XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

[afbeelding]

Gisteren meegedaan met de VTR Supermotodag op het Midland Circuit met de XT660X..

Toen ik aankwam slikte ik ff een paar keer.. Alleen maar supermoto's zonder kenteken, racekuipen, slicks en bandenwarmers, busjes met reclame etc :o _O-
En daar kwam ik aan met mn XT.. minstens 50kg zwaarder en 10-30pk minder..

Dus was aardig zenuwachtig toen we de baan opgingen..
Afijn bandjes warmgereden en wezen kijken hoe we die XT mee konden krijgen, veel mannen voorbij gelaten natuurlijk maar het ging echt wel aardig.
Vechten voor grip, stepjes en standaard over de grond slepend kon ik soms zelfs hele stukken meekomen met sommige gasten :+ waarnaar ik te gretig werd en vaak geen grondspeling meer had en grip begon te verliezen..

Ga de standaard proberen nog verder te modificeren zodat hij nog wat hoger komt en anders word het op zoek naar een andere standaard..
Over een week ook mn Mitas Sportforce+ binnen als achterband, dan hebben we weer wat meer grip achter en dan voorzichtig kijken of er wat maar hellingshoek gemaakt kan worden.. misschien rijd ik dan ooit op een dag met de XT tussen de KTM's, Husqies en Honda supermoto's mee op het circuit ( beginnersgroep natuurlijk )

Netjes. Een 2de setwielen met maxxis precut banden of slicks kopen.
Je kunt kijken of je de standaard van een crosser/Enduro kunt aanpassen(zon hoge standaard)
 
Netjes. Een 2de setwielen met maxxis precut banden of slicks kopen.
Je kunt kijken of je de standaard van een crosser/Enduro kunt aanpassen(zon hoge standaard)
geldboompje voor de XT is aardig leeg dus houd het voorlopig hierbij :+

alleen voor de standaard kan ik wel kijken! mooiste is als er gewoon een 2 in 1 uitlaat op gaat dan kan er zo een andere standaard op en is ie weer wat lichter
 
[afbeelding]

Gisteren meegedaan met de VTR Supermotodag op het Midland Circuit met de XT660X..

Toen ik aankwam slikte ik ff een paar keer.. Alleen maar supermoto's zonder kenteken, racekuipen, slicks en bandenwarmers, busjes met reclame etc :o _O-
En daar kwam ik aan met mn XT.. minstens 50kg zwaarder en 10-30pk minder..

Dus was aardig zenuwachtig toen we de baan opgingen..
Afijn bandjes warmgereden en wezen kijken hoe we die XT mee konden krijgen, veel mannen voorbij gelaten natuurlijk maar het ging echt wel aardig.
Vechten voor grip, stepjes en standaard over de grond slepend kon ik soms zelfs hele stukken meekomen met sommige gasten :+ waarnaar ik te gretig werd en vaak geen grondspeling meer had en grip begon te verliezen..

Ga de standaard proberen nog verder te modificeren zodat hij nog wat hoger komt en anders word het op zoek naar een andere standaard..
Over een week ook mn Mitas Sportforce+ binnen als achterband, dan hebben we weer wat meer grip achter en dan voorzichtig kijken of er wat maar hellingshoek gemaakt kan worden.. misschien rijd ik dan ooit op een dag met de XT tussen de KTM's, Husqies en Honda supermoto's mee op het circuit ( beginnersgroep natuurlijk )


Kijk, zo ziet een voorband mooi uit.
IK heb hetzelfde randje over aan de zijkant. De achterkant is verbruikt tot de zijkant en de voorkant heeft nog over.
Welke banden heb je nu erop liggen ?
 
Kijk, zo ziet een voorband mooi uit.
IK heb hetzelfde randje over aan de zijkant. De achterkant is verbruikt tot de zijkant en de voorkant heeft nog over.
Welke banden heb je nu erop liggen ?
Hier hetzelfde! maar dat is overal zo..

toen ik met de R1 2015 op mettet reed hadden we achter zelfs een 200/60r17 slick erop: achter tot over de rand, voor nog een randje over!

voor ligt er nu een Mitas Sportforce+ op, echt tevreden mee!
achter een Pilot Power 2ct, doet het redelijk maar sliden word compleet oncontroleerbaar als deze echt warm worden..
 
Na wat jaren geen XTX heb ik gisteren een XTX zwart uit 2007
Opgehaald in belgie , de motor is zeer goed onderhouden en altijd binnen gestaan is hoge helemaal netjes.
Binnenkort even rdw en dan kan het ombouwen van de uitlaat beginnen :)
 
Gefeliciteerd met de nieuwe motor *O*

Toch weer terug naar een XT na al je andere 1 en 2 cilinders?





Even iets heel anders, ik had afgesproken met een paar andere XT rijders om van de zomer eens te meeten.. was iemand hier al mee bezig toevallig?
Is er Animo voor een meeting of bijvoorbeeld ook voor een circuitdag of een combi daarvan?
 
[afbeelding]

Gisteren meegedaan met de VTR Supermotodag op het Midland Circuit met de XT660X..

Toen ik aankwam slikte ik ff een paar keer.. Alleen maar supermoto's zonder kenteken, racekuipen, slicks en bandenwarmers, busjes met reclame etc :o _O-
En daar kwam ik aan met mn XT.. minstens 50kg zwaarder en 10-30pk minder..

Dus was aardig zenuwachtig toen we de baan opgingen..
Afijn bandjes warmgereden en wezen kijken hoe we die XT mee konden krijgen, veel mannen voorbij gelaten natuurlijk maar het ging echt wel aardig.
Vechten voor grip, stepjes en standaard over de grond slepend kon ik soms zelfs hele stukken meekomen met sommige gasten :+ waarnaar ik te gretig werd en vaak geen grondspeling meer had en grip begon te verliezen..

Ga de standaard proberen nog verder te modificeren zodat hij nog wat hoger komt en anders word het op zoek naar een andere standaard..
Over een week ook mn Mitas Sportforce+ binnen als achterband, dan hebben we weer wat meer grip achter en dan voorzichtig kijken of er wat maar hellingshoek gemaakt kan worden.. misschien rijd ik dan ooit op een dag met de XT tussen de KTM's, Husqies en Honda supermoto's mee op het circuit ( beginnersgroep natuurlijk )

Moet binnenkort ook een nieuwe achterband, was aan het twijfelen tussen contiattack sm, een michelin pilot power 2ct en die mitas sportforce plus, enig advies daarover misschien? Bandje moet snel op bedrijfstemperatuur zijn, goed plakken maar toch ook wel met vochtig weer voor een veilige rit zorgen
 
Even iets heel anders, ik had afgesproken met een paar andere XT rijders om van de zomer eens te meeten.. was iemand hier al mee bezig toevallig?
Is er Animo voor een meeting of bijvoorbeeld ook voor een circuitdag of een combi daarvan?

Ik vind een meeting prima. (als het een beetje centraal gelegen in NL plaats vind)
 
geldboompje voor de XT is aardig leeg dus houd het voorlopig hierbij :+

alleen voor de standaard kan ik wel kijken! mooiste is als er gewoon een 2 in 1 uitlaat op gaat dan kan er zo een andere standaard op en is ie weer wat lichter


2 in 1 verkopen ze bij otr dan loopt de uitlaat langs je blok zoals ktm ipv onderlangs. Mooie dingen hoor.
 
Ik heb mijn xt afgelopen week verkocht. Wel met pijn in me hart maar voor deze prijs kon ik niet weigeren. Ik heb nu een exc 530 supermoto voor in de plaats. Wat een beest zeg.

Ik heh ook nog een exc 524 sm staan als project staat nu weer tekoop. Als die niet verkocht word ga ik er toch maar zelf mee aan de slag. Was bedoeld voor me vriendin die gaat beginnen met lessrn maar bij nader inzien is een xt toch wel wat beter om mee te beginnen. Dus wie weet als die 525 weg is komt er weer een xt bij voor haar.
 
Iemand omgeving Amsterdam waarvan ik de originele dempers mag lenen? Moet maandag voor de keuring en heb uitlaten besteld maar komen misschien te laat binnen.
 
Voor de liefhebber heb ik hier nog een 28 mm Fatbar liggen in het goud splinternieuw.

Ik weet dat je niet graag een foto post als je motor nog niet af is. Maar wil je even een foto posten van je project.


Ik ben vrijdag met mijn motorblok naar de straler geweest en ziet er super strak uit. Vrijdag breng ik hem naar de spuiterij. Hij krijgt de originele kleur terug. Op mijn Instagram staat een foto @remcomelgers
 
Hey Orange, is nog niks aan de hand met mijn motor moet hem eerst importeren.
Ben nog opzoek naar de juiste demper voor mijn idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan