Xt 600 valt uit na korte rit

Korenwolfje

XT600 - VFR750
9 sep 2018
220
392
Zuid Limburg
Beste allemaal,

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen. Ben bezig een xt 600 (2kf) op te knappen. Dsze heeft jaren stil gestaan.
Olie is vervangen, benzine ook, carb is gereinigd zogoed als ik dit zelf kan, nieuwe banden, ketting, tandwielen.

Bij een rit loopt hij aanvankelijk prima, maar na een korte periode ( tussen de 1 en 5 minuten, wisselend), valt hij uit. Niet plotseling, je hoort de motor zwakker lopen en minder fut krijgen en binnen paar seconden valt hij helemaal uit. Meestal start hij daarna niet snel, je moet 10x minimaal kicken. Als hij dan weer loopt, loopt ie goed een paar minuten totdat zich dit weer herhaalt.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
 
Ja ik denk ook richting benzinetoevoer, maar waar... ik heb ook gereden zonder tankdop om vacuum trekken uit te sluiten, dit hielp niets.
Zo heel veel zit er niet tussen tankinhoud en vlottebak.

Begin met zeker weten: direct na afslaan vlotterbakje aftappen. Zou vol moeten zitten, maar wss komt er weinig uit. Ev te helpen door na uitvallen direct kraan op of te zetten.
 
dit type heeft ook last van rubber op je inlaat rubbers die loskomen van het metalen gedeelte.
dus de 2 'inlaatspruitstukken' tussen carburateur en cilinder willen nog wel eens valse lucht trekken.
als de motor loop proberen met een schroevendraaier of het rubber vast op het metaal zit.
vervangen kost wel 60+ euro maar het controleren of dat het is maar een paar minuten en oneindig veel zoekwerk als je het niet controleert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan