XT 660 X Part 8, story continues....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee hallo,.. ik heb zelf ook een dikke tussenplaat tussen mijn voorvorken (zat er al op bij aanschaf motor).. Zelf rijd ik met Wilbers voor en achter vering, waar ik zeker over te spreken ben..

Vergeleken met het orginele plaatje en de dikke versie zie je duidelijk verschil, alleen weet ik niet precies welk verschil het overlevert vergeleken met het orginele.

OFF-THE-ROAD | Front fork stabilizer XT-660 X | Online Webshop
 
Banden zijn inderdaad ook erg belangrijk bij het sturen en vertrouwen ja. Ga me ook eens laten informeren bij HK suspension in Tiel wat ze voor me kunnen betekenen..

Was ook benieuwd of iemand hier ervaring heeft met

[afbeelding]

deze?

Ik heb hem ook gestoken, en vind het zijn geld echt wel waard!
hij is stabieler geworden en gaat net iets strakker door de bocht.. :]
 
Laatst bewerkt:
Mensen, ik snap DEZE niet zo goed. Bij mij gaat daar een soort kabel naar binnen die naar boven loopt. Iemand die dit gebruikt? Mij uit kan leggen wat het inhoud?
 
Mensen, ik snap DEZE niet zo goed. Bij mij gaat daar een soort kabel naar binnen die naar boven loopt. Iemand die dit gebruikt? Mij uit kan leggen wat het inhoud?

Bij een standaard motor wil de fabriek een zo laag mogelijke uitstoot hebben en dat houd ik alle onverbrande uitlaatgassen verbranden voordat ze de uitlaat verlaten. Standaard hebben veel nieuwere motoren een systeem dat er voor zorgt dat er lucht in de uitlaat komt en door de hitte van de uitlaat verbranden de uitlaatgassen. Heb je een open/sport uitlaat dan is de kans groot dat je knallen hoord uit de uitlaat bij gas los.

Met dit plaatje koppel je dit systeem af waardoor je minder/geen knallen meer hebt uit de uitlaat. Sommige mensen vinden deze knallen wel tof maar kunnen ook zorgen voor brande uitlaatkleppen.
 
Hoi xt-rijders,
Ik heb een vraagje. Ik ben namelijk aan het overwegen om een XTX aan te schaffen als vervanging van mijn cbr. Ik ben er nog niet helemaal over uit omdat ik bang ben dat de moto toch te weinig vermogen heeft. Alhoewel ik verhalen heb gelezen dat R1-rijders zijn overgestapt en nog geen moment spijt hebben gehad van de aankoop..
Wat zijn kwaaltjes of punten waar ik op moet letten bij een tweedehands XTX?
Alvast bedankt :)
 
Bedankt voor de heldere uitleg sjorrit! Duidelijk. Geen zin om alles te verbouwen, vind het wel meevallen de klappen uit de Akra's. Moet wel zeggen dat het zonder db killers meer lijkt te zijn dan met de killers erin.

Trouwens, ik zie overal zo'n oliereservoir bout te koop die magnetisch is. De standaard bout is toch al magnetisch of heb ik het nu mis?

@Rens hierboven
Even zoeken, deze vraag is volgens mij in de afgelopen maanden al een hoop keer gesteld. Ook door mij. Ik kwam van een RSV 1000 af. Power is natuurlijk niet te vergelijken, maar je rijd gewoon heel anders. De weggetjes die ik op mijn RSV vermeed die zoek ik nu juist op. En ik zie veel meer van de omgeving om me heen ;) En op een dijkje schrik je soms zelf hoe hard je door de bochten heen blaast.
 
Laatst bewerkt:
Aloha!

Ik heb nog een vraagje. Ik begin me langzamerhand te storen aan rotondes, als er geen verkeer voor me rijdt knal ik m dr zo op en er af.

Maar wanneer anders stoot die enorm op rotondes, en is het lastig om zonder de koppeling te gebruiken, normaal de bochten door te gaan. Mn CO staat nu op 25. Al zet ik m lager, dan valt ie zo nu en dan nog wel eens uit. Als ik voor een stoplicht sta en een beetje met het gas speel.

Ik hoop dat iemand kan helpen! :}

Gr. Michel
 
Aloha!

Ik heb nog een vraagje. Ik begin me langzamerhand te storen aan rotondes, als er geen verkeer voor me rijdt knal ik m dr zo op en er af.

Maar wanneer anders stoot die enorm op rotondes, en is het lastig om zonder de koppeling te gebruiken, normaal de bochten door te gaan. Mn CO staat nu op 25. Al zet ik m lager, dan valt ie zo nu en dan nog wel eens uit. Als ik voor een stoplicht sta en een beetje met het gas speel.

Ik hoop dat iemand kan helpen! :}

Gr. Michel

Dat kun je oplossen met een pwc. Of gewoon er mee leren omgaan. Ik stoor me er niet aan. En moet zeggen dat ik er ook heel weinig last van heb.
 
als ie stoot en bokt rijdt je waarschijnlijk een versnelling te hoog denk in de 3 ?
2 onder de 30 of zelfs 1 onder de 20 klopt wel.
 
@Rens hierboven
Even zoeken, deze vraag is volgens mij in de afgelopen maanden al een hoop keer gesteld. Ook door mij. Ik kwam van een RSV 1000 af. Power is natuurlijk niet te vergelijken, maar je rijd gewoon heel anders. De weggetjes die ik op mijn RSV vermeed die zoek ik nu juist op. En ik zie veel meer van de omgeving om me heen ;) En op een dijkje schrik je soms zelf hoe hard je door de bochten heen blaast.
Thnx voor je reactie. Ik heb eerder een xr-sm gereden en ik mis het knallen door die bochten inderdaad. En het 1-pitter geluid natuurlijk :)
En hoe zit het met de kwaaltjes of aandachtspunten?
 
Thnx voor je reactie. Ik heb eerder een xr-sm gereden en ik mis het knallen door die bochten inderdaad. En het 1-pitter geluid natuurlijk :)
En hoe zit het met de kwaaltjes of aandachtspunten?

Zorgen dat je ketting goed gespannen en gesmeerd blijft. Verder eigenlijk niks volgens mij :] Besef wel dat een XTX een stuk zwaarder, minder spartaans, is als een XR, heeft voor en nadelen natuurlijk.
 
Aloha!

Ik heb nog een vraagje. Ik begin me langzamerhand te storen aan rotondes, als er geen verkeer voor me rijdt knal ik m dr zo op en er af.

Maar wanneer anders stoot die enorm op rotondes, en is het lastig om zonder de koppeling te gebruiken, normaal de bochten door te gaan. Mn CO staat nu op 25. Al zet ik m lager, dan valt ie zo nu en dan nog wel eens uit. Als ik voor een stoplicht sta en een beetje met het gas speel.

Ik hoop dat iemand kan helpen! :}

Gr. Michel

1 cilinder is in sommige gevallen een koppeling erbij. Wat all eerder gezegd is, in z'n 2 door de bocht. Wat ik ook wel doe is het voetje op de achterrem houden. Dus gas vasthouden en klein beetje op de achterrem. Eigenlijk wat je hebt geleerd bij 8-je draaien. Of als je langzaam bochten maakt ook achterrem erbij. Nadeel van een 1 cilinder is (als dat een nadeel te noemen is), is de compressie. Even het gasdicht en dan sta je bijna stil.
 
Laatst bewerkt:
Vind dat echt allemaal heel erg meevallen. Nooit op een RSV gereden zeker? :+ Als je daar het gas los laat dan crush je je ballen :+ De XT remt nog heel rustig af op de motor. En ook rotondes gaan soepel in z'n twee. Op de RSV moest ik vaak de koppeling erbij pakken. Alleen bij een halve draai op smalle weg pak ik de koppeling erbij nu.

Schakelt jullie XT ook zo soepel? Ik moest bij mijn RSV altijd vrij resoluut schakelen en voelde dan wel weerstand van het pookje. Bij de XT kun je met je pinkje nog schakelen.

Wel knalt hij altijd redelijk hard in z'n 1 vanuit neutraal, met name als hij koud is. Is dit nog afstelling van de koppeling?
 
Laatst bewerkt:
Vind dat echt allemaal heel erg meevallen. Nooit op een RSV gereden zeker? :+ Als je daar het gas los laat dan crush je je ballen :+ De XT remt nog heel rustig af op de motor. En ook rotondes gaan soepel in z'n twee. Op de RSV moest ik vaak de koppeling erbij pakken. Alleen bij een halve draai op smalle weg pak ik de koppeling erbij nu.

Schakelt jullie XT ook zo soepel? Ik moest bij mijn RSV altijd vrij resoluut schakelen en voelde dan wel weerstand van het pookje. Bij de XT kun je met je pinkje nog schakelen.

Wel knalt hij altijd redelijk hard in z'n 1 vanuit neutraal, met name als hij koud is. Is dit nog afstelling van de koppeling?
Als ie bij mij in zijn 1 klapt is dat het teken dat het oliepeil even nagekeken moet worden. Hij verbruikt olie maar dat is normaal voor een 1 cilinder. Weet overigens niet hoeveel, er gaan geen blikken per jaar dorheen.
 
Vind dat echt allemaal heel erg meevallen. Nooit op een RSV gereden zeker? :+ Als je daar het gas los laat dan crush je je ballen :+ De XT remt nog heel rustig af op de motor. En ook rotondes gaan soepel in z'n twee. Op de RSV moest ik vaak de koppeling erbij pakken. Alleen bij een halve draai op smalle weg pak ik de koppeling erbij nu.

Schakelt jullie XT ook zo soepel? Ik moest bij mijn RSV altijd vrij resoluut schakelen en voelde dan wel weerstand van het pookje. Bij de XT kun je met je pinkje nog schakelen.

Wel knalt hij altijd redelijk hard in z'n 1 vanuit neutraal, met name als hij koud is. Is dit nog afstelling van de koppeling?

Had ik ook wel iets last van, heb toevallig 3 dagen geleden mijn olie vervangen en is nu zo goed als weg! Heb hem voorzien van Castrol power1 10w-40 wat ik nog had staan, werkt prima. :)
 
Oke, dacht meer dat hij misschien niet helemaal ontkoppelde ofzo dat hij er beetje in klapte. Had van de week al nieuwe olie besteld Motul olie met filter en wat pakkingen, dus die maar eens proberen van 't weekend.

Schakelt hij bij iedereen ook zo makkelijk? Pookje beweegt echt met niks in z'n versnelling.
 
Bij mij doet die altijd moeilijk in zn 3.. :r
Moet dringend checken wat het is, en soms als ik terugschakel, maar ik tik te licht lijkt het of hij heeft terug geschakeld maar blijkt dat toch niet zo te zijn.. heel bizar :N
Sommige ritten gaat het perfect gesmeerd, en op andere momenten niet..

En neutraal vind hij soms ook niet..
Nog iemand last van?
 
Bij mij doet die altijd moeilijk in zn 3.. :r
Moet dringend checken wat het is, en soms als ik terugschakel, maar ik tik te licht lijkt het of hij heeft terug geschakeld maar blijkt dat toch niet zo te zijn.. heel bizar :N
Sommige ritten gaat het perfect gesmeerd, en op andere momenten niet..

En neutraal vind hij soms ook niet..
Nog iemand last van?

Non, ik denk dat je bak problemen heeft of hij ontkoppeld slecht. Maar denk het eerst.
 
Zijn hier ook mensen die met bussen in hun voorvork rijden ? Ik wou gister de maten opnemen om bussen ervoor te gaan maken bleek dat de vorige eigenaar er al bussen van 15mm in heeft gedaan.. vraag me af wat de mensen die met zulk soort bussen er van vinden...

Zag dat ze op de xt660forum.com met bussen van 30mm reden en ik ben wel van plan om op de duur nieuwe ohlins veren te plaatsen maar was wel benieuwd om evt. 30mm bussen erin te stoppen.
 
Zo 1
full
 
Zijn hier ook mensen die met bussen in hun voorvork rijden ? Ik wou gister de maten opnemen om bussen ervoor te gaan maken bleek dat de vorige eigenaar er al bussen van 15mm in heeft gedaan.. vraag me af wat de mensen die met zulk soort bussen er van vinden...

Zag dat ze op de xt660forum.com met bussen van 30mm reden en ik ben wel van plan om op de duur nieuwe ohlins veren te plaatsen maar was wel benieuwd om evt. 30mm bussen erin te stoppen.
wat is de bedoeling vsn die bussen? 3,0 cm?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan