Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De vorm van het traject zou misschien de boel in de war kunnen sturen. Het mengsel veranderd niet als je dezelfde carburateur twee keer zoveel werk laat doen.
Liep de motor wel goed toen er nog twee carburateurs op zaten? Is de carburateur goed schoon en afgesteld?
nee er wordt alleen mengsel gemaakt op het moment dat de inlaatkleppen open staan. vroeger gebeurde dat 1/4 deel van de tijd en nu 2 keer zo vaak. waar je wel last van gaat krijgen is dat er veel meer benzine door de carb heen moet want hij moet 2 keer zo veel mengsel maken. ik vermoed dat je de vlotterhoogte even opnieuw moet gaan afstellen zodat er meer benzine naar binnen kan stromen. ik heb het vermoeden dat je nu de carb gewoon droog trek door de extra benzine die door de carb heen moet.De mengselverhouding veranderd niet, maar je krijgt volgens mij maar de helft van het mengsel binnen wat je met 2 carbs binnen krijgt, dat zal toch wel invloed hebben?
ik vermoed dat je de vlotterhoogte even opnieuw moet gaan afstellen zodat er meer benzine naar binnen kan stromen. ik heb het vermoeden dat je nu de carb gewoon droog trek door de extra benzine die door de carb heen moet.
Ik heb een inlaat spruitstuk gemaakt van 2 naar 1. 1 van de 2 originele carberateurs gebruikt. Hij start goed loopt een paar seconden en dan een flinke backfire in het spruitstuk. Heeft iemand een idee hoe dit komt.
Is dat een motor met een 360 graden vonkinterval (loze vonk tussen uitlaatslag en inlaatslag)?
Dan kan het zijn dat de onderdruk in de inlaat te hoog wordt (door de vorm) en de vonk ontsteekt dan door de klepoverlap het mengsel in de inlaat.
WTF ?
Ik vind het wel een vet verhaal hoor
Ik vind dat verhaal niet eens zo gek.Is dat een motor met een 360 graden vonkinterval (loze vonk tussen uitlaatslag en inlaatslag)?
Ik vind dat verhaal niet eens zo gek.
Op het moment dat in de ene cilinder aan het eind van de compressieslag de vonk voor de arbeidsslag gegeven wordt staat bij de andere cilinder aan het eind van de uitlaatslag de inlaatklep al gedeeltelijk open. In het spruitstuk is nog een mengsel in de juiste verhouding aanwezig en de (verloren) vonk is dan volgens mij in staat om dat mengsel te ontsteken.
Dat gaat net zo makkelijk als een gecomprimeerd mengsel, misschien zelfs wel makkelijker.en waarom gebeurt dit niet dan niet bij ieder ander blok met wasted spark ? en weet je hoe moeilijk het is om een niet gecomprimeerd mengsel te ontsteken ?
Hij liep niet goed waarschijnlijk valse lucht. Omdat ik toch graag hobby spruitsuk gemaakt en 1 carb ben ik gelijk van het synchroniseren af. Ik heb een aantal foto's gezien van 2 in 1 volgens mij is er niets mis met het ontwerp. Ik zal ff kijken of ik een foto kan maken.
een lucht/benzinemengsel kan alleen ontsteken als de verhouding 14:1 is, en een eindje verwijdert van het bougiegat is het mengsel al te arm.men draaie de bougie uit het blok, steekt ze in de dop en houdt 1 cm boven het bougiegat. en nu starten. de motor blaast zijn mengsel recht op de bougie, maar ik heb dat nog nooit weten ontbranden.
En hier ontbrandt het mengsel wel omdat de lucht/benzine verhouding hier nog redelijk klopt.houdt de bougie net dicht genoeg dat voor het gat (hoeft echt niet er tegen te zijn) dat het mengsel moeite ondervindt, en het zal wel ontbranden.
houdt de bougie net dicht genoeg dat voor het gat (hoeft echt niet er tegen te zijn) dat het mengsel moeite ondervindt, en het zal wel ontbranden.
Vind ik heel knap dat het gaat lukken om een brandbaar mengsel aan te zuigen tijdens de inlaatslag en vervolgens tijdens de compressieslag dit brandbare mengsel er weer uit te blazen.
Met de bougie er uit. Hoeveel denk je dat er nog aangezogen wordt?