XS750 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Dan gaan we hier gewoon gezellig verder.

Zoals ik al zei Onno zat ik zo te balen dat ik toch ben gegaan.
Helaas wat aan de late kant.
Maar ik heb me toch prima vermaakt. Ook leuk om de SE weer even te zien. De nieuwe eigenaar had hem een stuk mooier gemaakt dan ie al was.
 
wat is dat nu? een nieuwe opening zonder fotootjes???
full
 
Laatst bewerkt:
moet toch nog even zeggen dat ik het dapper vond dat jullie met die mooie fietsen door de stortregen zijn gereden!

volgend jaar een droog caferacerdagje gewenst :P
 
Wat een lelijke motor die Norton :9~ . Gelukkig stond er ook nog iets moois op _O-

achterveld2012bubblevis.jpg

achterveld2012bubblevis.jpg
 
was een goeie kerel van de norton, we hebben eerst een half uur moeten sleulen onder een viaduct en laten ging ie bijna onderuit in de polder, kreeg mooi een bakkie koffie van hem voor de moeite! :P
 
O dan vind ik het toch een mooie Norton.

Ik zou er al m'n xs spul voor inruilen, en daar hoef ik dan echt niet lang over na te denken.
Het is precies de stijl die ik ook wil bouwen met mijn norton, een mooie gebruikte staat. Ik heb alleen een een cilinder en een alu tank.

Hoop er volgend jaar weer bij te zijn. Heb het nu alweer 3 keer moeten missen.
 
Mijn XS loopt niet goed stationair. Vond Zwijntjuh niet zo fijn want die kan niet kickstarten _O-
Vanavond heb ik eens uitgezocht hoe dat zou kunnen. Blijkt het dopje bij het inlaatrubber er af te zijn. Dan krijg je dus valse lucht en had Zwijntjuh nog gelijk ook! :}

Morgen eens testen of het nu beter wil.
Ik heb de benzinekranen weer omgedraaid zodat ik weer een reservestand heb. Slangetjes weer aangesloten. Een reservestand is toch wel fijn.

En nu nog op zoek naar een langere standaard want deze is echt te kort.
 
Ik was van plan de vacuumaansluiting op de kranen af te doppen, en dan gewoon de PRI stand gebruiken. Heb je geen reserve, maar je hoeft ook niets te verbouwen. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Ik was van plan de vacuumaansluiting op de kranen af te doppen, en dan gewoon de PRI stand gebruiken. Heb je geen reserve, maar je hoeft ook niets te verbouwen. Of zie ik iets over het hoofd?

Dan zie je inderdaad iets over het hoofd, het membraantje tussen het vacuum- en het brandstofgedeelte is berucht, dat materiaal veroudert en dan komt er benzine op plaatsen waar je dat niet hebben wil. Beter is de kranen om te bouwen, het voorbeeld vind je op de Engelse XS site. Nog beter is te investeren in manuele kranen (Heidentuning in Amersfoort), kost wel wat maar dan ben je overal vanaf.
 
Fred pm me ff je adres dan stuur ik die emblemen op.

Net ff een stuk gereden maar hij loopt nog steeds niet lekker stationair. Onderweg ook nog de benzineslang losgeschoten dus ik stink behoorlijk naar benzine.
Wat me ook opvalt is dat er door de carterontluchting behoorlijk wat olie uit het blok komt. Heb ik bij mijn andere XS'en nog nooit meegemaakt.
Iemand een idee hoe dat kan?
 
Dan zie je inderdaad iets over het hoofd, het membraantje tussen het vacuum- en het brandstofgedeelte is berucht, dat materiaal veroudert en dan komt er benzine op plaatsen waar je dat niet hebben wil. Beter is de kranen om te bouwen, het voorbeeld vind je op de Engelse XS site. Nog beter is te investeren in manuele kranen (Heidentuning in Amersfoort), kost wel wat maar dan ben je overal vanaf.

Daarom ook de vacuum aansluitingen aan beide kanten afdoppen, dan kan er nooit benzine via het membraan weglekken. Kranen van een 650 zijn idd nogal aan de prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan