XS 750

Er zijn niet veel triples meer binnen MF denk ik..
En die er zijn doen het gewoon, dus geen rare fratsen..😉
 
Ze zijn er nog wel maar alles is zo zachtjesaan “said and done” Maar we zijn Wim z’n topic aan ‘t vervuilen, ik zal XS 750 deel 4 weer eens oppoetsen.
 
Uitlaat is een 3 in 2 van Sito. Ziet er niet slecht uit.
image.jpg


Weer een deel van een samen te stellen XS.
 
Gewoon via Marktplaats. En de prijs incl verzenden net geen 100 Euro. Dus dat viel ook erg mee 😎
 
Da's een 2D uit '77..👍
maar waarschijnlijk heeft er C gestaan in de papieren, als in XS750C..zoals bij iedereen
 
Laatst bewerkt:
Als je de papieren niet meer heb, heb je dan de motor nog wel 😉

Of is alles wat rest na de verkoop het vrijwaringsbewijs en de foto’s ?
 
Ik heb die motor niet meer (helaas zeg ik nu). Sterker nog: ik had er in die tijd (eind jaren '80) zelfs twee.
Ik kom er nu langzaam achter dat ik mijn eerste drie motoren had moeten houden want nu zijn het aardige klassiekers: CB360, XS750, GS1000 ...
Mijn brommer daarvoor trouwens ook, dat was een prachtige Yamaha RD50MX.

Maar ja, als student had ik net genoeg geld om één motor te rijden, niet om ze te sparen.
(Nu wel een beetje 8-) )
 
Zo ik heb weer eens wat te melden. Heb per ongeluk de kranen open laten staan van de 705. Gevolg er zit wat benzine in de motorolie. Wordt dus verplicht om de olie te verversen en de carbs te schonen. Weet alleen nog niet of ik nieuwe vlotters en vlotterzittingen ga aanschaffen.

Verder had ik ergens gemeld dat ik bezig was met een XS-750 frame in Duitsland. Had emailcontact en hij had aangegeven het frame gereserveerd te houden. Heeft hij toch verkocht ;( Dus de zoektocht naar een andere frame is nog gaande.
Dus als iemand een frame weet (met een kenteken), de rest is niet zo relevant :) (want een groot deel van de benodigde onderdelen is wel aanwezig).
 
Al op E bay kleinanzeigen gekeken,staat daar aardig wat te koop.
Zijn wel weer Duitsers,maar zullen niet allemaal zo onbetrouwbaar zijn ;) ,alhoewel🤔
 
Had het frame ook gevonden via E bay Kleinanzeigen. Toen ik contact had was het niet mogelijk om vrij te reizen, tenzij met een test bewijs geen Corona (maar z'n test verdubbelde zowat de prijs van het frame). Dus contact gelegd met de verkoper en hij gaf aan eea te reserveren (en dat deed hij dus uiteindelijk niet ;( ). Vandaar mijn constatering dat ik weer verder mag/moet zoeken...
 
Even een vraag, heeft iemand nog een achterwiel over ?
En een koppeling voor tussen het blok en de cardanas ? Heb er ooit 1 gehad, maar deze verkocht (en daar heb ik nu spijt van ;( ).

En natuurlijk bijvoorbaat dank ;)
 
Nee en nee.
Alleen ontstekingen en wat carb-delen..
De rest is allemaal verkocht.. sorry
 
Weet je een adres waar ik het wel mogelijk kan vinden ?
Zoiets?

 
Is betaald. Alleen nog wachten op levering. Belangrijk onderdeel 😉 want zonder kan je niet rijden 🤪. Ook al ziet de betreffende motor er super uit.
 
Het wiel is nog niet gevonden. Maar ik verwacht dat dit een minder moeilijk te vinden zal zijn. Slijt iets minder dan z’n koppeling.
 
mooie aankoop! ben al tijden op zoek naar een 3-2 systeem, maar weinig te vinden. Heb je deze uit Duitsland?
Ik heb 3-2 bochten van een Triumph Speed Triple 955i erop gezet. Die passen bijna precies, echt minimale aanpassing. Daarna wel wat passen en meten met de middenbochten. En aan het einde heb ik mega's gezet.
 
'Kamikaze' heeft ook Triumph 3-2 headers, maar van een oude 900 triple.
Past prima, maar zoals Mick al aangeeft moet je even pielen met de rest van de uitlaat.
Bij mij zat een steun van de OEM demper in de weg, niets dat een flex niet kon oplossen..😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan