XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
..en..

full
 
Hoi, ja inderdaad, maar zo ver was ik ook al.
Alleen; de schroefjes zitten geborgd en erg vast. Hoe krijg ik ze los zonder alles naar de filistijnen te draaien..??
Nu is het (nog) mooi heel..
 
Rij nu al meer als een week op die van mij rond, en ik moet zeggen dat hij helemaal niet verkeerd loopt, bougies zijn mooi goudbruin.
Als het goed is komen er van de week twee kranen en nog wat spul binnen zodat ik de standaard tank erop kan zetten ipv de special en dan gan we maar eens een goede draadboom maken.
Was alweer een paar jaar geleden dat ik op de xs had gereden, heb alleen maar met een glimlach rond gereden.
 
Rij nu al meer als een week op die van mij rond, en ik moet zeggen dat hij helemaal niet verkeerd loopt, bougies zijn mooi goudbruin.
Als het goed is komen er van de week twee kranen en nog wat spul binnen zodat ik de standaard tank erop kan zetten ipv de special en dan gan we maar eens een goede draadboom maken.
Was alweer een paar jaar geleden dat ik op de xs had gereden, heb alleen maar met een glimlach rond gereden.
Foto?

@ TripleXS: Het lijkt erop dat ik de gaskleppen/as gewoon kan laten zitten bij ultrasoon reinigen(?)
 
Het is bij lange na niet de mooiste, maar ik heb hem weer rijdend gemaakt met de spullen die ik had, moet alleen nog een andere tank op, en een daarbij passend zadeltje maken en dan maar eens gaan denken wat ik met de kleur moet gaan doen.
 
Hallo allemaal, mijne maat Hans Peter heeft een XS850 te koop met een zelf gemaakte kickstarter en div spullen voor de vraagprijs van €500 euro

interesse?

nulzestweevijftweetweezeszevenvierzeven
 
Laatst bewerkt:
ikke gisteren aan de gang met het vervangen van de transmissie olieen van mijn XSje.
dat ging lekker :+

allereerst stond in het WPHB de verkeerde plug aangegeven; foto van de plug van de motorolie, ipv de cardan. Ik dacht, he, dat kan niet.. die heb ik pas al los gehad bij olie wissel en daar kwam 3,5l uit :+
dus ik zoeken, na 10 minuten vond ik eindelijk aan de achterkant van het blok een plug onder de bagger :o. die maar geprobeerd.. en jawel hoor! :).
De vulpluggen stonden muurvast, dus met kruipolie en de groeten van een pijp van 30cm en los...
In de voorste overbrenging zat bijna een halve liter, terwijl er maar 360 in moet. En het stonk! :+

Magoed eind goed al goed, met de zelfgemaakte peilstokjes en nieuwe olie alles weer netjes afgevuld.. en de volumes kloppen met de peilhoogtes 8-)


full


ps die troep (deeltjes) onderin de bak komt niet uit de cardan hoor..
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig haga, en die gasklepkes er al uit?
kan ook zijn dat schroefdraad van de gasklepschroeven opgestuikt is als borging. Heb dat al vaker gezien!!!!
 
gasklepkes mogen blijven zitten!
zijn idd opgestuikt, en geborgd. Maar ik kan ze laten zitten.. op advies van oa HansPeter van Phoenix AZ motoren.
vast wat spullekes bij hem besteld, oa nieuwe benzinekranen die wel dicht kunnen, zodat je carter niet vol benzine loopt --> he ZwijntjUHH ;).
 
Lekker rustig hier, intussen is in Nijmegen het project weer opgepakt: zandstralen
Gaat makkelijker als gedacht, als het zand maar goed droog is.


Zilverzand bij de gamma kost maar 2€ , goed drogen en stralen maar.
Morgen verder.
 
ik heb het spul op het werk staan , daar is de compressor ook wat sterker, morgen maar ik een foto van het pistooltje, op insternet staan ze voor 12€ ofzo.
 
Die laatste gebruik ik ook, voor mensen uit Brabant en Limburg zijn deze sets voor hetzelfde bedrag ongeveer te koop bij Van Cranenbroeck. Werkt prima bij droog zand inderdaad, zet wel een goed stofmasker op want de nevel is slecht voor je. Volgens beroeps-stralers zet deze nevel een soort cement laagje af in je longen die niet meer afbreekbaar is. Tis maar een tip ;)
 
Als ik het je mag afraden Piet, dan bij deze: ik heb o-n-t-z-e-t-t-e-n-d-e slechte ervaring met zandstralen van een blok: ik had het gereviseerd (compleet) en kon na +/- 100 km helemaal opnieuw beginnen..
Hoe vaak je ook wast en spoelt en doorblaast: je krijgt het zand niet helemaal weg, met alle gevolgen van dien...

Veel beter is soda- of natstralen: dat is een zout dat gewoon oplost in water/olie en geen kristallen achterlaat, en dus niet meteen je glijlagers om zeep helpt..

Zou erg jammer zijn als je net als ik alles weer opnieuw kunt doen.

@ 900cc...: :9~ :9~

Tip: als je even kunt, monteer deze set dan op een 850 onderblok en niet op een 750...
Het zal ongetwijfeld wel gaan, maar je de smalle HYVO krijgt het erg voor z'n kiezen en slijt/ rekt snel
 
........ goed stofmasker op want de nevel is slecht voor je. Volgens beroeps-stralers zet deze nevel een soort cement laagje af in je longen die niet meer afbreekbaar is. Tis maar een tip.......... ;)

Tju ik ben voeger geweest en wij moesten oa. cement 's winters zeven voor gebruik
Dit ivm klontjes.
Ze hebben mij nooit gewaarschuwd....
cement exceem bestaat ook, daar ben ik wel achter gekomen

Verder met het topic: iemand interesse in een XS850 voor de vraagprijs van € 500 euro ?
 
Als ik het je mag afraden Piet, dan bij deze: ik heb o-n-t-z-e-t-t-e-n-d-e slechte ervaring met zandstralen van een blok: ik had het gereviseerd (compleet) en kon na +/- 100 km helemaal opnieuw beginnen..
Hoe vaak je ook wast en spoelt en doorblaast: je krijgt het zand niet helemaal weg, met alle gevolgen van dien...

Veel beter is soda- of natstralen: dat is een zout dat gewoon oplost in water/olie en geen kristallen achterlaat, en dus niet meteen je glijlagers om zeep helpt..

Zou erg jammer zijn als je net als ik alles weer opnieuw kunt doen.

@ 900cc...: :9~ :9~

Tip: als je even kunt, monteer deze set dan op een 850 onderblok en niet op een 750...
Het zal ongetwijfeld wel gaan, maar je de smalle HYVO krijgt het erg voor z'n kiezen en slijt/ rekt snel


Zooi is van mijn 850 blok, dus dat schroef ik ook weer terrug.

Klote om te horen dat het zand hardnekkig blijft zitten, ik ga eens kijken hoe ik dat ga oplossen.
 
Je hebt toch alleen je kop en cylinders gestraald neem ik aan?
Gewoon goed spoelen met veel water, desnoods in een bad. Daarna droogblazen en nog eens alles goed naspoelen met remmenreiniger van de Action.

Het probleem bij Pascal was een met straalgrit verstopte olieleiding meen ik me te herinneren.

Ik ben benieuwd hoe dat straks loopt zo'n 900cc :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan