xs650 1977

koendd

Die hard MF'er
24 mrt 2011
343
44
Lichtervelde
hoi Allemaal,

na de verkoop van m'n cb750 caferacer ben ik sinds 2 weken eigenaar van een XS650
cb 750 voor:
foto0073_zpsed4583eb.jpg


en na:
IMG_8085_zps8ybulpvp.jpg


nieuwe project:

IMG_8613%20copy.jpg


IMG_8604%20copy.jpg


IMG_8606.jpg


IMG_8615.jpg


heel veel hoeft er optisch niet aan te veranderen, vind hem er prima uitzien! maar technisch kan het nog wel wat beter...

na een hevige trillende testrit bovenste motorsteunen gemaakt want die zaten er niet op bij aankoop
Foto0625.jpg


dan op de motorlift gezet om wat andere bugs te fixen.
Foto0633.jpg


de originele voetsteunen werden gebruikt en naar voor geplaatst maar daarvan was een steuntje op het frame afgebroken, dus de resterende las eraf geslepen en er terug op gelast
Foto0627.jpg


de haarspeld veren vond ik niet zo mooi dus setje rechte veren onder het zadel gezet
Foto0632.jpg


voetsteun terug, nieuwe uitlaatpakking want lekte aan de cilinderkop (maar denk dat ik een helicoil zal moeten gebruiken want één bout kan ik niet vast draaien..) ook het heatwrap vernieuwd want die was bijna vergaan.
Foto0628.jpg
 
verder wil ik nog wat doen aan de ontsteking.

graag electronische, misschien monteer ik dan meteen de heiden tuning kit met electronische alternator en ontsteking, ben ik nog niet uit.

nu loopt ie ook niet zo lekker. valt ook soms uit als hij warm is maar dat is een foutje in kabelboom/bobines wat dat is maar wat geknutseld nu.

we hebben iig weer wat om handen :)
 
wat bedoel je met de heiden tuning kit?
bedoel je de vape ontsteking die Jerry levert? Die heb ik op mijn Jawa en Suzuki ook. Deze bevallen uitstekend. Wat ik echter hoorde was dat deze voor de Xs650 iets minder vermogen gaf dan het origineel. Als je dan zachtjes rijdt met verbruikers aan heb je kans dat je accu leeg loopt.
Dat is me verteld door mensen die er een boel verstand van hebben maar stiekem denk ik dat het wel mee zal vallen. Ik heb echter besloten om met de boyer brandsen ontsteking eerst te gebruiken, deze zat bij de motor toen ik hem kocht. Ik kijk dan wel waar het schip strandt. Ik heb er overigens wel goede verhalen over gehoord hoor de boyer brandsen. Zit je wel nog met je originele stator en rotor.
 
Laatst bewerkt:
bedoelde uiteraard niet de tuning kit, maar wel de kit van heiden tuning :)

ja, staat inderdaad op z'n site dat ie minder vermogen levert. Of dat het iig geen vermogenswinst oplevert.
Maargoed, daar gaat het me niet echt om, wil wat betrouwbaars. Nu ben ik na elke testrit al te voet naar huis terug gekeerd.. lijkt me ook niet de bedoeling :)

en ik zit nog met punten en ook alles verder standaard. Lijkt het me logischer om dan de heiden setup te gebruiken, ben je in 1X klaar... en veel verbruikers heb ik niet, enkel nog koplamp en achterlicht, verder zit er helemaal niks meer op... (behalve bobines natuurlijk :) )

ben trouwens niet van plan om zonder batterij te gaan rijden, ook al kan het. Maar zie er het nut niet echt van in om die ook nog es weg te laten, heb ik bovendien ook nog es zo'n groot gat in het midden als ik de batterij weglaat :)
 
mysterie van de wegvallende ontsteking is opgelost. Duwtje geven aan de sleutel en hij komt terug tot leven....

kapot gegaan van alle gedonder denk ik :) maar een nieuwe besteld want zit teveel speling op.

ook de carburatoren synchroon gezet, eitje vergeleken met een CB750 :)
 
mysterie van de wegvallende ontsteking is opgelost. Duwtje geven aan de sleutel en hij komt terug tot leven....

kapot gegaan van alle gedonder denk ik :) maar een nieuwe besteld want zit teveel speling op.

ook de carburatoren synchroon gezet, eitje vergeleken met een CB750 :)
ah mooi dat je dat nu gevonden hebt! Zulke storingen kunnen soms lang optreden voordat je ze gevonden hebt!
 
ah mooi dat je dat nu gevonden hebt! Zulke storingen kunnen soms lang optreden voordat je ze gevonden hebt!

jep, had ergens als tip gelezen om bij uitvallende motor wat aan elektrische fittingen te prutsen, ben begonnen bij het contactslot omdat ik al een vermoeden had...

benzine kon ik al uitsluiten want had ie zeker....

De uitlaten hadden trouwens een verschillende "sterkte" bij het blazen, met de carbs synchroon te stellen is dat ook opgelost.

nu wachten op nieuwe contactslot zodat ik eindelijk eens een deftige rit kan doen :)
 
bedankt!

inbusset komt van ebay, denk franse verkoper. even zoeken....

cmskcarbmotorscrewkit | eBay

hier vind je alle verschillende dingen.
Moet wel zeggen dat er soms wat verkeerde lengtes tussenzaten maargoed, al bij al goede bruikbare set...
 
gisteren nieuwe contactslot gekregen, 's avonds nog geïnstalleerd en deze ochtend een testrit, alles perfect verlopen!

sputterd niet meer (waarschijnlijk dankzij nieuwe bobine en uitlaatpakking links), valt ook niet meer stil met het nieuwe contactslot.

helemaal goed dus :)
 
zo, goedkoop een "nieuwe" remcilinder gescoord met stalen leiding, staat veel beter dan die oude blok :)
reservoir ook vervangen door een doorzichtig stukje buis, we zien wel als dat houd...
remmen doet ie in ieder geval nog beter dan voorheen

Foto0638.jpg


dan nog nieuwe filtertjes gemonteerd en nieuw contactslot (net hetzelfde eigenlijk maargoed...)

Foto0639.jpg
 
bij deze nog wat foto's en updates van de XS...

Foto0703_1.jpg


ander zadel gescoord op een swapmeet 2 weken geleden, en ook een verse kabelboom gemaakt voor het achterlicht...

IMG_9174a.jpg


IMG_9174.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan