Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat moet gewoon met de hand met een dopsleutel lukken. Makkelijker zonder bougies, moeilijker als ze er nog in zitten.Mocht iemand nog een indicatie hebben hoeveel koppel/moment er nodig is om de krukas te verdraaien, dan horen we het graag.
TheoH: 08 XS750-deel-3 (pagina 9)
….
Wat ik ook probeer bij warme motor wil hij niet goed lopen. Met het afstellen met de stationair schroef is het of hoog toerental of even statonair lopen om vervolgens in te zakken en af te slaan.
Hij lijkt ook wel een beetje te pendelen, dus dat bij warme motor het toerental op en neer danst.
Bij gasgeven lijkt het net of de gaskabel blijft hangen, het duurt een enige tijd voor het toerental tergvalt. Opnieuw starten gaat ook moeizaam, terwijl met koude motor 1-2 tikjes met de kickstarter aanslaat.
Ik heb diverse afstellingen geprobeerd, maar het probleem blijft hardnekkig bestaan.
Ik weet niet goed waar ik het moet zoeken. Hopelijk herkend iemand van jullie het probleem en heeft een oplossing voor me.
TripleXS @Theo:
weet je zéker dat er niet ergens valse lucht wordt aangezogen?
Dat verklaart zowel het arm lopen als het snel warm worden, het slecht starten warm èn het 'blijven hangen' op toeren....
Heb er ooit besteld gehad uit de USA "op maat" voor een 750 met pod filters en open uitlaat, maten:- En de sproeiers vergroten naar 145 (i.v.m. de open uitlaat en pod-filters) om zeker te weten dat de motor niet te arm loopt en al veel te warm wordt (de bougies geven geen heel duidelijk beeld)
Heb er ooit besteld gehad uit de USA "op maat" voor een 750 met pod filters en open uitlaat, maten:
- Hoofdsproeier (cilinder 1 en 3): 152,5 (2,5 groter dan standaard)
- Hoofdsproeier (cilinder 2): 155 (5 groter dan standaard)
- Stationairsproeiers: 20 (2,5 groter dan standaard)
- Gasnaald: borgclip 1 positie omlaag
Kan eventueel ook, indien nog te arm:
- Hoofdsproeier (cilinder 1 en 3): 155
- Hoofdsproeier (cilinder 2): 157,5
Om je een idee te geven naar welke grootte je moet kijken
145 is de standaard maat hoofdsproeier by the way, dus 152,5 is 7,5 groter dan standaard.Heb er ooit besteld gehad uit de USA "op maat" voor een 750 met pod filters en open uitlaat, maten:
- Hoofdsproeier (cilinder 1 en 3): 152,5 (2,5 groter dan standaard)
- Hoofdsproeier (cilinder 2): 155 (5 groter dan standaard)
- Stationairsproeiers: 20 (2,5 groter dan standaard)
- Gasnaald: borgclip 1 positie omlaag
Kan eventueel ook, indien nog te arm:
- Hoofdsproeier (cilinder 1 en 3): 155
- Hoofdsproeier (cilinder 2): 157,5
Om je een idee te geven naar welke grootte je moet kijken
@Oinils: zoals iedereen al aangeeft; eerst kleppen en ontsteking afstellen, daarna pas de carbu's.
Open kelken eerst benaderen met de naalden hoger hangen, en eventueel grotere sproeiers.
In geval Mik I #142 > #145 en de Mik II van #130 > #132.
Stukje rijden (+/- 50 km), bougies controleren en a.d.h.v. hun kleur sproeiers aanpassen.
Bij twijfel: foto maken en posten