XS 750 Deel 4

Middenbok werd elke dag krommer.
Vanmiddag er onder uit gehaald, weer recht gemaakt met wat duw en trek werk, daarna is er een plaatje onderop gelast van links naar rechts, zodat ie niet meer tordeert.
Leuk he die Ouwe zooi :D

Hij staat nu weer top
 
Helaas me telefoon vergeten, bij de operatie.
Ik heb wel wat foto's van nu.

De laatste is hoe de middenbok er onder uit kwam.
 

Bijlagen

  • IMG-20230128-WA0018.jpeg
    IMG-20230128-WA0018.jpeg
    158,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20230128-WA0016.jpeg
    IMG-20230128-WA0016.jpeg
    112,5 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20230128-WA0012.jpeg
    IMG-20230128-WA0012.jpeg
    169,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20230128-WA0003.jpeg
    IMG-20230128-WA0003.jpeg
    190 KB · Weergaven: 16
  • Leuk
Waarderingen: PLR
@oudjes, ik weet je echte naam niet, ik ben al lang opzoek naar twee rubber doppen die bovenop de voorvork zitten. Ik heb al vaak foto's op mp gezien van XS-en en dan valt mij op dat daar ook die doppen vaak ontbreken. Wellicht zitten ze niet echt heel vast? Als je er twee hebt, dan hou ik me aanbevolen.
Hoi Sam
Ben even aan het zoeken geweest heb nog wel van die dopjes op voorraad liggen
 
Hoi Paul

Was het nog gelukt met het dekseltje
Heb er ook nog wel een aantal op voorraad liggen
Heb eventueel ook nog wel een voorspadbord liggen

Hoor het wel

Hey

Ik heb nog geen deksel, dus als jij er 1tje over heb, wil ik die wel van je overnemen.

Voorspatbord is toevallig al onderweg.

Groeten Paul
 
Voorspatbord gekregen van Sam.
Hij is net binnen ziet er top uit, ben er blij mee.

Bedankt Sam!
 

Bijlagen

  • IMG-20230131-WA0013.jpeg
    IMG-20230131-WA0013.jpeg
    116,1 KB · Weergaven: 12
Afgelopen donderdag zag ik kans om 'even' me nieuwe voorspatbord te monteren.
Helaas kwam de steun op me voorwiel te liggen dus die vlieger ging niet op.

Gisteren middag toen ik wat meer tijd had verder gegaan.
Er zit genoeg vlees op de spatbord steun om die wat in te korten, zodat er ruimte komt tussen het voorwiel en de steun.

Ik heb gaatjes geboord en,zo langzaam aan wat van de steun afgesnoept,
ff passen nog iets er af, en daarna zo goed mogelijk het maanlandschap strak geveild.
Toch wel even werk, lekker middag vullend

Hij zit er nu op, het is een hele verbetering van wat er af kwam.

Groeten Paul
 

Bijlagen

  • IMG_20230205_102854.jpg
    IMG_20230205_102854.jpg
    224,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG-20230204-WA0049.jpeg
    IMG-20230204-WA0049.jpeg
    116,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20230204-WA0040.jpeg
    IMG-20230204-WA0040.jpeg
    156,7 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20230204-WA0018.jpeg
    IMG-20230204-WA0018.jpeg
    152,5 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20230204-WA0009.jpeg
    IMG-20230204-WA0009.jpeg
    116,1 KB · Weergaven: 16
  • 16755900967898597039760041455730.jpg
    16755900967898597039760041455730.jpg
    169,1 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Dat is wel vreemd. Dat spatbord zat er bij mij op zonder dat de band het raakte. Dan heb jij waarschijnlijk een bredere band erop zitten.
Zo zie je maar weer dat een ogenschijnlijk simpel klusje toch weer heel wat voeten in de aarde kan hebben.
Hier gisteren ook zo iets. Ik zou voor het eerst de motor gaan starten. Alleen bij het vol laten lopen van de carburateurs lekte er benzine bij de aansluiting van het T-stuk tussen de 2e en 3e carburateur. Dus nu de hele zooi er weer afgehaald. Balen!
 
Dat is wel vreemd. Dat spatbord zat er bij mij op zonder dat de band het raakte. Dan heb jij waarschijnlijk een bredere band erop zitten.
Zo zie je maar weer dat een ogenschijnlijk simpel klusje toch weer heel wat voeten in de aarde kan hebben.
Hier gisteren ook zo iets. Ik zou voor het eerst de motor gaan starten. Alleen bij het vol laten lopen van de carburateurs lekte er benzine bij de aansluiting van het T-stuk tussen de 2e en 3e carburateur. Dus nu de hele zooi er weer afgehaald. Balen!
Helaas ;( Hebben wij ook al een paar keer gehad, bij een paar setjes de ‘buisjes’ vervangen voor ‘geupgrade’ messing van roukama.

Meestal dichten ze de dag nadat ze lekten trouwens wel af, aangezien ze door de benzine wat uitzetten, zeker als ze een tijd droog zijn geweest.
 
Dat is wel vreemd. Dat spatbord zat er bij mij op zonder dat de band het raakte. Dan heb jij waarschijnlijk een bredere band erop zitten.
Zo zie je maar weer dat een ogenschijnlijk simpel klusje toch weer heel wat voeten in de aarde kan hebben.
Hier gisteren ook zo iets. Ik zou voor het eerst de motor gaan starten. Alleen bij het vol laten lopen van de carburateurs lekte er benzine bij de aansluiting van het T-stuk tussen de 2e en 3e carburateur. Dus nu de hele zooi er weer afgehaald. Balen!

Jammer Sam, dat zijn leuke momenten waar je naar uit kijkt, we zien het vervolg wel op film zeker 😀
Ik had voor een paar maanden terug met -6 smorgens ook lekkage uit me t-stuk denk ik.

De roukema setjes ken ik niet, dat is wel iets voor mij de googlen
 
Meestal dichten ze de dag nadat ze lekten trouwens wel af, aangezien ze door de benzine wat uitzetten, zeker als ze een tijd droog zijn geweest.
De rubbers zijn nieuw. Na de eerste keer vullen met benzine liep het er echt uit. Na demontage carburateurs en op de werkbank nog een keer vullen met benzine bleef het bij 1 druppel per minuut zo ongeveer. Ik zal dit weekend nogmaals de benzine erin gooien en kijken wat er gebeurd.
Ik wil niet gaan starten met een benzine lekkage, dat moge duidelijk zijn. Uiteraard volgt een filmpje bij een succesvolle eerste start na 25 jaar in ruste te zijn geweest.
@PaulG Wat heb jij gedaan om de lekkage te stoppen?
 
Sam, ik heb op dat moment niks gedaan ik kwam erachter onderweg naar me werk.
Smiddags was ie weer dicht, daarna ook meer gelekt tot gisteren morgen -4.
Is ook allemaal benzine in me cilinder gelekt,en daarna me uitlaat in ik heb nu een revisie setje carburateurs besteld en 2 messing t stukken.
Blijf lekker bezig zo haha

Ben je nog verder gekomen met je lekkage Sam?
 

Bijlagen

  • IMG-20230209-WA0008.jpeg
    IMG-20230209-WA0008.jpeg
    168,2 KB · Weergaven: 12
Met welke maat hoofd sproeier rijden jullie??

Ik heb alles nu weer open liggen, en heb plastic hoofdsproeier met maat 145, en die andere zijn maat 130.

Ze komen allebij uit XS carburateurs.

Setup is orgineel luchtfilter, orginele uitlaten, elektronische onsteking,

Ik hoor het graag
 
Dan is de logische vraag welk type carburateurs ? Mikuni type 1 (choke moet naar beneden geduwd worden) of type II (choke uittrekken naar buiten toe).
 
Weet dat mijn 850 op de originele setting van een MKII carb rijdt voor een 750 (met als aanpassing dat de middelste cilinder één maat grotere sproeier heeft zitten).

Mijn 850 heeft dus niet de originele Hitatchi carbs. Ik heb een set MKII geplaatst.
 
Weet dat mijn 850 op de originele setting van een MKII carb rijdt voor een 750 (met als aanpassing dat de middelste cilinder één maat grotere sproeier heeft zitten).

Mijn 850 heeft dus niet de originele Hitatchi carbs. Ik heb een set MKII geplaatst.
Ook hier, mijn 850 met mk2’s ook de originele sproeierbezetting. De 900 van mijn vader reed voor zijn 36mm’s ook op mk2’s, met alleen de gasnaalden een standje omlaag.

Overigens ga ik op het project (3L3 special blok) een setje hitachi’s monteren, omdat het kan :P
 
Wat is dan de sproeier maat met de orginele bezetting?

Patiënt ligt klaar voor de operatie
 

Bijlagen

  • IMG-20230209-WA0032.jpeg
    IMG-20230209-WA0032.jpeg
    221,1 KB · Weergaven: 10
@ PaulG, hoe is het met de benzinekranen? Want benzine uit de uitlaat is wel heel dramatisch. Zit het probleem wel in de carburateurs?, is de tank leeggelopen via een vacuümslangetje dat de kraan bedient? Want dan zit het carter ook vol met benzine. Niet proberen te starten, want dan je blok naar de schroothoop..
 
Ben je nog verder gekomen met je lekkage Sam?
Nee, nog niet. Veel te koud nu. Komend weekend helaas ook niet veel tijd. Maar ik ga proberen eerst de benzine erin te laten lopen met de carburateurs nog van de motor af. Als de hypothese klopt dat de rubber ringen uitzetten door de benzine en daardoor wel goed afdichten dan ga ik ze er weer op zetten.
 
Gisteravond nog even aan de 850 bezig geweest, de opgeknapte wielen met avon banden gebalanceerd en omgewisseld :)

Toen nog het tankdekselrubber vervangen, die lag al een tijdje klaar.. en ook nog een return spring gemonteerd van de achterrem, die was ik schijnbaar 3 jaar geleden vergeten te monteren :?

Alleen de nieuwe uitlaten nog monteren en dan is deze er weer een seizoen klaar voor.
 

Bijlagen

  • C0AC1F78-48AB-485B-8497-10D5CB29ADA5.jpeg
    C0AC1F78-48AB-485B-8497-10D5CB29ADA5.jpeg
    332,8 KB · Weergaven: 22
  • AEBCA050-B70F-43C7-8DDD-B78541363854.jpeg
    AEBCA050-B70F-43C7-8DDD-B78541363854.jpeg
    348 KB · Weergaven: 22
  • 93B1039F-6810-4873-97A9-E1C436827B8E.jpeg
    93B1039F-6810-4873-97A9-E1C436827B8E.jpeg
    147,2 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan