XS1100S vaccuumvervroeger

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
14.138
5.567
Neerkant
Ik heb sinds kort een Yamaha XS1100S.

Nu hing het slangetje van de vaccuumvervroeger los, als ik het aansluit op het inlaatspruitstuk (dat moet volgens werkplaatshandboek) dan loopt hij een stuk slechter in lage toeren.
In zijn 2 de bocht door met weinig gas is haast niet te doen omdat hij dan gaat bokken.

Zonder vaccuumvervroeger loopt hij eigenlijk wel goed.
Weet iemand wat er kapot is bij mij, want ik neem aan dat dit niet zo hoort?
 
Ik denk dat er een niet-originele ontsteking opzit die dat ding niet nodig heeft, effe het kapje eraf en aan de slag met de stroboscoop om te checken.
 
Ik heb de ontsteking proberen te controleren maar ik heb geen F-teken op de rotor staan zoals mijn werkplaatshandboek beschrijft.
Dit is mijn ontsteking, weet dus ook niet of die origineel is.
img0024uh.jpg


Bij 1000 toeren staat hij op T (dat 'tafeltje')
Geef ik gas dan vervroegt hij, evenals ik aan het slangetje van de vervroeger zuig.
 
Dat is de originele ontsteking... De Sport heeft vaste ontstekingstiming, niet verstelbare pick-ups en geen centrifugaalvervroeging.. Het WPH dat je hebt is daarentegen van de standaard 2H9.

Het slangetje moet niet op de 2e inlaatrubber gestoken worden, maar op de 2e carburateur, die heeft daarvoor een aparte aansluiting die vlak bij de vlinderklep uitkomt. De vacuumvervroeging kan ook een beetje vast zitten door uitgedroogd vet, even demonteren, schoonmaken, invetten en opnieuw monteren. Goed afgestelde carburateurs helpen ook enorm.
 
Laatst bewerkt:
Hmm dan zal ik die aansluiting eens proberen te vinden.
Hij zit absoluut niet vast, gaat lekker soepel op en neer.

bedankt zover voor de antwoorden :)
 
Hij zal zeker goed lopen zonder vacuumvervroeger (als je niet anders gewend bent), maar je mist nogal wat koppel zo.
 
ik heb de aansluiting op de carburateur gevonden en nu loopt hij niet slechter als ik de vervroeger aan sluit.
Of het ook een verbetering is kan ik nog niet echt zeggen, heb vandaag heel kort gereden.

Ik zal eerst eens een langer stuk gaan rijden dan merk ik het wel.
Dan binnenkort ook de carbs maar eens synchroniseren.
 
als het goed is is de vacuumnippel van de 2 carburateur verkleind en zit er een heel klein gaatje is.
Maar veelal wordt er de carburateurs van een FJ1200 op gezet en die heeft geen begrenzing daar zitten.
Maar hoor je die vervroeger ook klapperen??
 
onder het lopen hoor ik hem niet klapperen nee.
Als ik hem aansluit op het spruitstuk trouwens wel stationair.
Hoe kan ik zien of ik de originele carbs heb?
 
onder het lopen hoor ik hem niet klapperen nee.
Als ik hem aansluit op het spruitstuk trouwens wel stationair.
Hoe kan ik zien of ik de originele carbs heb?



Bekijk de aansluitnippel van de 2e carburateur en die is voorzien van een heel klein gaatje.
De FJ carburateurs zien er het zelfde uit en zelfs de choke is overzetbaar, maar die meten 36mm en de orginele zijn dacht ik 32 mm.
Ze passen 1 op 1 en de XS wordt sneller en zuiniger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan