XT 350 blok of complete motor gezocht

Erwin-GSX

Rookie
15 aug 2012
7
0
Afgelopen week ben ik met mijn Yamaha XT 350 gestrand langs de snelweg, omdat die plotseling heel erg begon in te houden en daarna met veel geratel in het blok geheel afsloeg. Hierna was er geen compressie meer en is de motor door rijkswaterstaat van de snelweg gehaald.

Ik moet het blok nog demonteren, maar zoals het klonk en geheel gebrek aan compressie lijkt het game over te zijn.

Aangezien ik mijn motor nu al verschrikkelijk begin te missen wil ik proberen een ander motorblok of compleet andere XT 350 te vinden met minimaal een goed blok dat ik kan overzetten.

Graag hoor ik het als iemand iets heeft, zodat deze klassieker niet al te lang stil hoeft te staan.
 

Bijlagen

  • FE7E96DE-348D-4ADB-90A5-BEECF628D421.jpeg
    FE7E96DE-348D-4ADB-90A5-BEECF628D421.jpeg
    564,6 KB · Weergaven: 13
Blok laten reviseren is geen optie? Kost serieus geld, maar dan weet je wel wat je hebt. En is ook best leuk om zelf uite bouwen, revisie te laten doen en daarna de motor zelf weer opbouwen. En ondertussen alle gelegenheid om framen buddy, enz. ook aan te pakken.
Bij een ander blok blijft de toestand een gok. Of kopen bij bijv. Boonstra, dan heb je in ieder geval garantie. ALS zo'n blok nog te vinden is. Iig, succes!
 
@Flitsmagneet natuurlijk is reviseren van het blok een optie, ik ga ook nog wel kijken wat er nou precies misgegaan is en hoeveel schade het veroorzaakt heeft. Op dit moment is mijn vermoeden dat de distributieketting gebroken of versprongen is en de kleppen zich in delen boven en onder de zuiger bevinden.

Het kan meevallen, maar het is zo’n situatie dat je eigenlijk al weet dat het niet meevalt.

Omdat een los blok uit iemands garage natuurlijk niet goed te testen is gaat mn voorkeur wel uit naar een gehele motor die werkend te zien is en dan ook nog één uit de jaren 90 die niet veel km’s gemaakt heeft. Bijkomend voordeel is gelijk een stapeltje reservedelen en het frame kan ik dan vast wel ergens inleveren bij de sloop voor een vrijwaring.

Ik zag er één aangeboden staan op AdvertentieX, maar dat is helaas blijkbaar een gigantische nepsite, waar oude advertenties op staan waar niet op gereageerd wordt.

Dus als iemand wat heeft.. blok dat zeker weten goed is of een complete motor..
 
Off road centrum in Vaassen heeft waarschijnlijk wel wat liggen met geschiedenis.

Maar als het "alleen" top end blijkt te zijn, is revisie misschien nog wel goedkoper ook.

En inderdaad, dan weet je wel dat het goed zit!

Zelf heb ik ook een xt350 gehad, met sm wielen er in. Die naaide in 1 keer vast, in de regen, op de snelweg, naast een vrachtwagen.....
 
nou ik heb ze een berichtje gestuurd, maar het contactformulier gaf enkel een blanco pagina, dus vermoed dat ze het niet zullen lezen.

Als ik die site zo zie halen ze alle blokken helemaal uit elkaar tot het punt dat de kleppen, kleppendeksel, cilinder en zuiger niet meer te matchen zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan