XS1100 opnieuw leven inblazen

OldekerkXS11

Rookie
4 jul 2023
11
4
Goedenavond iedereen,

Ik heb me al even netjes voorgesteld in dit topic: Voorstelbericht Dennis

Nu ik mijn xs bijna helemaal uit elkaar heb gehaald en weer grotendeels in elkaar zit, loop ik tegen wat uitdagingen aan.
Alles zit er weer op (Behalve vacuumvervroeger, want die heeft in mijn bezit nog nooit een slang gehad), en wat startpiloot kwam de oude xs na bijna 2 jaar stilstaan plotseling tot leven. Ik werd hier heel erg gelukkig van, want ik mis dit beest toch wel nu....
Hij loopt, maar..........niet mooi helaas.
De klachten:
Hij ploft in de carburateurs
Hij loopt stationair op een te hoog toerental.
Bij uitschakelen ploft hij binnen 2 seconden in de linker en daarna in de rechter uitlaat (2 naar 1 uitaten)
Soms worden verschillende uitlaatbochten ook niet warm

Ik heb het originele luchtfilter (had er voor de show van die kelkjes op), en de carbs zijn ook de orginele waar ik die 100.000km mee hbe gereden.

Heeft iemand enige suggesties waar ik dit in moet gaan zoeken? wellicht is het simpel hoor, maar ik loop een beetje vast.
Heb alle aansluitingen goed dicht, dus geen valse lucht (of minimaal).

Ik hoor graag waar jullie aan denken.....
Dank jullie, Dennis
 
Dat klinkt ook het meest logisch, maar ik heb deze schoongemaakt (nee, niet ultrasoon). Waar moet ik met deze symptomen dan specifiek naar kijken?

Nog even een filmpje van gisteravond, toen plofte hij zelfs vanuit de uitlaat. je ziet de rook daar wel vandaan komen. de kleinere plofjes komen van de carbs.
 

Bijlagen

  • 20230703_194956.mp4
    15 MB
Hoort er toch wel op die vacuum vervroeger slang anders werkt de vervroeger niet.
En heb je heel de carbs uit elkaar gehaald en echt alles goed schoongemaakt, alle kanaaltjes moet je schoonmaken.
Ook de mengselschroeven er uit halen en die kanaaltjes goed schoonmaken.
Of anders toch maar ultrasoon laten reinigen. Zou ook nog even controleren op vals lucht, met een deo of remmenreiniger op
de inlaat rubbers spuiten. Verder de klepspeling controleren en de carbs synchroniseren.
Mocht dat alles niet baten , dan ook een lektest laten doen of compressie meten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt RG-gamma, de vervroeger heeft nooit aangesloten gezeten, vandaar dat ik denk dat hij het wel weer zonder doet. Ik heb ook geen vacuumtule op mijn carbs.

Ik heb het topic op je aanraden verplaatst naar het grote xs1100 topic.
 
Bedankt RG-gamma, de vervroeger heeft nooit aangesloten gezeten, vandaar dat ik denk dat hij het wel weer zonder doet. Ik heb ook geen vacuumtule op mijn carbs.

Ik heb het topic op je aanraden verplaatst naar het grote xs1100 topic.
Is er ooit een andere ontsteking op gegaan? Dan kan het zijn dat de vacuüm pot niet nodig is, anders scheelt het
vermogen. Maar bij lage toeren/stationair zal het niet uitmaken. Het zal niet de oorzaak zijn van het ploffen of niet meelopen van cilinders.
Om te kijken of alle cilinders meelopen zou je remmenreiniger in de inlaat kunnen spuiten, loopt de motor dan wel even goed weet je
zeker dat het aan de carburateur ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan