xs500 een 2e leven ingeblazen

xs500

MF'er
12 sep 2006
67
0
zwartsluis
Hallo allemaal,

Ben nu een paar dagen bezig om mijn Yamaha xs500 na een stilstand van ongeveer 12 jaar een nieuw leven te geven.
De start benzintank zat nog vol met benzine en heeeeeeeeeeel veel roest heb ik laten stralen van binnen en buiten lekt nu echter op de naden.Benzinekranen zaten helemaal vol met opgedroogde kaugum benzine zijn nu helemaal schoon na montage lekken ze echter
Carbarateurs schoongemaakt en gelijk mooie powerfilters erachter gemonteerd
nieuwe bougies erin en?? Een cilinder vonkt niet na lang zoeken bleek condensator overleden deze vervangen en gelijk een paar nieuwe contactpunten erin.
En Toen vanmiddag een beetje starthulp in de carb gespoten ennnnnnnnn hij liep loopt.
Nu wat vragen olielampje blijft branden? zit wel genoeg olie in
Wie heeft er nog een benzinetank met kranen liggen volgens mij past de tank van een XS400 xs650 xs750 of 1100 ook wel na wat verbouwing vind ik trouwens ook mooier dan die recht toe tank die er nu op zit.
zal binnen kort wat foto's plaatsen

njvp
 
Hoi njvp. :W Als ik jou was zou ik erg voorzichtig zijn met een oliedruklampje dat blijft branden. :] Als je oliepomp vastzit door oude olie kan alles in elkaar draaien. :r Heb je al olie ververst en een nieuw oliefilter gemonteerd? 8-)

manjer :+
 
Oliesensor kan ook verstopt zitten,efkes demonteren en schoonmaken.
Ik kan je helaas niet aan een tank helpen,wel aan het advies om je gasnaalden een tandje hoger te hangen i.v.m. montage van pods.
Succes!
 
full
 
Even een update

Heb inmiddels olie ververst en oliefilter vervangen daarna gestart liep meteen ( het blijft een Yamaha) olie lampje bleef echter branden.
Daarna op advies van Triple X de oliedruksensor gedemonteerd was helemaal verroest.Heb laatst een donorblok gekocht op mp en daar zat nog een zo goed als nieuwe sensor op Het probleem met het olielampje is inmiddels opgelost.
Moet ik nu ook nog de kleppen gaan stellen?????? :?

Ben nu met de remmerij bezig alles zit muurvast handel aan het stuur voorremklauw achter remklauw en remcilinder voor achter.
Hoop dat ik nog revisiesetjes kan krijgen voor de remklauwen wil dan ook gelijk maar nieuwe remleidingen monteren

Foto's komen

njvp
 
een 400 heeft 1 kraan (prima werkend trouwens) Waar is die 2e kraan voor nodig trouwens??

Ja ben nog een leek op het gebied van brikkies..
 
een 400 heeft 1 kraan (prima werkend trouwens) Waar is die 2e kraan voor nodig trouwens??

Ja ben nog een leek op het gebied van brikkies..
Dan heb ik geen intresse heb namelijk een tank nodig met twee kranen (2 carbarateurs)
Ben zelf trouwens ook nog een leek op dit gebied
 
ok..ik blijf zoeken naar een andere tank

kan je niet de kraan opsplitsen naar 2?? t-stukje ertussen..??

raar systeem eigenlijk 2 kranen 1 kraan voor elke carb...zls je tank dus bijna leeg is en je neemt een lange bocht aar bijv rechts heeft op een gegeven moment je linker carb geen benzine meer.. -O-
 
Bezig met de remmen wat zit dat vast zeg
hoofdremcilinder van het stuur is los (kan deze ook uitelkaar)
Voorste remklauw is los
Achterste remklauw zit nog steeds vast

Kan ik in deze motor ook de voorvork van een XS1100 inbouwen? samen met het voorwiel en de dubbele schijven lijkt me wel stoer gezicht.
Is het achterwiel van een xs100 (cardan) ook om te bouwen zodat er een tandwiel oppast?
Volgens specificaties heeft de XS500 een voorwiel van 3,25X19inch tegen 3,5X19 van een 1100 achterwiel 4X18 tegen 4,5X17
nog foto van de remklauw toegevoegd

Bijlage: xs500-8.JPG
 
Je kan i.p.v. 2 kranen ook een T verloopstukje aan 1 kraan doen, werkt ook prima.
(zelf ook 2 xs 500`s gehad 1 loop& 1 sloop)Vond het wisselen van het oliefilter nogal een gedoe. (Eerste 4 kleppen per cil. machine)
 
Bezig met de remmen wat zit dat vast zeg
hoofdremcilinder van het stuur is los (kan deze ook uitelkaar)
Voorste remklauw is los
Achterste remklauw zit nog steeds vast

Kan ik in deze motor ook de voorvork van een XS1100 inbouwen? samen met het voorwiel en de dubbele schijven lijkt me wel stoer gezicht.
Is het achterwiel van een xs100 (cardan) ook om te bouwen zodat er een tandwiel oppast?
Volgens specificaties heeft de XS500 een voorwiel van 3,25X19inch tegen 3,5X19 van een 1100 achterwiel 4X18 tegen 4,5X17
nog foto van de remklauw toegevoegd
Dan kan je beter een achterwiel van een XS650SE proberen. Heeft gewoon kettingaandrijving, is ook breder en 16 inch.
 
Dan heb ik geen intresse heb namelijk een tank nodig met twee kranen (2 carbarateurs)
Ben zelf trouwens ook nog een leek op dit gebied
Een XS400 heeft ook 2 caburateurs, dus de hoeveelheid kranen maakt in dit geval niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan