XT 500 25kw

waterpistool

Die hard MF'er
17 jun 2005
886
0
Almere-Poort
Beste lui,

Als ik mn rijbewijs heb gehaald wil ik een xt500(oud model) of 550 te halen en hem op 25kw te zetten en wil weten of er mensen zijn met zon ding, of er veel onderhoud nodig is en of het wel te doen is op de snelweg, vanwege het gewicht,
wat de top ongeveer is, begrensd en onbegrensd.

Ik zit ook te twijfelen aan een GS500 vanwege de lage prijzen, maar heb liever een xt vanwege de zithouding, wegligging, vering, klein en makkelijk wendbare motor en de gave sound.
 
Ehm, ik heb een SR500 (zelfde blok) staan, daar staat geen vermogen van vermeld op het rijbewijs, maar guess what, zo dingetje heeft standaard 34pk = 25kw. Kun je best op gaan rondtuffen.

Enneh, psssssst, XT ROELS :}
 
Beste lui,

Als ik mn rijbewijs heb gehaald wil ik een xt500(oud model) of 550 te halen en hem op 25kw te zetten en wil weten of er mensen zijn met zon ding, of er veel onderhoud nodig is en of het wel te doen is op de snelweg, vanwege het gewicht,
wat de top ongeveer is, begrensd en onbegrensd.

Ik zit ook te twijfelen aan een GS500 vanwege de lage prijzen, maar heb liever een xt vanwege de zithouding, wegligging, vering, klein en makkelijk wendbare motor en de gave sound.
GS500, gedver, dat ding heeft geen toch geen cojones ;)
Een 500 kan je gewoon 25KW mee rijden, een 550 moet eerst een ander spruitstuk hebben. Onderhoud is vrij weinig, die dingen kunnen echt veel hebben. En kettingsetjes + banden zullen voordeliger zijn dan die GS500.
Op de snelweg kan je hooguit 2 uur lang 100/110 rijden en dan moet je echt pauzeren (mijn ervaring tenminste). Ze kunnen tegen de 140 halen maar dan zwabber je echt over de weg.
Die sound is idd lekkah, en je kan er nog eens het veld mee in :P .

succes!
 
ik heb een xt500 en sinds 3 maanden me rijbewijs, ik ben 18
GEWELDIG!!!

zon prachtig geluid en natuurlijk een motor met pure nostalgie (jaja het zal wel niet goed geschreven zijn)

geweldig om daarmee over dijkjes te ploffen

helaas is het echt geen snelwegmachine maar daarvoor koop je ook geen xt

je eerste motor moet je met je hart kopen en zeker niet met je hoofd, dan kom je met een saaie nuttige en onderhoudsvrije motor thuis.
Je moet een knallende ploffende & trillende xt500 kopen die boven de 110 begint te zwabberen en bij een foute startpoging je been verbrijzeld, en minder licht geeft in het donker dan een puch maxi GENIETEN :]

ik heb zeker geen spijt van mijn xt, ik ben verliefd
 
Ehm, ik heb een SR500 (zelfde blok) staan, daar staat geen vermogen van vermeld op het rijbewijs, maar guess what, zo dingetje heeft standaard 34pk = 25kw. Kun je best op gaan rondtuffen.

Enneh, psssssst, XT ROELS :}


jammer, xt en sr 500 hebben idd 24,5 kW maar alleen de sr is geschikt voor het klein rijbewijs omdat deze ook aan de 0.16 kW/kg norm voldoet en de xt niet (sr: 165kg en xt: 135kg)

Enneh, psssssst, XT en SR ROELS :}
 
ik heb een xt500 en sinds 3 maanden me rijbewijs, ik ben 18
GEWELDIG!!!

zon prachtig geluid en natuurlijk een motor met pure nostalgie (jaja het zal wel niet goed geschreven zijn)

geweldig om daarmee over dijkjes te ploffen

helaas is het echt geen snelwegmachine maar daarvoor koop je ook geen xt

je eerste motor moet je met je hart kopen en zeker niet met je hoofd, dan kom je met een saaie nuttige en onderhoudsvrije motor thuis.
Je moet een knallende ploffende & trillende xt500 kopen die boven de 110 begint te zwabberen en bij een foute startpoging je been verbrijzeld, en minder licht geeft in het donker dan een puch maxi GENIETEN :]

ik heb zeker geen spijt van mijn xt, ik ben verliefd

klinkt overtuigend, hoeveel verbuikt zon ding eigenlijk?
 
Een XT500 loopt het zuinigst bij 90 km p/u, verbruik weet ik niet. Een 550 daarintegen loop bij 100/110 nog zeer zuinig, tussen de 1:25 en een persoonlijke uitschieter van 1:33 (lang stuk, warme motor en stil handje). Bij lekker knallen hooguit 1:18.
 
Een XT500 loopt het zuinigst bij 90 km p/u, verbruik weet ik niet. Een 550 daarintegen loop bij 100/110 nog zeer zuinig, tussen de 1:25 en een persoonlijke uitschieter van 1:33 (lang stuk, warme motor en stil handje). Bij lekker knallen hooguit 1:18.
Super zuinig idd. :)
Mijn DR250 rijdt ook zo 1:35.
 
Terug
Bovenaan Onderaan