XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

IMG_20180917_190156.jpg
 
Ziet er wel weer strak uit! Waar heb je dat laten doen en kwanta costa?
Want bij mij bladderd ook beetje de lak eraf na 4 jaar weer en wind...
Ik denk dat de verf op het blok bij de XT's niet van een zeer hoge kwaliteit is.. Althans bij mij niet. Nooit gereden 's winters + altijd binnen gestald en verf vertoont ook blaasjes..
 
Jaa klopt, slijpen ga ik zeker niet pakken. maar het matrixje af volgen is dat de optie die over is. Heb inderdaad ook al met rem erop etc etc geprobeerd.
Ketting had ik geblokkeerd en die fucker wilde voor geen mogelijkheid.

maar bijv. in handleiding staat niks over hoeveel NM die moet ... Vast is vast, en het borgplaatje zou het .e.e.a tegen moeten houden...

Tandwiel keer heet stoken kan werken. Wd-40 erop(dag van te voor). In de versnelling, achterrem er op en dan eerst een tikje vaster zetten en vervolgens losdraaien (dat werkte bij mij). En vooral niet vergeten een beetje kopervet erop voordat je ‘m weer vastzet
 
Ziet er wel weer strak uit! Waar heb je dat laten doen en kwanta costa?
Want bij mij bladderd ook beetje de lak eraf na 4 jaar weer en wind...

Ik heb dit bij een spuiterij laten doen. Koste me 175. En dan nog 50 euro aan straalkosten(soda blasting Twente)
 
Deze dingen kunnen helpen maar pakken niet de oorzaak van het bokken aan. De co verhogen heeft bij sommige bikes nut. Bij sommige werkt het niet. De throtle mod werkt niet tegen bokken maar zorgt ervoor dat je gecontroleerder klein gas kan geven wat vaak resulteerd in een mindere schok bij optrekken met weinig gas.

De fuel mod pakt het bokken probleem aan bij de oorzaak. Namelijk een vrij arm mengsel. De mod maakt het mengsel rijker. En daarmee de hele motor soepeler. Bij motoren vanaf 2007 heb je een o2 sensor en helpt het om naast de fuel mod de ais af te doppen. En soms idd co verhogen. Bij 2007+ modellen is soms het bokken niet 100% weg te krijgen vanwege de o2 sensor.

Soms verwarren mensen het bokken met een klap/bok in de aandrijving. Vaak hebben de xts dan versleten aandrijf rubbers. Dit kan je testen door je achtertandwiel en je achterwiel los van elkaar te bewegen. Hier mag geen speling in zitten. Hoe meer speling hoe meer/harder schokken de motor geeft bij gas open.

Ik heb ook iemand gehad die dacht dat ze motor haperde in hoge toeren door verkeerd mensel. Dit bleek na uitleg de toeren begrenzer te zijn. 🤣🤣

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze uitleg.

Ook bij de eerste 2004/2005 ECU's is het niet 100% weg te krijgen is mijn ervaring. Sommige ecu versies hebben ook gewoon meer last van bokken dan andere, er zijn in de loop van de jaren verschillende versies uitgekomen met verschillende ontstekingstabellen.. verschil gaat verder dan wel of geen o2 sensor. Bij de allereeste ECU die ik heb kan het wel verbeterd mbv fuelmod of PC worden maar perfect krijg je het nooit. Het stoort me nog wel zo nu en dan maar is goed mee te leven. Ik heb nooit op een andere XT 660 gereden dus ik kan zelf moeilijk oordelen hoeveel beter nieuwere ECU's zijn.
 
phaha ik zag die aantal dagen terug al op marktplaats en nam het al met een korreltje zout'ton van 74,8kilo XD
 
Goede morgen,
Ik ben leander en rij al z'n 3 a 4 jaar op mijn trouwe xt 660 r. Ik heb al vaak mee gelezen op het forum om informatie te zoeken, het werd dan ook hoog tijd om mezelf eens aan te melden en voor te stellen.
Ook heb ik een klein vraagje betreft het vervangen van de olie. In het werkplaats handboek 3-24 staat er dat je de ook de camshaft sprocket cover moet verwijderen. Maar er staat verder niks bij is dit nodig voor het vervangen van de olie of ontluchten of iets dergelijks kan ik deze laten zitten?
 
Goede morgen,
Ik ben leander en rij al z'n 3 a 4 jaar op mijn trouwe xt 660 r. Ik heb al vaak mee gelezen op het forum om informatie te zoeken, het werd dan ook hoog tijd om mezelf eens aan te melden en voor te stellen.
Ook heb ik een klein vraagje betreft het vervangen van de olie. In het werkplaats handboek 3-24 staat er dat je de ook de camshaft sprocket cover moet verwijderen. Maar er staat verder niks bij is dit nodig voor het vervangen van de olie of ontluchten of iets dergelijks kan ik deze laten zitten?

Het staat er inderdaad: Misschien om geen vacuüm te creëren. Dat is nieuw voor mij.
Ik heb hem trouwens niet verwijderd voor het vervangen van de olie.
 
Goede morgen,
Ik ben leander en rij al z'n 3 a 4 jaar op mijn trouwe xt 660 r. Ik heb al vaak mee gelezen op het forum om informatie te zoeken, het werd dan ook hoog tijd om mezelf eens aan te melden en voor te stellen.
Ook heb ik een klein vraagje betreft het vervangen van de olie. In het werkplaats handboek 3-24 staat er dat je de ook de camshaft sprocket cover moet verwijderen. Maar er staat verder niks bij is dit nodig voor het vervangen van de olie of ontluchten of iets dergelijks kan ik deze laten zitten?

Dat dient inderdaad om de olie er vlotter te laten uitlopen, zodar er -zoals Kepel zei- geen vacuum kan ontstaan. Heb je de filter ook vervangen?
J
 
Iemand enig idee waar deze hoge piep vandaan komt? VID_20180926_124123 - Streamable

Het lijkt ongeveer onder de voorkant van het zadel te komen ergens. Voordat de boel uit elkaar gaat ben ik wel benieuwd of anderen hier ooit last van hebben gehad. Piep is alleen hoorbaar als de motor draait. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan