XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor olie gebruik ik 20W50. Hoor wel verhalen van XSen die nogal olie verstoken.
Maar die gebruiken dan ook 10W40. Zelf geen last van olieverbruik (75000 km)
met gebruik van de voorgeschreven olie.

Remleidingen kun je ook zelf maken (zwart of RVS) en is een stuk voordeliger.
Bij een custombouwer of HD zaak hebben ze dit wel.
 
Donder in die van mij al jaren 15W40 van de Action.
Olieverbruik is niet meetbaar.
Yamaha's zijn inderdaad berucht om hun olieverbruik; er zijn er al genoeg kapotgelopen omdat men niet tijdig olie peilt..
 
1liter op de 1000km is voor een yamaha niet vreemd
Of het nu een oude yamaha is of niet
Als de voor geschreven olie soort in mijn geval 20w50 is gaat die erin en wat voor merk dat boeid mij ook niet
Maar 20w50 komt niet vaak voor dus ik bestel ze meestal online
Dan heb ik 5 liter voor 20 euro meestal is dat argos olie

Voor de rest is er altijd diskussie over hoe en welke olie de een doet dit de ander dat
Volg je eigen kop en klaar is klara
 
Psies Fred.

Volgens het WPH moet er 20W40 in, maar dat is nergens meer te krijgen.
10W40 is echt veel te dun, dan gaat het blok oliezuipen, dus iets dikker 15/20W40/50 is prima.
Eurol levert ook 20W50 en is vrij goedkoop.
Kan echter niet op tegen Action-prijzen, en die olie voldoet prima...echt.
 
Waren halen jullie doorgaans je spullen?

Ik zou liefst ergens spullen halen waar ze ook wat kennis hebben. Altijd makkelijk eens wat online te bestellen, maar zijn er ook zaken die de XS750 goed kennen?
voor de 650 vind ik wel wat specialisten zoals Heiden tuning en Phoernix AZ Parts. WIe is hiermee bekend en wat vinden jullie er van?
 
Phoenix AZ heeft (of had) ook heel veel XS750 spul.
Een goed adres met een echte specialist zit in Duitsland:
Yamaha-Dreizylinder-IG - Triple-IG-Europe
Prijzen zijn goed en verzendkosten valt ook erg mee

hmm die laatste, is dat een club of zo?

zal eens gaan horen bij Phoenix dan...!

Niemand een nette (zilveren) 750 tank te koop? :P
of een set in andere kleur.. tank, zijdelen, kontje..

kan je nog aan stickersets komen.. dan kan overspuiten ook nog..
 
Nee, is geen club. Gewoon iemand die alles heeft wat je nodig hebt voor je XS. Al vaak spullen besteld bij hem.
Phoenix ben ik ook regelmatig geweest voor de zaak is afgebrand.
Hoewel XS650 specialist had HP toen ook heel veel XS750 spul oud en nieuw. Weet niet of dat nu nog zo is.
 
Er staat nog wel een foto van mijn xs850 waar zo,n zitje op zit
Op die site kan ik geen pica vinden. Kan je wat posten?

Ik zag op caferaceronderdelen.nl ook wel aardige zitjes staan. 4 is wel aardig, misschien een beetje te lange kont... Moet wel een beetje matchen met de lijnen van de xs 850 tank.
 
Laatst bewerkt:
Op die site kan ik geen pica vinden. Kan je wat posten?

Ik zag op caferaceronderdelen.nl ook wel aardige zitjes staan. 4 is wel aardig, misschien een beetje te lange kont... Moet wel een beetje matchen met de lijnen van de xs 850 tank.


Deze (ikhebhemzellufook) is het

Blz1
full
 
Op die site kan ik geen pica vinden. Kan je wat posten?

Ik zag op caferaceronderdelen.nl ook wel aardige zitjes staan. 4 is wel aardig, misschien een beetje te lange kont... Moet wel een beetje matchen met de lijnen van de xs 850 tank.
op pagina 2 van dit toppic staat die een xs650 en een xs850 beide met de zelfde kont
 
Is wel een van de mooiere zitjes voor de XS750. Vooral de uitsparing past mooi bij de tank.
Zitje kost iets van 70 euro.
full
 
Weer een paar vraagjes;

- heeft iemand een oliepeilstokje voor de cardan (voor/achter) over, of kan iemand het natekenen met afmetingen, dat ik het zelf na maak?
ik zou graag de volumes controleren na verversen dmv het stokje..
Een gereedschapsetje heb ik zo snel nog niet gevonden helaas.. (anybody??)

- waar zijn alle standen voor op het dashboard?

full
 
Laatst bewerkt:
Hier heb je de afmetingen van de pijlstok

full


korte kant is cardanklok en langen is de middelste haakse overbrenging op het blok.
 
Mooie combinatie. Zitje en tank zijn mooi in balans,erg fraai.
Iedereen hoor ik kankeren over die nummerplaat,vind het een mooie oplossing. Fungeert als spatbord en moet er nu eenmaal op.
Beter als naast het achterwiel,dan is het net een mislukte chopper.
 
Contactslot:
0: alles uit
1: aan
2: aan + parkeerlicht.
3: uit + parkeerlicht.

In positie 0 en 3 kan de sleutel eruit. Beetje vreemd, in "3" kun je gewoon het grote licht in- en uitschakelen!

@EvN: Stokje met een pijl om een een peil te bepalen? _O-
 
Laatst bewerkt:
Hier heb je de afmetingen van de pijlstok
[afbeelding]
korte kant is cardanklok en langen is de middelste haakse overbrenging op het blok.
Contactslot:
0: alles uit
1: aan
2: aan + parkeerlicht.
3: uit + parkeerlicht.

In positie 0 en 3 kan de sleutel eruit. Beetje vreemd, in "3" kun je gewoon het grote licht in- en uitschakelen!
@EvN: Stokje met een pijl om een een peil te bepalen? _O-
Heren, mijn dank is zeer groot!!!
I love internet! :P

lekker logisch die standen van de sleutel :P
 
Laatst bewerkt:
Zo, rustig hier..
ik heb ondanks de warmte vast een begin gemaakt met de werkzaamheden aan mijn XS'je. Tank, zijkapjes en zadel eraf, carburateurs + luchtfilterkast gedemonteerd. Ben nu bezig met uit elkaar halen en schoonmaken van de carburateurs.
36 jaar vettigheid is wel de moeite :+
Vervuiling van binnen valt echter enorm mee!

Iemand een tip hoe de gasklepjes van de as af te krijgen? Heet maken met soldeerbout oid, om de borging te smelten??
Voordat alle kruiskopjes eruit liggen..

Verder de (lekkende) benzinekranen van de tank afgehaald. Deze wil ik vervangen door de bekende afsluitbare van Heijden tuning.

Verder wil ik hierbij mijn onmetelijke dank uitspreken naar de uitvinder van de slagschroevendraaier!
Degene die besloten heeft "bijna alles" met kruiskopschroeven vast te zetten ben ik wat minder erkentelijk :+
 
Laatst bewerkt:
Gasklep??
De Mikuni heeft geen gasklep, kun je met een fotootje laten zien wat je bedoeld?
Als je de lange staaf bedoeld die je door de chokehevel bediend; daar zit per carb een vork op die met een schroefkopje is geborgd.
Als je deze schroefjes losneemt, kun je de lange staaf uit de carb-assembly trekken, bietsje kruipolie drop.
 
Laatst bewerkt:
heb even snel geen foto, maar het is 'gewoon' een CV carb met een vacuumbediende schuif en een gas (vlinder) klep op een asje, met 2 schroefjes vast gezet...? deze is bediend door de gaskabel.
de choke as heb ik al los.

edit:

ditte:

carbs_narrow.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach ja natuurlijk...sorry: heb gisteren de carb van mijn AWO schoongemaakt dus was effe abuis...



full
 
Zoals je op jouw foto en die hieronder kunt zien heeft een Mikuni een gasklep die dóór de as geschoven zit en geborgd is met twee kruiskopjes.
Dus losnemen en voorzichtig uittrekken.
Let erop dat bij hermontage de klep goedom zit, want de rand is conisch.
Dus code naar vlotterbak en naar kop..

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan