Xs650 - andere voorvork. Welke past

cgcfad87

Rookie
16 aug 2011
22
0
Meppel
Hoi allemaal,

Ik ben in het trotse bezig van een Yamaha XS650 uit 1980. In mijn geval met een verlengde en verbrede voorvork.

Hierbij is het 'verlengde' deel enkel langer door de langere binnenpoten. De onderpoten zijn standaard van de XS.

Nu wil ik graag de XS weer omlaag brengen, maar het liefst ook door middel van een USD-vork of in iedergeval een dikkere voorvork.

Wie weet wat ik hier voor informatie voor nodig ben etc. ??? Het liefst zou ik het voorwiel met bijbehorende spacers en dergelijke willen behouden. Hier gaat een 17mm as door.

Of zelfs al ervaring met een vork die goed past op een XS ?
full
 
Een lagere voorvork zou hem idd niet misstaan.

Waarom kort je de vork die er nu op zit niet gewoon in?
Is zo te zien al een redelijk dik exemplaar.. en upside down vind ik dan weer niet zo mooi staan bij dit "modelletje"

Maarja, dat is mijn mening ;)
 
Hoi allemaal,

Ik ben in het trotse bezig van een Yamaha XS650 uit 1980. In mijn geval met een verlengde en verbrede voorvork.

Hierbij is het 'verlengde' deel enkel langer door de langere binnenpoten. De onderpoten zijn standaard van de XS.

Nu wil ik graag de XS weer omlaag brengen, maar het liefst ook door middel van een USD-vork of in iedergeval een dikkere voorvork.

Wie weet wat ik hier voor informatie voor nodig ben etc. ??? Het liefst zou ik het voorwiel met bijbehorende spacers en dergelijke willen behouden. Hier gaat een 17mm as door.

Of zelfs al ervaring met een vork die goed past op een XS ?[afbeelding]


Homepage Zou het eens hier vragen die hebben er verstand van. :Y
 
Ik heb een mooi vorkje te koop,met 17mm steekas.Lengte kan ik wel ff meten als je interesse hebt.
Heb er ook nog een remklauw bij,kan maar aan één kant.
full

Poten zijn 41mm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan