XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt tijd dat die baard-en-een-knotje rage weer overwaait en de prijzen tot rust komen...
 
Tenzij je nu voor heeel veeeel Euro's Kamikaze wenst te verkopen... ;)
Maar dat betwijfel ik

Ik ben geen handelaar en van verkoop krijg je spijt..
Heb ook nog een oude seuvuheneenhalf zijklepper van HD; het is gewoon belachelijk wat de prijzen daarvan de laatste drie-vier jaar hebben gedaan.
Wil nog niet meteen zeggen dat ik die fiets een schop geef en centen incasseren wil..
 
Laatst bewerkt:
yamaha-xs750-yard-built-auto-fabrica-11-625x417.jpg


Of het bruikbaar is...
... maar wel in een leuk jasje gestoken.
 
Da's dat ding van Hans (Kornfed)...ik denk dat veel verkopers meesurfen op de gekte van de laatste baardjes-tijd en willen incasseren voordat de bubble weer barst..
 
Inmiddels enkele ritjes gemaakt en lijkt allemaal in orde. Wel veervoorspanning verhoogd met paar
bussen. Minimum nu was maximaal.
Alles klaar voor Schotland, heb er zin in :]
full
 
Hij heeft, goed lezen, bussen op de veren gezet..Dat kan met elke oude niet-instelbare voorvork.
 
Nee geen verstelbare vork, deze doet het voor mij prima, iets kleinere luchtkamer( =meer olie) en slaat niet door. Achter inderdaad bussen ertussen zodat minimum nu eerst maximaal was.
 
Goede en fijne reis gewenst alvast, Dolf! Hou ons (naderhand) op de hoogte hoe het ging ;)

Als algemene info; het verhogen van de veer-voorspanning door bussen te plaatsen oid helpt om de rijhoogte iets te verhogen bijv met duo of baggage, maar de veer zelf wordt er niet harder door natuurlijk.
Een bij-effect is dat je ook de veerweg verkort met de lengte van de bus, dus pas op dat hij niet alsnog onderin slaat. Vooral voor kan dat gevaarlijk zijn.
Een structurere oplossing is dan bijv om een zwaardere veer te plaatsen al dan niet in combi met dikkere olie.
Achter zou dat een mooi setje Koni's kunnen zijn en voor de voorveren zijn nog altijd zwaardere veren-sets te koop.
 
Is inderdaad niet optimaal, veervoorspanning verhogen. Vering achter is nu juist voldoende, setje koni's heb ik niet, helaas.
Zal inderdaad vertellen hoe het is gegaan, tnx
 
Tja Dolf het is de charme van een oude motor. Je kan het er zo mee doen, zoals hij is. Je kan hem gaan upgraden naar electronische ontsteking, zwaardere veren, KONI's, Mk2 carburateurs, maar dan kan je net zo goed een andere kopen. En als je dat doet kan je ook een nieuwere kopen, of weet je wat, waarom geen nieuwe Yamaha MT-07, dat rijdt super.. ja, maar het is geen oude motor mee.

Moraal van het verhaal; soms moet je het gewoon houden bij wat je hebt ;) en omgaan met de mitsen en maren..
Net als met je vrouw :+
 
Laatst bewerkt:
Verder al mensen die weer aan het rijden zijn met hun brommers??
Ik heb gisteren mijn 750 - 2D weer uitgelaten voor een rondje. Even de benzine door laten lopen, accu'tje vol, en binnen 5 tellen liep hij weer.
 
Weinig XS-tijd. Er worden vrije dagen opgemaakt met de sleurhut.

Volgende week maar eens kijken of de beperkte werkzaamheden aan de 850 gedaan kunnen worden. Maar in die week geen tijd om te rijden. Wachtdienst en dan moet ik bereikbaar zijn en snel weg kunnen met een koekblik van mijn werk. Maar ach het levert wat extra op voor de uit te besteden werkzaamheden aan de 750....
 
Wil hem juist zo origineel mogelijk houden, echter echte verbeteringen ga ik niet uit de weg. Dus elektronische ontsteking en een halogeenlamp zitten erop. Doet niets met uiterlijk maar des te meer met bruikbaarheid. :Y
 
Verder al mensen die weer aan het rijden zijn met hun brommers??
Ik heb gisteren mijn 750 - 2D weer uitgelaten voor een rondje. Even de benzine door laten lopen, accu'tje vol, en binnen 5 tellen liep hij weer.

Kamikaze heeft de eerste 800 km voor dit seizoen er alweer opzitten.
We gaan voor 2500 km dit jaar; niet veel...maar toch nog ongeveer 5 x het landelijk gemiddelde
 
800km al, haha, dat rij ik meestal in een jaar of zo. Nou ja iets meer, maar geen 2500.
Maar ik heb natuurlijk nog een TDM900 waar ik ca 17000km mee rijd (98% woon-werk).

Binnenkort met deze km's gaan draaien hopelijk; de eerste 40km zitten er op en het lijkt allemaal goed te gaan!
(meer updates in mijn topic vandaag)

full
 
Laatst bewerkt:
800km al, haha, dat rij ik meestal in een jaar of zo. Nou ja iets meer, maar geen 2500.
Maar ik heb natuurlijk nog een TDM900 waar ik ca 17000km mee rijd (98% woon-werk).

Ik heb 4 motoren die ik allemaal op een minimum aantal kilometers probeer krijgen, maar dat lukt niet altijd hoor; de HD's 1k miles each, het span en Kamikaze meestal 1k / jr...
Totaal zit ik zelden onder de 3k/jr, maar dat is niets vergeleken bij wat ik als beginnend motorrijder deed..
Kamikaze heeft de laatste twee jaar ongeveer 500km gereden, dus ik heb me dit jaar voorgenomen wat 'goed te maken'..
 
Laatst bewerkt:
Iemand plannen om deze Ex-Kornfed XS850 aan te schaffen??

Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen

Helaas niet meer zo super origineel; de 24L tank mist, het luchthappertje boven de cilinderkop is weg, Mikuni carbs, remschijven geperforeerd, maar oke- het is een 850!
(en dan laat ik even de niet-originele Kerker uitlaat en aftermarket schokdempers buiten beschouwing)


Beetje onderhandelen en voor 1600 meenemen?? ;)
 
Laatst bewerkt:
Iemand plannen om deze Ex-Kornfed XS850 aan te schaffen??

Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen

Helaas niet meer zo super origineel; de 24L tank mist, het luchthappertje boven de cilinderkop is weg, Mikuni carbs, remschijven geperforeerd, maar oke- het is een 850!
(en dan laat ik even de niet-originele Kerker uitlaat en aftermarket schokdempers buiten beschouwing)


Beetje onderhandelen en voor 1600 meenemen?? ;)

Wel een mooi kleurtje vind ik, is dat origineel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan