XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Het strakke van alles is, ze hebben hem vandaag laten vallen k*%#€&t zooi. Ga hem straks op halen en dan breng ik hem naar de yamaha dealer. Ze moeten alles opschrijven wat kapot/beschadigd is en ze gaan de krukas, waterpomp, koppeling, dynamo echt na meten of het klopt.

#fijnweekend..... 😡


Watt neeejoh maar wat zeiden ze erover ja foutje bedankt of vergoeden zjjn de kosten?

En het blok naar crossblok revisie brengen is dat niet beter? Die jongens zijn elke dag met blokjes bezig. De yamaha dealer haalt niet elke dag een blokkie uit elkaar?

Wel echt klote dit. Hoop dat het nog te repareren valt. Heb je uitwendig veel schade?
 
Zie de directe visuele schade. Kan er niet in kijken wat er nog meer kapot is. Maar dat hoor ik wel
full
 
Dat is kut |(

Mocht het helpen, ik heb nog een complete xt blok uit elkaar liggen, miss kan je van de 2, 1 maken.

ik hoor het wel..

Mijn Xt is ondertussen verkocht en ik ben de gelukkige eigenaar van een Husq 701, maar ik blijf hier mee volgen! :] :]

Grtjs Wyers :W
 
Dat is kut |(

Mocht het helpen, ik heb nog een complete xt blok uit elkaar liggen, miss kan je van de 2, 1 maken.

ik hoor het wel..

Mijn Xt is ondertussen verkocht en ik ben de gelukkige eigenaar van een Husq 701, maar ik blijf hier mee volgen! :] :]

Grtjs Wyers :W

Als wat kapot/beschadigd is wordt nieuw.

Veel plezier met je 701. Zou je eens een foto willen posten. Ben wel benieuwd
 
Als wat kapot/beschadigd is wordt nieuw.

Veel plezier met je 701. Zou je eens een foto willen posten. Ben wel benieuwd

Mooi kut natuurlijk maar krukas hoeft er iig niet uit als ik het goed zie, zolang ie geen opdonder heeft gehad. Nieuw zijdeksel en klaar als het meezit.

Zou mijn blok eigenlijk ook is moeten laten coaten de zin om het blok eruit te slopen ontbreekt me alleen nog. Hoe zit het eigenlijk de bouten als het blok gespoten gaat worden, worden die nog afgetaped oid? Of gaat het nog verder uit elkaar en wordt alles individueel gespoten?
 
Mooi kut natuurlijk maar krukas hoeft er iig niet uit als ik het goed zie, zolang ie geen opdonder heeft gehad. Nieuw zijdeksel en klaar als het meezit.

Zou mijn blok eigenlijk ook is moeten laten coaten de zin om het blok eruit te slopen ontbreekt me alleen nog. Hoe zit het eigenlijk de bouten als het blok gespoten gaat worden, worden die nog afgetaped oid? Of gaat het nog verder uit elkaar en wordt alles individueel gespoten?

Ze gaan alles na meten voor de zekerheid. Wil geen onzekerheden. Alles wat beschadigd is wordt vervangen. Het blok er uit halen stelt niks voor.

Alles wordt gespoten terwijl hij in elkaar zit. Ik krijg er een lakstift bij dus als er iets gedemonteerd moet worden dan lak ik het bij. Maar ik heb me motor nu 8 jaar en heeft nog nooit gelekt
 
Ik heb de standaard veren in de voorvork vervangen door die van Hyperpro. Echt een aanrader. Hij stuurt veel strakker door de bochten. Hij is stabieler. Duikt niet meer zo erg. Echt een andere motor.
De voorpoten heb ik 5 mm laten doorsteken in de stuurklemmen. Dan valt hij iets lekker de bocht in.
De achterschokbreker heb ik stock gelaten. Die is zo slecht nog niet (persoonlijke mening)


Hoi, mijn naam is Daniëlle en ik heb net een XT660R uit 2008 aangeschaft. Superleuk! De motor was op het oog helemaal standaard. Ik ging er dus van uit dat de veren in de voorvork lineair zouden zijn. Ook omdat mijn vriend een Ténéré kocht, waarbij de originele lineaire veren in de Hyperpro-doos werden meegegeven.
Toen ik de vorkveren wilde vervangen voor Hyperpro progressieve veren zag ik tot mijn verbazing dat er al progressieve veren in zaten. Zo op het oog zag ik geen verschil tussen de (naar mijn vermoeden) standaard veren en de Hyperpro's.
Ik twijfel nu of ik ze toch zal wisselen, of dat het niets uitmaakt... Iemand een idee? :?
 
Het is een tijdje geleden dat ik mijn veren vervangen heb door Hyperpro.
Maar zover ik mij kan herinneren hebben de stock veren allemaal dezelfde afstand tussen de windingen. Bij de hyperpro veren zitten de windingen op het einde dichter bij elkaar.

Wellicht heeft vorige eigenaar ze al vervangen door progressieve?
 
Ja, daar lijkt het wel op! Terwijl, als ik in de service handleiding kijk, of bij bv. CMSNL in de onderdelenlijst, staat er een progressieve veer afgebeeld. Ik blijf het vreemd vinden.
Bedankt voor je snelle reactie.
 
Ja, daar lijkt het wel op! Terwijl, als ik in de service handleiding kijk, of bij bv. CMSNL in de onderdelenlijst, staat er een progressieve veer afgebeeld. Ik blijf het vreemd vinden.
Bedankt voor je snelle reactie.

De sterkte van het staal doet ook veel. Het verschil tussen stock en hyperpro is een wereld van verschil.
Je merkt het gelijk met rijden.

In principe heb je ze straks ook zo weer vervangen. De olie kun je laten zitten. (die zit er net in)
De motor aan de voorkant los van de grond zetten en even de doppen bovenop de veerpoten losdraaien.
 
klopt ze lijken ook op elkaar maar standaard zitten er al progressief in alleen dan budget!

hyperpro lijkt bijna identiek maar werken zit er echt een wereld van verschil in!
 
De veren zitten erin en het voelt inderdaad een stuk steviger! Ik heb ze nu ook naast elkaar bekeken (in plaats van alleen te constateren dat het een progressieve veer is) en dan zie je dat de windingen wat dikker zijn.

full
full
 
Rijd zoveel beter met hyperpro had ze zelf ook erin toen.

Net weer iemand langs gehad en ze voorvork keeringen vervangen.
Mocht er iemand nog lekke keeringen hebben en je wilt ze vervangen voor een nette prijs stuur maar pb.
 
mensen, als jullie het toch over voorvorken hebben, ik heb advies nodig.

Na de koop van mijn XT660x ben ik achter een scheur in de voorvork gekomen, wss de bouten te hard aangedraaid... tweedehands vervanging is bijna niet te vinden! Niet bij de grotere sloperijen, niet op marktplaats, noem maar op. Nou wil ik het liefst alleen de voorvork poot onderkant vervangen, alternatief is een andere voorvork (geheel) en de overgebleven onderdelen dan maar verkopen..

Iemand een idee waar ik dit kan vinden? Of weten jullie een goede alternatieve voorvork? Motorcyclespareparts.eu heeft t onderdeel voor 230 euro. Vind ik heel duur voor nog geen kwart voorvork...
full
 
mensen, als jullie het toch over voorvorken hebben, ik heb advies nodig.

Na de koop van mijn XT660x ben ik achter een scheur in de voorvork gekomen, wss de bouten te hard aangedraaid... tweedehands vervanging is bijna niet te vinden! Niet bij de grotere sloperijen, niet op marktplaats, noem maar op. Nou wil ik het liefst alleen de voorvork poot onderkant vervangen, alternatief is een andere voorvork (geheel) en de overgebleven onderdelen dan maar verkopen..

Iemand een idee waar ik dit kan vinden? Of weten jullie een goede alternatieve voorvork? Motorcyclespareparts.eu heeft t onderdeel voor 230 euro. Vind ik heel duur voor nog geen kwart voorvork...
[afbeelding]


Is laten lassen geen optie, uiteraard geen beun. Maar een zeer ervaren lasser...
 
Terug
Bovenaan Onderaan