xt 500 kopen, waar op te letten

tis een gok maar ik heb hem gekocht!

het ding starte meteen (blok was steen koud)

maar na een minuut stopt hij er mee, zelf denk ik aan oude benzine die man dacht aan de ontsteking,
hij heeft dus nieuwe spoelen mee gegeven nieuwe contactpunten + plaat en een nieuwe bobine,

komt goed, woensdag ga ik prutsen, lukt het dan niet dan horen jullie wel van me :)
 
En toen hij afsloeg, kreeg je hem toen weer met 1 trap aan ?
 
Laatst bewerkt:
ach, tis een gok, ook een vrij grote

maar al het zo gemaakt is is het een koopje en als het niet zo gemaakt is leer ik meteen hoe het ding in elkaar zit toch? :)

ik zou niet balen als ie niet goed is, gewoon weer een mannier om veel te leren
 
GEFELICIFLAPSTAART. wij gaan :] :] :] :] :]
hopelijk kun je snel examen doen!!!

groeten, Hessel (die toch wel kawa fan blijft)




oja.... wij willen foto's
 
ach, tis een gok, ook een vrij grote

maar al het zo gemaakt is is het een koopje en als het niet zo gemaakt is leer ik meteen hoe het ding in elkaar zit toch? :)

ik zou niet balen als ie niet goed is, gewoon weer een mannier om veel te leren
Thats the (XT) spirit! je vertrouwt je motor het meest als je hem uit elkaar hebt gehad :9
 
tis een gok maar ik heb hem gekocht!

het ding starte meteen (blok was steen koud)

maar na een minuut stopt hij er mee, zelf denk ik aan oude benzine die man dacht aan de ontsteking,
hij heeft dus nieuwe spoelen mee gegeven nieuwe contactpunten + plaat en een nieuwe bobine,

komt goed, woensdag ga ik prutsen, lukt het dan niet dan horen jullie wel van me :)

Mooi zo ; waar blijven de foto's :)
 
whaha idd, veel uitzoeken

maar ik heb de goede keuze gemaakt en een xt gekocht die niet rijd :9

morgen avond meer nieuws!
 
okee, t sleutelen voor vandaag is klaar

de carb is helemaal schoon, de oude benzine is vervangen, de luchtfilter is schoon en geolied, de ontsteking staat goed afgesteld (met behulp van lampje)
de vonk is wel aardig, een heel klein beetje wisselvallig heb ik het id

maar :9

hij rijd nog steeds niet, na alles schoon te hebben gemaakt is ie 1 keer gestart ik ben toen blij weggereden en na 100 beter toen ik het gas weer dicht deed sloeg ie af (verzopen denk ik te snel te veel gas)

daarna nog om de zoveel kicks een pruttel (denk max 4 slagen)

wat kan er nog meer mis zijn? of is het echt zo moeilijk het ding te starten?
ik heb serieus 100 keer geprobeert 1 keer gelukt :P

alvast bedankt medebrikkers

Guus
(beginnend brikker)
 
Kan van alles zijn, maar ik zou eerst kijken of contactpuntjes vuil zijn, (doekje met benzine erop erdoor halen), andere bougie proberen, condensator niet goed meer enz. enz. ;)
Over dat afslaan; wen er maar aan dat dat ding op de meest onverwachte momenten afslaat. Als dat gebeurt, benzinekraan dicht, gas vol open, contact uit kleplichter intrekken en 10 a 20 keer doortrappen, daarna contact aan, kraan open en weer proberen te starten.
Soms moet je een heel klein beetje gas geven en dan weer niet, na verloop van tijd ga je aanvoelen wat die motor wil. *D

O ja waar blijven de foto's :(




:)
 
Laatst bewerkt:
okee, t sleutelen voor vandaag is klaar

de carb is helemaal schoon, de oude benzine is vervangen, de luchtfilter is schoon en geolied, de ontsteking staat goed afgesteld (met behulp van lampje)
de vonk is wel aardig, een heel klein beetje wisselvallig heb ik het id

maar :9

hij rijd nog steeds niet, na alles schoon te hebben gemaakt is ie 1 keer gestart ik ben toen blij weggereden en na 100 beter toen ik het gas weer dicht deed sloeg ie af (verzopen denk ik te snel te veel gas)

daarna nog om de zoveel kicks een pruttel (denk max 4 slagen)

wat kan er nog meer mis zijn? of is het echt zo moeilijk het ding te starten?
ik heb serieus 100 keer geprobeert 1 keer gelukt :P

alvast bedankt medebrikkers

Guus
(beginnend brikker)


heb je ook al geprobeerd met aanduwen? toen i in het begin mijn sr nog niet goed wist te starten duwde ik hem meestal aan en dan startte hij een stuk gemakkelijker. Wat je ook kunt proberen is geen choke en dan het gas een heel klein beetje open. Maar let op niet te veel gas want dan slaat hij terug en dan kun je je aan de voorkant van de fiets bijelkaar rapen :) . Wat ik me nog bedenk: bij het kicken de kickstarter helemaal tot onder duwen en daar laten tot hij loopt of zeker weten stilstaat. De kickstarter wordt namelijk onder uitgeschakeld en zo verkom je ook vanallerlei rare stituaties met terugslaan :+
 
haha aanduwen, maak je een grapje?

ik heb hem achter een tractor gehangen! in de 4e versnelling slipte het achterwiel nog

geen optie dus :9

nouja, nog meer tips??? :]
 
haha aanduwen, maak je een grapje?

ik heb hem achter een tractor gehangen! in de 4e versnelling slipte het achterwiel nog

geen optie dus :9

nouja, nog meer tips??? :]


in zijn tweede versnelling
maat,gek of iemand anders die in de buurt is laten duwen
decompressie in
koppeling oplaten komen
en dan pas decompressie los laten komen en dan zou die zo moeten starten (als de rest in orde is natuurlijk)

maar het is me ook al men eentje gelukt, de truc is gewoon het vliegwiel op toeren brengen waardoor je wanneer je de decompressie los laat het vliegwiel zorgt dat je door de kompressie heem komt.
 
als het helemaal niet lukt heb ik nog een blok liggen voor weinig en velgen met bijna nieuwe banden en nog meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan