xt 350 rookt en valt stil

mikkel

MF'er
9 dec 2004
58
0
prinsenbeek
heej

het gaat hier om een yamaha xt 350 1993

ik was gistren op de crossbaan bij een vriend van mij aan het rijden voor de eerste keer er zitten paar spring bulten in. het was de eerste keer dat ik met regelmaat veel sprong met mijn motor.

nou hoorden ik wel een raar geluid met het aan trappen van mijn motor na even goed bekeken te hebben beleek dat mijn carterventilatie slang los zat bij mijn lucht filter.

laatst ook de gas naald wat anders gezet ivm stoteren
laatst ook disterbutie ketting vervangen ivm tikken

de motor verbruikte al wel wat olie dit komt langs de zuiger en cilinder. maar dit was een halve liter op 1000km dus nix ernstig toen rookte de motor aleen als deze koud was lichte blauwen rook. (bijna niet van te zien).

nou is mijn probleem dat tijdens het rijden de motor veel rookt (wit) (dit is sins het crossen gistren avond) meer bij volgas dan stationair en deze ook stil valt bij stationair lopen? (bougie vet slaan?)

nou is mijn vraag kan dit te maken hebben met het springen of dat mijn slang van de carter los heeft gezeten. of dat julie meschien een anderen oorzaak kunnen bedenken.

ik ga vanmidag even mijn motor ophalen (durfden er niet meer mee ter rijden van crossbaan naar huis). dan zal ik even de uitlaat en car er afhalen kijken of er iets in de in en uitlaat te zien is.

groet mikkel :]
 
heej

ik ben erg geholpen in het xt topic dus zal daar nou verder gaan posten

ik ga nou verder mijn blok compleet revizeeren dan kost het maar wat maar dan is het wel gelijk goed


groet mikkel *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan