XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Heeft er iemand nog een zadel voor de xt 660 liggen en wil die er voor een leuk bedrag van af? het maakt mij niet uit of de bekleding netjes is . Als je wat hebt laat mij wat weten in een p.b.
 
Hij is weer tot leven gekomen vandaag.
Eerste keer wou ie niet snel genoeg rond. Dus maar even de lader er aan gehangen en een uurtje later. Meteen starten en lopen na bijna helemaal uit elkaar geweest te zijn en bijna 2 jaar verder
1389155
 
Hij is weer tot leven gekomen vandaag.
Eerste keer wou ie niet snel genoeg rond. Dus maar even de lader er aan gehangen en een uurtje later. Meteen starten en lopen na bijna helemaal uit elkaar geweest te zijn en bijna 2 jaar verder
Bekijk bijlage 1389155

Remco, ff vraagje over die nology bougie kabel, merkte je daarna verschil? Beter starten of soepeler lopen of is de verbetering zo minimaal dat het niet merkbaar is.

OTR is erg vaag met wat je kan verwachten ervan.
 
Remco, ff vraagje over die nology bougie kabel, merkte je daarna verschil? Beter starten of soepeler lopen of is de verbetering zo minimaal dat het niet merkbaar is.

OTR is erg vaag met wat je kan verwachten ervan.

Deze kabel zit er al op sinds ik de motor heb. Dus weet eigenlijk niet beter. Er zit ook geen idridium bougie in dus helemaal optimaal is het ook niet. Zolang de bougie het doet, vervang ik hem niet.
 
First time out after 2 1/2 year. Hij reed weer als vanouds.
Even snel een rondje na een drukke week. Was weer genieten. Me motorpak paste zelfs ook nog.
 

Bijlagen

  • IMG_20190504_202737.jpg
    IMG_20190504_202737.jpg
    130,5 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20190504_200651.jpg
    IMG_20190504_200651.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 20
Heren,
Deze week een platte band gehad, bij het monteren merkte ik wat speling tussen tandwielhouder en wiel. Mag er hier wat speling tussen zitten?

Alvast bedankt,

Jonas
 
Heren,
Deze week een platte band gehad, bij het monteren merkte ik wat speling tussen tandwielhouder en wiel. Mag er hier wat speling tussen zitten?

Alvast bedankt,

Jonas

Hier zitten je aandrijf rubbers. Speling is niet echt schadelijk maar 0 speling rijd merkbaar beter. Je kan er ook oude binneband omheen doen om de speling te vullen. Werkt goed
 
Dag allen,

Na een tijdje te hebben meegelezen stel ik me graag voor. Ik ben Steven en woon in Amsterdam en ben al 4 jaar de eigenaar van een oranje xt uit 2006. Gister door Dave (Mr. Selicom) m'n powercommander laten installeren icm stage 1 en 2 dna, wat een verschil!! De xt komt echt tot leven zo. Kan Dave ook zeker aanraden voor het doen van o.a. onderhoud!

Nu ben ik nog opzoek naar een koplampunit oud model en een achterkap in het oranje, mocht iemand dit hebben liggen hoor ik het graag!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190507_105228.jpg
    Screenshot_20190507_105228.jpg
    243,7 KB · Weergaven: 18
Dag allen,

Na een tijdje te hebben meegelezen stel ik me graag voor. Ik ben Steven en woon in Amsterdam en ben al 4 jaar de eigenaar van een oranje xt uit 2006. Gister door Dave (Mr. Selicom) m'n powercommander laten installeren icm stage 1 en 2 dna, wat een verschil!! De xt komt echt tot leven zo. Kan Dave ook zeker aanraden voor het doen van o.a. onderhoud!

Nu ben ik nog opzoek naar een koplampunit oud model en een achterkap in het oranje, mocht iemand dit hebben liggen hoor ik het graag!

Ja Dave heeft er veel verstand van.
Mooie nette fiets. De oranje zijn de snelste😜
 

Bijlagen

  • IMG_20190430_104236.jpg
    IMG_20190430_104236.jpg
    124 KB · Weergaven: 15
Hi allemaal, Ik heb laatst een XT660X gekocht uit 2015. Er zitten al Leo Vince uitlaten onder voor de rest is die nog helemaal orgineel. Nu wil ik binnenkort een K&N stage 1 filter plaatsen in combinatie met een stage 2 DNA filter. Ook wil ik misschien de snorkel weghalen is dat een aanrader? Nu heb ik wat dingen gelezen over de AIS afdoppen en dergelijke, alleen is dat nog niet helemaal duidelijk voor mij. Als ik die uitlaten in combinatie met die luchtfilters heb is het dan een aanrader om de AIS af te doppen? En wat doet het precies? Verder wil ik eventueel later nog een power commander aanschaffen. Maar voor nu was ik even benieuwd de AIS.
 

Bijlagen

  • IMG-20190511-WA0026.jpeg
    IMG-20190511-WA0026.jpeg
    169,1 KB · Weergaven: 15
Hi allemaal, Ik heb laatst een XT660X gekocht uit 2015. Er zitten al Leo Vince uitlaten onder voor de rest is die nog helemaal orgineel. Nu wil ik binnenkort een K&N stage 1 filter plaatsen in combinatie met een stage 2 DNA filter. Nu heb ik wat dingen gelezen over de AIS afdoppen en dergelijke, alleen is dat nog niet helemaal duidelijk voor mij. Als ik die uitlaten in combinatie met die luchtfilters heb is het dan een aanrader om de AIS af te doppen? En wat doet het precies? Verder wil ik eventueel later nog een power commander aanschaffen. Maar voor nu was ik even benieuwd de AIS.


De ais gooit schone lucht in de uitlaat voor een betere verbranding bij de kat.

Als je de ais afdopt zullen de knallen in de uitlaat minder worden en de motor zal wat rustiger lopen omdat de lambda sensor andere waardes leest.(want de toevoer van schone lucht is afgedopt)

Ik raad ais afdoppen zeker aan. Je kan hem ook helemaal verwijderen met een "blacking plate" scheelt weer halve kilo. Ook kan je een fuel mod monteren ipv een powercommander. Scheelt aanzienlijk in prijs. Fuel mod kost slechts €50 tpv powercommander á €350.
 
De ais gooit schone lucht in de uitlaat voor een betere verbranding bij de kat.

Als je de ais afdopt zullen de knallen in de uitlaat minder worden en de motor zal wat rustiger lopen omdat de lambda sensor andere waardes leest.(want de toevoer van schone lucht is afgedopt)

Ik raad ais afdoppen zeker aan. Je kan hem ook helemaal verwijderen met een "blacking plate" scheelt weer halve kilo. Ook kan je een fuel mod monteren ipv een powercommander. Scheelt aanzienlijk in prijs. Fuel mod kost slechts €50 tpv powercommander á €350.
Mijn fuel mod was 30 cent.
Gewoon regelbare weerstand met dezelfde waardes als de 'fuel mod'

Tip voor als je dat nog eens wil maken.
 
30 cent lijkt me stug zelfs als je de aller goedkoopste onderdelem besteld is zelfs de behuizing al een paar euro.
Is alleen de weerstand , geen behuizing.
Plus stukprijs is bij grote afname minder.
Ik heb zelf niet die partij gekocht , maar van iemand die een partij had liggen.

Lang verhaal kort. Maak er 5/10 euro van
 
De ais gooit schone lucht in de uitlaat voor een betere verbranding bij de kat.

Als je de ais afdopt zullen de knallen in de uitlaat minder worden en de motor zal wat rustiger lopen omdat de lambda sensor andere waardes leest.(want de toevoer van schone lucht is afgedopt)

Ik raad ais afdoppen zeker aan. Je kan hem ook helemaal verwijderen met een "blacking plate" scheelt weer halve kilo. Ook kan je een fuel mod monteren ipv een powercommander. Scheelt aanzienlijk in prijs. Fuel mod kost slechts €50 tpv powercommander á €350.

Thnx voor de snelle reactie. Is er een tutorial hier ergens op het forum hoe je de AIS afdopt? Kan het niet zo snel vinden.. verder had ik wel gekeken naar die fuelmod is het dan zo dat je eenmalig de weerstand aanpast van de sensor of moet je dat elke keer bijregelen als je rijd? Heeft iemand een linkje waar je zo'n afdek plaatje kan kopen hier in NL?
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de snelle reactie. Is er een tutorial hier ergens op het forum hoe je de AIS afdopt? Kan het niet zo snel vinden.. verder had ik wel gekeken naar die fuelmod is het dan zo dat je eenmalig de weerstand aanpast van de sensor of moet je dat elke keer bijregelen als je rijd? Heeft iemand een linkje waar je zo'n afdek plaatje kan kopen hier in NL?

zou niet zo snel aan AIS afdoppen beginnen..., je hebt de motor net. ik rij al 2 jaar met een xt660x en de AIS werkt gewoon zoals het hoort.
probeer eerst de motor uit voordat je gekke dingen gaat doen, snorkel verwijderen is wel een goed idee.

DNA 1 + DNA 2 ook, Dave's fuel mod is ook een aanrader! AIS zou ik lekker laten voor wat het is en het karakter van de knallende 1 cilinder houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan