xt 500 met chrome? tank, welk bj?

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
Vanaf welk bj hebben ze deze gemaakt? en wat is zo ongeveer nog de vraagprijs voor zoiets? en waar kan ik de motorische gegevens ervan vinden?

zoiets dus

fahrzeuge1c_gr.jpg
 
Geen idee, maar ik vind het wel een stoer fietsje!

Zal zo wel niet off the shelf zijn!

Leuk gedaan met die wegbanden, ziet er sportief uit.
 
XT kwam in 76. 5 jaar later was er de jubileum versie met gouden velgen en alu tank. Vanaf '81 dus als ik het goed heb. Maar je kan ook gewoon zo'n tank los scoren en een andere uitvoering kopen natuurlijk..
Een leuke kost gemakklijk 1000+
 
tzou men basis worden om vanaf te beginnen :) oldskool meets sm
Ik ben er zo'n 10 jaar geleden mee bezig geweest, ombouwen van een XT naar SM, had er ook een monoshock achterbrug in, was wel wat werk met verstevigen :o . USD had ik klaarliggen en 17" velgen met straatbanden ook, maar heb hem verkocht voor'ie klaar was. Helaas geen foto's meer van te vinden :?
 
XT kwam in 76. 5 jaar later was er de jubileum versie met gouden velgen en alu tank. Vanaf '81 dus als ik het goed heb. Maar je kan ook gewoon zo'n tank los scoren en een andere uitvoering kopen natuurlijk..
Een leuke kost gemakklijk 1000+

mja, zolang het motorblok draait en alles erbij zit ben ik al tevreden :)
 
Ik heb zelf 2 maand geleden een jubileumuitvoering gekocht voor 1150. Dat vond ik voor de staat waarin hij is niet duur.

Showen!

full
 
heb eens rondgekeken en de meesten vragen er nog redelijk geld voor

Ik had ook eerder gezegd prijzen voor eentje met veel werk aan vanaf 1000 euro, een tijdje terug volgde ik de prijzen en leken ze zelfs wel allemaal rond de 2000 euro te zitten...
Het is een zeer mooie motor, maar ik zou zelf nu een XR van een chromen klassieke tank (laten) voorzien ipv een XT500 te kopen, ik vind de XT overall wat gedateerd (én mooi én duur zoals gezegd).
 
Ik had ook eerder gezegd prijzen voor eentje met veel werk aan vanaf 1000 euro, een tijdje terug volgde ik de prijzen en leken ze zelfs wel allemaal rond de 2000 euro te zitten...
Het is een zeer mooie motor, maar ik zou zelf nu een XR van een chromen klassieke tank (laten) voorzien ipv een XT500 te kopen, ik vind de XT overall wat gedateerd (én mooi én duur zoals gezegd).

Als je een écht mooie wilt hebben, helemaal spik & span, dan doen ze een 2.500-3.000, maar die van mij is technisch nog goed. Blok goed, ketting en tandwielen goed, remmen goed, alleen gaskabel vervangen en een roestige uitlaat, en hier en daar een beetje lak van beschermplaatjes e.d. Dat mag van mij, tenslotte is hij 24 jaar oud.
XT is wel gedateerd, moet je meer als een klassiekertje zien dan een echte blubberbak. Toch veel fun!
Vind zelf een aluminium XT tank op andere motoren vaak niet staan.
 
Ik had ook eerder gezegd prijzen voor eentje met veel werk aan vanaf 1000 euro, een tijdje terug volgde ik de prijzen en leken ze zelfs wel allemaal rond de 2000 euro te zitten...
Het is een zeer mooie motor, maar ik zou zelf nu een XR van een chromen klassieke tank (laten) voorzien ipv een XT500 te kopen, ik vind de XT overall wat gedateerd (én mooi én duur zoals gezegd).


juist omdat ie gedateerd is wil ik ene :) en xr's zijn er al genoeg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan