XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

ja geen idee.... zo te horen gaan wij toch gewoon een hyperpro voorvork doen.
als ze er dan toch uit moeten laten we gelijk een upgrade doen XD


Hyperpro erin en nieuwe olie is makkelijk zelf te doen. Bij de dealee betaal je belachelijk veel hiervoor.
 
@Meifesto als het gedaan is zet ik wel foto op t forum. Heb nog veel werk te doen bij me xt. Maar heb de hele winter de tijd dus komt goed.

Hoop deze winter ook mijn voorwiel er nog uit te halen en een goede opknapbeurt te geven.
Samen met wat klein werk.

Helaas voorlopig nog wel af en toe de motor nodig, dus het moet of tussendoor kunnen, of begin volgend jaar pas. ;)
 
300

Veren van 150
Kering 60
Opie 10/15?!

Dus opzich valt wel mee

Alleen ringen/olie vervangen kost
200-225.


Wat bedoel je met "opie 10/15? (Olie??)

Vind nog best prijzig 300.
Hyperpro incl 1L olie is €150
200ml olie €5
(600ml per poot nodig)
Olie keeringen set €15 (all balls racing)
Stof keeringen set €15 (dealer)
2x borgclip €1 (dealer)
2x koperen ring €1 (dealer)

Totaal onderdelen: €190 ongeveer

Ik wil ze der best inzetten voor €50 incl die 200ml olie. (€30 als je met losse voorpoten komt)

Kom je op €220/€240 ipv €300

Heb al 4x eerder voorvork keeringen vervangen. Is 1.5/2 uur werk voor mij. Incl hele voorvork schoonmaken van binnen en alles (de)monteren.
 
Hoop deze winter ook mijn voorwiel er nog uit te halen en een goede opknapbeurt te geven.
Samen met wat klein werk.

Helaas voorlopig nog wel af en toe de motor nodig, dus het moet of tussendoor kunnen, of begin volgend jaar pas. ;)


Wat moet je aan je voorwiel doen dan?
Voorwiel eruit is zo gepiept. Wel opletten dat je de 2 inbusjes bij de rechterpoot die de as klemmen niet te hard aandraaid. Vast is vast. Die voorpoot staat er om bekend dat die snel scheurt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20181126-190602_Instagram.jpg
    Screenshot_20181126-190602_Instagram.jpg
    272,7 KB · Weergaven: 25
Wat moet je aan je voorwiel doen dan?
Voorwiel eruit is zo gepiept. Wel opletten dat je de 2 inbusjes bij de rechterpoot die de as klemmen niet te hard aandraaid. Vast is vast. Die voorpoot staat er om bekend dat die snel scheurt.

Spaken zijn geroest.
Nieuwe spaken zijn me net iets te duur.
Dus opschuren, en behandelen.
En dan volgend jaar kijken voor spoke skins.

Ben eerder bang dat die inbusjes afbreken, dat deden ze bij de Honda >.<

Wacht ook nog steeds op de nieuwe knipperlichten, dus misschien dat ik tot dan wacht.
En de (voorlopig) laatste levering ProBolts. Maar die komen deze week binnen als het goed is.
 
Spaken zijn geroest.
Nieuwe spaken zijn me net iets te duur.
Dus opschuren, en behandelen.
En dan volgend jaar kijken voor spoke skins.

Ben eerder bang dat die inbusjes afbreken, dat deden ze bij de Honda >.<

Wacht ook nog steeds op de nieuwe knipperlichten, dus misschien dat ik tot dan wacht.
En de (voorlopig) laatste levering ProBolts. Maar die komen deze week binnen als het goed is.


Gwn eerst wd40 op die boutjes en de nippels. Dan moet t goed komen. Ik heb mr spokeskins bij aliexpres vandaan. Passen prima en verschil zie je niet met s
De echte. Koste me €3 ideaal.
 
Waarschijnlijk wel ,de laatste keer heeft de motorzaak de voorband vervangen toen was er niets loos en na de verkoop van de motor viel de nieuwe eigenaar de scheur op.
 
Wat bedoel je met "opie 10/15? (Olie??)

Vind nog best prijzig 300.
Hyperpro incl 1L olie is €150
200ml olie €5
(600ml per poot nodig)
Olie keeringen set €15 (all balls racing)
Stof keeringen set €15 (dealer)
2x borgclip €1 (dealer)
2x koperen ring €1 (dealer)

Totaal onderdelen: €190 ongeveer

Ik wil ze der best inzetten voor €50 incl die 200ml olie. (€30 als je met losse voorpoten komt)

Kom je op €220/€240 ipv €300

Heb al 4x eerder voorvork keeringen vervangen. Is 1.5/2 uur werk voor mij. Incl hele voorvork schoonmaken van binnen en alles (de)monteren.

• Vervangings veren incl olie + Std. keerringen prijs € 174,50 incl montage € 299,00
tja wij hechten wel waarde aan garantie. je zal het vast kunnen maar garantie kan je niet leveren als er iets mis gaat.
 
• Vervangings veren incl olie + Std. keerringen prijs € 174,50 incl montage € 299,00
tja wij hechten wel waarde aan garantie. je zal het vast kunnen maar garantie kan je niet leveren als er iets mis gaat.


Ja snap ik geen probleem hoor. Dacht bied het aan. Let wel op dat je ook nieuwe borgclipjes erin krijgt en nieuwe koperen ringetjes. Daarvan willen ze nog wel is de oude hergebruiken.
 
Waarschijnlijk wel ,de laatste keer heeft de motorzaak de voorband vervangen toen was er niets loos en na de verkoop van de motor viel de nieuwe eigenaar de scheur op.

Had met wheelies nog nooit last van scheur gehad bij vorige xt. Wss heeft garage ze te vast gedraaid. Ze moeten helemaal niet zo vast. Zal niet de eerste keer zijn dat garage iets "te" vast draaid 🙃😒. Maar heb de scheur dichtgesmeerd met 2c metaallijm en hij was niet helemaal door gescheurd. Dus prima zo tot ik een x een nieuwe poot vind op marktplaats.
 
Gwn eerst wd40 op die boutjes en de nippels. Dan moet t goed komen. Ik heb mr spokeskins bij aliexpres vandaan. Passen prima en verschil zie je niet met s
De echte. Koste me €3 ideaal.

Zat te denken om ze op te schuren, scoth brite ofzo, en dan in de clear coat te zetten.
Ja, ALi had ik al eens eerder gehoord.
Even de maten op meten enzo ;)
 
Zat te denken om ze op te schuren, scoth brite ofzo, en dan in de clear coat te zetten.
Ja, ALi had ik al eens eerder gehoord.
Even de maten op meten enzo ;)


Wanneer komt volgende filmpje over xtr rebuild? Ben benieuwd naar t eind resultaat. En hoe je de achterbrug erin zet.
 
Zit dit topic al een tijdje te volgen,
(daar er al lang de gedachte zijn om er een aan te schaffen X-uitvoering vanaf '07 ivm de nieuwere achterbrug)

Maar ben er nog steeds bang voor dat het toch leuk is voor een keertje, en niet voor de lange termijn.
Gebruik voornamelijk ww verkeer waarvan veel snelweg (met zijn file's), en 1 a 2x per jaar richting de Moezel, en normale plezier ritjes binnen door.
Ben niet echt een 'van het padje af' avonturier.

En de meeste XT's (bij dealers) staan nu niet echt in de buurt van 010, om daar eens uitgebreid een goede lange test rit
op te kunnen maken.
 
Wanneer komt volgende filmpje over xtr rebuild? Ben benieuwd naar t eind resultaat. En hoe je de achterbrug erin zet.

Normaal gesproken elke zondag. Bedankt voor de interesse :)

Die van afgelopen zondag(maandag) was wat kort en basic.
Achterbrug is volgens mij dag 5 dat die er in gaat. (dus nog anderhalve week ;) )
 
Zit dit topic al een tijdje te volgen,
(daar er al lang de gedachte zijn om er een aan te schaffen X-uitvoering vanaf '07 ivm de nieuwere achterbrug)

Maar ben er nog steeds bang voor dat het toch leuk is voor een keertje, en niet voor de lange termijn.
Gebruik voornamelijk ww verkeer waarvan veel snelweg (met zijn file's), en 1 a 2x per jaar richting de Moezel, en normale plezier ritjes binnen door.
Ben niet echt een 'van het padje af' avonturier.

En de meeste XT's (bij dealers) staan nu niet echt in de buurt van 010, om daar eens uitgebreid een goede lange test rit
op te kunnen maken.

Die van mij staat in 010 ;)
En bij Motoport Barendrecht staan er zeker nog 2 onder onderhoud.
En blauwe X en een rood/zwarte. (alhoewel die laatste volgens mij laatst op FB langs kwam als gestolen :( )
Dus ze zijn er wel.

Ik doe er mijn woon/werk verkeer mee.
Ik doe de kleine boodschappen op mooie dagen mee.
Filerijden is ideaal, lekker hoog ;)

Lange afstanden gaan we volgend jaar beleven, maar dat lijkt me ook geen probleem, rondje cruisen van 2 uur geeft ook geen problemen ;)
 
Zit dit topic al een tijdje te volgen,
(daar er al lang de gedachte zijn om er een aan te schaffen X-uitvoering vanaf '07 ivm de nieuwere achterbrug)

Maar ben er nog steeds bang voor dat het toch leuk is voor een keertje, en niet voor de lange termijn.
Gebruik voornamelijk ww verkeer waarvan veel snelweg (met zijn file's), en 1 a 2x per jaar richting de Moezel, en normale plezier ritjes binnen door.
Ben niet echt een 'van het padje af' avonturier.

En de meeste XT's (bij dealers) staan nu niet echt in de buurt van 010, om daar eens uitgebreid een goede lange test rit
op te kunnen maken.


Welkom.

De xt660x was mijn 2e motor en heb nu weer een xt660x gehaald omdat ik hem zo miste. Ondanks dat ik A volledig heb gehaald toch weer terug bij de xt. De xt zal niet snel vervelen. Soms mis je wat vermogen maar vooral als je met supersport motoren meerijd.

Kwa woonwerk verkeer dat zou je echt moeten beleven. Ik persoonlijk vermijd snelweg ermee als het meer dan 30min is. Vind het niet lekker rijden op de xt. Teveel wind teweinig power en teveel trillen.

Sommige doen het wel zonder problemen.
Ik rijd altijd 140 op snelweg minimaal en dat is op de xt niet chill.

Nieuwe model heeft idd mooiere achterbrug maar heeft ook nadelen. (Lambda sensor, meer bokken)

Ik ga binnekort een nieuwer type achterbrug op mijn 2004 xtx bouwen. Alles ligt al klaar.
 
Project begonnen!
Zo dag 1 zit erop.
Achterbrug eraf
Schokbreker eraf

Morgen even de orginele veer laten verwisselen voor me hyperpro veer en dan alles rustig weer monteren en natuurlijk me nieuwe type achterbrug eronder.
20181121_150425.jpg
20181203_160506.jpg
20181203_153026.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan