XS 750 Stuff

mcvdmvs

Latere in aeternum
15 sep 2002
2.118
6
Apeldoorn
full

Enkele vraagjes.

Is dit zadel origineel? Ik heb het vermoeden van niet, ik kan er met anderhalf op zitten. En samen met mijn vriendin ben ik twee, dus dat gaat niet passen.
Heeft iemand nog een XS750 zadel te ruil tegen dit fantastisch snel ogende turbo deluxe superzadel?

Verder wil ik een bok. Een middenbok, dat ding staat op de standaard wel zo ontiegelijk schuin dat ik nauwelijks de garage in kom. Eraan sleutelen is nu ook geen pretje.

Als derde ben ik op zoek naar een compleet contactslot, helmphanger en tankdop setje inclusief sleutel.

Als vierde wil ik een nieuwe gebruikt voorspatbord, deze heeft deukies en das niet mooi. Wil jij in aanmerking komen voor dit gedeukte voorspatbord, dan hoor ik het wel ;)

In de aanbieding is het vet gave kofferophangsysteem. Welke koffers er op passen zou ik niet weten.
Verders zijn de knippers in de uitverkoop. Ik heb de vervangende vierkante zwarte plastieken eraf gehaald (zou niet weten op welke brommer ze horen) en vervangen door originele ronde).
 
Die knippers lijken erg op de oude knippers van mijn FZR.
 
Mooi ding zeg.

Het zadel is zeker niet origineel. Je mist trouwens ook de plastic cover achter het zadel.

Ik heb dezelfde knippers op mijn xz. Ze zijn indertijd op meerdere types toegepast.

Succes!

Frans
 
Afgelopen zaterdag bij Rinus vd Lee www.vdleemotoren.nl/ langs geweest.
Was erg gezellig. Als je een XS hebt en ik de buurt van Westervoort bent moet je daar zeker een keer een bakkie gaan doen.

Maar goed, ik heb met hem van zadel geruild. Dus ik heb nu een originele kont, waar weer twee man op past.

Verder heb ik afgelopen zondag het hele electrische systeem doorgemeten en geen rare dingen tegen gekomen. Ja, er komt me teveel stroom bij 5000rpm zonder verlichting uit de draden zetten (+/- 18v). Ik moet dus nog ff nameten met verlichting aan.

Vervolgens de carterpan vervangen. Tering wat zat dat ding vast. Er moesten ettelijke stevige klappen aan te pas komen om de pan los te krijgen. De pan heb ik vervangen met een 4 cm diepere. Er gaat nu ipv 3.6 liter 4.2 liter olie in het carter. De koelproblemen zijn nu hopelijk verleden tijd. Verder nog bougies vervangen en het beestje rijdt weer als een dolle!
 
(Afbeelding)
Enkele vraagjes.

In de aanbieding is het vet gave kofferophangsysteem. Welke koffers er op passen zou ik niet weten.
Verders zijn de knippers in de uitverkoop. Ik heb de vervangende vierkante zwarte plastieken eraf gehaald (zou niet weten op welke brommer ze horen) en vervangen door originele ronde).

Ik wil die welk overnemen, ben eigenlijk op zoek naar zoeits,maar wel voor op de FJ600(xs600),zou dat passen?
ik lees het wel
Blacks :]
 
heb je ook je olie pomp vervangen met het veranderen van het cater want die moet ook anders zijn
Ik heb bij Joost een grotere pan en een verlengding gehaald om de pomp te verlengen zodat ie de olie van de bodem slurpt. Dus ja, maar het is alleen een aluminium tussenstuk.

Het rek is voor Krauser K1 koffers, maar ik heb mij in de laatste vier weken bedacht en ik wil 'em restaureren en vol koffers hangen, sry '(
 
Dan heppie al meer dan ik: dat verlengdingesten voor de pomp heppik er niet eens tussen zitten.
Onderin blijft alle prut zitten,dat zuig ik liever niet an.. :P
 
als je het verlengstukje er niet tussen hebt krijgt die niet genoeg olie in de bochten met op den duur grote slijtage en de zeef voor de pomp houdt de troep wel tegen
 
Er zijn genoeg Xs-sen die al járen met de originele (lage) oliepan rondrijden zonder ook maar één probleem te hebben gehad met hun oliehuishouding.
Die rijden dus zonder verlengstuk,ook in bochten....
Het is dus grote onzin dat dit nodig is,die vergrote oliepan is destijds geplaatst om de olietemperatuur iets meer in de hand te houden,vandaar ook dat de 850 er een extra koeler bij gekregen heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan