XT 600 E / Wie rijdt dat ook

ik zou nog wel eens een flink stuk willen rijden eer ik serieus zou zoeken en eventueel kopen.....

Ik twijfel nog ,, de XT kan je voor leuke prijzen krijgen }) , onderhoud is makkelijk.. maar snelweg is niet echt het domein ,, dan is een transalp een betere keuze maar die zijn wel 2 x a 3 x 2e hands zo duur.. :(
En Yamaha Diversion 600 S is ook goedkoop en je kan er lange afstanden rijden , maar er zitten geen noppen onder :X

Dus een uitgebreide proefrit is wel nodig...
 
Gaat weer over van alles en nog wat behalve over de 600 :9 . waar het me om gaat eigenlijk.
Weet iemand nog een vervangings einddempertje te koop toevallig ?

Enne, t,zal een tref zijn maar ook S.M velgen soms ?

Iemand nog tips om zo,n xt wat te verfraaien ?

gr.Driver
 
Gaat weer over van alles en nog wat behalve over de 600 :9 . waar het me om gaat eigenlijk.
Weet iemand nog een vervangings einddempertje te koop toevallig ?

Enne, t,zal een tref zijn maar ook S.M velgen soms ?

Iemand nog tips om zo,n xt wat te verfraaien ?

gr.Driver

Ken je www.xt600.de ?

Kijk uit hoor, gaat niet allemaal over de XT600E... :P
 
Ken je www.xt600.de ?

Kijk uit hoor, gaat niet allemaal over de XT600E... :P

---------------------------------------------------------------------------------
Hoi,ja had ik al gevonden via www.xt6.nl van de week.
Duitse site staan wel leuke dingen op,een hoop fotoos ook van S.M motoren.
En wat dat uitkijken betreft :9 : k,vindt andere motoren ook wel interessant maar niet in dit topic omdat ik graag wat meer over die xt 600 E wil dimdammen hiero.
gr Driver
 
Ik twijfel nog ,, de XT kan je voor leuke prijzen krijgen }) , onderhoud is makkelijk.. maar snelweg is niet echt het domein ,, dan is een transalp een betere keuze maar die zijn wel 2 x a 3 x 2e hands zo duur.. :(
En Yamaha Diversion 600 S is ook goedkoop en je kan er lange afstanden rijden , maar er zitten geen noppen onder :X

Een echte kerel kan ook met z'n offroad de snelweg op.
Transalp is ook niet lekker rijden op de snelweg hoor.

Je kan ook voor een scheet en drie knikkers een GS500e kopen, al zit je dan ook wat in de wind. Of de voorloper van de Diversion.. de gewone XJ600.
 
Gaat weer over van alles en nog wat behalve over de 600 :9 . waar het me om gaat eigenlijk.
Weet iemand nog een vervangings einddempertje te koop toevallig ?

Enne, t,zal een tref zijn maar ook S.M velgen soms ?

Iemand nog tips om zo,n xt wat te verfraaien ?

gr.Driver

Tsjah, tis een beetje knutselen. Ik ben ook net tevreden over dat 'kontje' nog. Ook maggie wel wat stugger/hoger geveerd (iemand id?). Die demper die er bij mij opzit is nieuw 150 E, en dat betekend dat je veel geluid produceert.
 
Ik heb maar één keer geld , maar m'n pas gebouwde schuurtje kan wel meerdere motoren stallen ,,, dus als bij de staatsloterij eindelijk de juiste nummers opnoemen (de mijne :+ )

Van Almelo naar Enschede over de A35 is geen punt op een XT 600E en naar Apeldoorn ook niet , maar als ik een dagje wil toeren en dan eerst een maatje die in Nieuwegein woont oppikken ben je op een XT al aardig wakker geschud.....9~

Je kan trouwens (even wat anders) best wel veel leuke dingen doen met je XT ,, zo'n hoge druk zuiger erin stage II nokkenstok ,, en je heb ruim 45 pk aan je achter wil ipv 40 aan de krukas .... Doe er zo'n mooie carbo met accel. pomp en je kan zuinige rijden maar als je een snelle jongen tegen komt op een verkeersdrempelweg kan je die op z'n nummer zetten .... :]
 
Andere uitlaatbochten en demper, open luchtfilterkast met k&n en een bezoekje bij Hoogland schijnt ook al een hoop lol op te leveren. Ga ik doen binnenkort. Tegen die tijd vind je de uitdraai hier wel.
 
dit is mijn xt600e uit 2001 en ik vind het geweldig rijden,vooral in de stad en 80km wegen.
maar toch is hij te koop wegens aanschaf fzr.
iemand geintreseerd? ik dacht zelf aan 3000 euro.
voor meer info mail marra1@planet.nl
later van marvin

Bijlage: xttje.JPG
 
dit is mijn xt600e uit 2001 en ik vind het geweldig rijden,vooral in de stad en 80km wegen.
maar toch is hij te koop wegens aanschaf fzr.
iemand geintreseerd? ik dacht zelf aan 3000 euro.
voor meer info mail marra1@planet.nl
later van marvin

leuke XT , zit boven m'n buget
url=http://www.motor-forum.nl/forum/misc/125670]http://www.motor-forum.nl/forum/misc/125670[/url]
 
Tsjah, tis een beetje knutselen. Ik ben ook net tevreden over dat 'kontje' nog. Ook maggie wel wat stugger/hoger geveerd (iemand id?). Die demper die er bij mij opzit is nieuw 150 E, en dat betekend dat je veel geluid produceert.
Nelizz,Wat voor demper heb jij nu dan gemonteerd ??
De ori. vindt ik niet echt mooi dus wil wat anders monteren tegen redelijk prijs vandaar.
Heedt iemand ervaring met Laser ?
gr.Driver
 
Lees even wat ze op xt600.de te zeggen hebben over die Laser:
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/-special-auspuff/index.htm
Ze waarschuwen dat je remklauw je demper kan raken bij diep inveren.

Ik heb mijn uitlaat bij www.polo-motorrad.de vandaan. Hijs geenszins gekeurd ofzo, en maakt veel geluid (herrie kan ik het niet noemen), daarom issie ook zo goedkoop. Verder is hij edelstaal met alu ommanteling.
---------------------------------------------------------------------------------
Thanks voor je snelle reactie,Heb gekeken op Polo site maar geen fotoos en in de catalogus die ik hier heb ook niet echt.
Welke heb jij erop zitten Rombo of iets anders.
Misschien een foto ervan op je xt.
gr Driver die nog steeds niet snapt hoe een foto te plaatsen.
 
Thanks voor je snelle reactie,Heb gekeken op Polo site maar geen fotoos en in de catalogus die ik hier heb ook niet echt.
Welke heb jij erop zitten Rombo of iets anders.
Misschien een foto ervan op je xt.
gr Driver die nog steeds niet snapt hoe een foto te plaatsen.

Kijk ff op pagina 1 van dit topic O-) De 2e foto zit hij eronder. Het is inderdaad een Rombo.



Om een plaatje te posten: [img ] -link van de foto- [/img ]
Zonder de spaties achter img.
Het werkt ook bij de attachment link die je kunt invoeren.
 
Kijk ff op pagina 1 van dit topic O-) De 2e foto zit hij eronder. Het is inderdaad een Rombo.

(Afbeelding)

Om een plaatje te posten: [img ] -link van de foto- [/img ]
Zonder de spaties achter img.
Het werkt ook bij de attachment link die je kunt invoeren.

---------------------------------------------------------------------------------
Okee,foto is kruis en foto links boven is wat klein.
Zal eerst even in mijn xjr topic proberen een foto te plaatsen.
Ben benieuwd want ben niet zo handig hierin.
---------------------------------------------------------------------------------
idd niet gelukt :(
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij zeggen welke banden er onder de fiets van de pic zitten?
Ga namelijk een identieke XT kopen en die banden zijn me aangeraden, maar ben vergeten welk merk/model het waren... |(
full
 
Mijn vriendin heeft een half jaar geleden of zo een XT600E gekocht uit 93 en dat is een prima motorfiets, een alleskunner. Ik heb er wel een nieuwe zuiger ingezet omdat ie een olie verbruikte, nu loopt en trekt ie weer als een trein.

original.jpg

original.jpg

 
Kan iemand mij zeggen welke banden er onder de fiets van de pic zitten?
Ga namelijk een identieke XT kopen en die banden zijn me aangeraden, maar ben vergeten welk merk/model het waren... |(
(Afbeelding)

Volgens mij zijn het Bridgestone Trailwing TW48 uit mijn hoofd... Als die het zijn, wil ik je ze ook meteen weer afraden; niet aan beginnen :X
 
Da's bij Briancon (Frankrijk) in de buurt.

En ja, N!co, hij loopt nu harder dan 100, dat probleem werd trouwens veroorzaakt door de inlaatrubbers die kapot waren.

Trouwens wel een tip: de inlaatrubbers gaan vaak (dus altijd) kapot bij oudere XTen, als de fiets dus gaat inhouden dan de rubbers nakijken en vervangen. Zijn wel dure dingen, 47 en 38 euro. En de O-ringen zijn helemaal duur, 5 euro per stuk, voor een gewoon O-ringtje! Idiote onderdeelprijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan