XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Onze en de xt660z (tenere) vaak zat voorbij zien komen met 125-150.000km is naar net hoe je er mee omgaat en of je beetje geluk hebt
 
Zijn er hier xt's met hoge kilometerstanden eigenlijk? Mijn xtr heeft er net geen 10.000, benieuwd of hij probleemloos over de 100.000 gaat gaan..

Ik heb XTX 2011 met 49600 ofzo op de teller nu ... voor nu doet alles het naar behoren.. Doe elke 10 de olie. En hou alles bij. Laatst bij 45 ongeveer de achternaaf lagers vervangen. Rij weer en wind all year.
 
Gisteren eindelijk het kenteken ontvangen en dus vandaag de eerste 100 kilometer op de teller gezet. Het is wel even wennen aan het karakter van de dikke eencilinder, voor mij is het de eerste keer. Heb wel een 339cc Honda eencilinder, maar dat valt toch moeilijk te vergelijken. Na 2 oepsmomentjes waar de motor afsloeg omdat hij te laag in toeren was, ben ik het wel gewend geraakt. Hij trilt best wel boven de 110km/u, maar ik ben natuurlijk soeperdewoepele twee of viercilinders gewoon.

Eens ik het wat gewend was is mijn voorlopige conclusie: Het is wat wennen, en het is niet de meest comfortabele motor, maar wat een plezier en fun om er mee te rijden! Ook wat onverharde kilometers gedaan. Daar doet hij het uitstekend, al is het wel opletten voor wegschuivend achterwiel bij stevig terugschakelen. Benieuwd dus voor de eerste dikke trip. Maar eerst zet ik hem klaar voor de komende 10.000 kilometer.

Lijstje met to-do:

  • Olie en oliefilter
  • Luchtfilter
  • Voorvorkkeeringen vervangen (rechterpoot lekt)
  • rempedaal richten (staat krom door valletje vorige eigenaar)
full
 
Gisteren eindelijk het kenteken ontvangen en dus vandaag de eerste 100 kilometer op de teller gezet. Het is wel even wennen aan het karakter van de dikke eencilinder, voor mij is het de eerste keer. Heb wel een 339cc Honda eencilinder, maar dat valt toch moeilijk te vergelijken. Na 2 oepsmomentjes waar de motor afsloeg omdat hij te laag in toeren was, ben ik het wel gewend geraakt. Hij trilt best wel boven de 110km/u, maar ik ben natuurlijk soeperdewoepele twee of viercilinders gewoon.

Eens ik het wat gewend was is mijn voorlopige conclusie: Het is wat wennen, en het is niet de meest comfortabele motor, maar wat een plezier en fun om er mee te rijden! Ook wat onverharde kilometers gedaan. Daar doet hij het uitstekend, al is het wel opletten voor wegschuivend achterwiel bij stevig terugschakelen. Benieuwd dus voor de eerste dikke trip. Maar eerst zet ik hem klaar voor de komende 10.000 kilometer.

Lijstje met to-do:

  • Olie en oliefilter
  • Luchtfilter
  • Voorvorkkeeringen vervangen (rechterpoot lekt)
  • rempedaal richten (staat krom door valletje vorige eigenaar)
full

Ik heb mijn xtx nu bijna 9 jaar en ik kan er mee lezen en schrijven. Het rijden op een stevige 1cil went echt wel.

Je kunt er verschillende dingen aan doen om hem wat soepeler te laten lopen, fuel mod(kijk even op marktplaats) power commander maar dat is aan jou. I
 
Ik heb mijn xtx nu bijna 9 jaar en ik kan er mee lezen en schrijven. Het rijden op een stevige 1cil went echt wel.

Je kunt er verschillende dingen aan doen om hem wat soepeler te laten lopen, fuel mod(kijk even op marktplaats) power commander maar dat is aan jou. I

 
weet iemand toevallig wat het volgende kan zijn: zojuist reed ik onderweg naar huis en opeen viel de xt uit het was net alsof het contact uitgezet werdt of dat de benzine op was, uiteraard was dat niet het geval. ik kon de xt niet starten ook geen start geluid. na alles uitgezet te hebben en de bougie kap eraf en weer erop en ff zitten rommelen aan wat draden [ je weet maar nooit] kon ik de xt weer starten , maar gaf de xt meteen een signaal van tanken[ reserve] ondanks dat er naar mijn idee meer dan genoeg benzine in zit.
Heeft iemand een idee of dit wel eens mee gemaakt?
xt -tje is uit 2006 en heeft net 30 dkm gelopen.
 
weet iemand toevallig wat het volgende kan zijn: zojuist reed ik onderweg naar huis en opeen viel de xt uit het was net alsof het contact uitgezet werdt of dat de benzine op was, uiteraard was dat niet het geval. ik kon de xt niet starten ook geen start geluid. na alles uitgezet te hebben en de bougie kap eraf en weer erop en ff zitten rommelen aan wat draden [ je weet maar nooit] kon ik de xt weer starten , maar gaf de xt meteen een signaal van tanken[ reserve] ondanks dat er naar mijn idee meer dan genoeg benzine in zit.
Heeft iemand een idee of dit wel eens mee gemaakt?
xt -tje is uit 2006 en heeft net 30 dkm gelopen.

Tikte je niet perongeluk je dodemans knop aan?
 
Tikte je niet perongeluk je dodemans knop aan?
Nee , dat weet ik zeker.. ik heb namelijk toen ik aan de kant stond deze 'uit gezet' toen weer aan en de xt deed het nogsteeds niet. toen alles een soort van nagezien en de bougie dop losgehad en na een minuut of 2 deed hij het weer gewoon. zojuist ook nog een aantal ritjes gemaakt en er was niets aan de hand. dit was ook de 1e keer dat ik zoiets meemaakte
 
Ik zou inderdaad eens kijken naar de killswitch van je zijstandaard.
En als dat het niet is kijken of je killswitch op het stuur van binnen schoon is.

Eerst de makkelijke dingen nalopen ;)
Kan uiteraard ook de startermotor zijn.

Of als die lang stil gestaan heeft vuil in de benzine?
 
Thanks voor de tips, ik rij elke dag op z'n minst woon/werk verkeer en daarnaast ook regelmatig. De motor is veel fijner dan de auto niet? ik heb voor de zekerheid een nieuwe dodemans unit besteld om dit volledig uit te sluiten dat hier n vochtprobleem in zit . De start motor zie ik niet echt in wat dat er mee te maken kan hebben misschien wat uitleg hierover wat de relatie kan zijn met mn probleem. De Jiffy standaard schakelaar heb ik inderdaad niet aan gedacht en ga ik nog nader bekijken.
 
Thanks voor de tips, ik rij elke dag op z'n minst woon/werk verkeer en daarnaast ook regelmatig. De motor is veel fijner dan de auto niet? ik heb voor de zekerheid een nieuwe dodemans unit besteld om dit volledig uit te sluiten dat hier n vochtprobleem in zit . De start motor zie ik niet echt in wat dat er mee te maken kan hebben misschien wat uitleg hierover wat de relatie kan zijn met mn probleem. De Jiffy standaard schakelaar heb ik inderdaad niet aan gedacht en ga ik nog nader bekijken.
Ik zou die achterlijke jiffy schakelaar gewoon helemaal kaltstellen. Alleen maar gezeik met die dingen.
 
Ook ik heb een XT660R (2011 - 17200 km) in de aanbieding, ben overgestapt naar wat meer pk's en een cilindertje erbij.
Zie hieronder voor de link, mocht je interesse hebben.
 
Vraagje zwalkende xtx
Hallo xt ers,
ik ben nieuw hier, maar heb al flink wat gelezen en een berg nuttige info voorbij zien komen. Ik ben na een boel motorcross, race en tourmotoren op een xt600e gaan rijden. Voor de lol eigenlijk. Die heeft mijn ogen voor dit soort motoren geopend. Rijhouding, bochtenwerk, laagdrempelig....geweldig. Nu een xt660x aangeschaft bij een motorzaak in Zwolle. Wel een import machine, maar een nette orginele machine met garantie.

Rijd heerlijk en tovert steeds een glimlach op mijn gezicht als ik erop rijd.

Ik vind de motor alleen wat instabiel als ik vol een bocht uit knal.(onderstuurd) Ook gaat de motor snel zwabberen op de snelweg bij zo,n 130 p/u. Vooral bij wat turbulentie begint het voorwiel te zwalken... De voorveren al met Hyperpro geupgraded + achterveer stukkie strakker gezet. Bochten gaan nu lekker, maar het gezwabber op de snelweg is iets minder maar zeker nog aanwezig.
Hoort dit bij deze motoren? Lijkt net of het frame niet stijf is..Wat is jullie ervaring hiermee?
VideoCapture_20190805-011452.jpg
 
Vraagje zwalkende xtx
Hallo xt ers,
ik ben nieuw hier, maar heb al flink wat gelezen en een berg nuttige info voorbij zien komen. Ik ben na een boel motorcross, race en tourmotoren op een xt600e gaan rijden. Voor de lol eigenlijk. Die heeft mijn ogen voor dit soort motoren geopend. Rijhouding, bochtenwerk, laagdrempelig....geweldig. Nu een xt660x aangeschaft bij een motorzaak in Zwolle. Wel een import machine, maar een nette orginele machine met garantie.

Rijd heerlijk en tovert steeds een glimlach op mijn gezicht als ik erop rijd.

Ik vind de motor alleen wat instabiel als ik vol een bocht uit knal.(onderstuurd) Ook gaat de motor snel zwabberen op de snelweg bij zo,n 130 p/u. Vooral bij wat turbulentie begint het voorwiel te zwalken... De voorveren al met Hyperpro geupgraded + achterveer stukkie strakker gezet. Bochten gaan nu lekker, maar het gezwabber op de snelweg is iets minder maar zeker nog aanwezig.
Hoort dit bij deze motoren? Lijkt net of het frame niet stijf is..Wat is jullie ervaring hiermee?Bekijk bijlage 1415489

Bij 180 is die van mij nog 100% stabiel.
 
Vraagje zwalkende xtx
Hallo xt ers,
ik ben nieuw hier, maar heb al flink wat gelezen en een berg nuttige info voorbij zien komen. Ik ben na een boel motorcross, race en tourmotoren op een xt600e gaan rijden. Voor de lol eigenlijk. Die heeft mijn ogen voor dit soort motoren geopend. Rijhouding, bochtenwerk, laagdrempelig....geweldig. Nu een xt660x aangeschaft bij een motorzaak in Zwolle. Wel een import machine, maar een nette orginele machine met garantie.

Rijd heerlijk en tovert steeds een glimlach op mijn gezicht als ik erop rijd.

Ik vind de motor alleen wat instabiel als ik vol een bocht uit knal.(onderstuurd) Ook gaat de motor snel zwabberen op de snelweg bij zo,n 130 p/u. Vooral bij wat turbulentie begint het voorwiel te zwalken... De voorveren al met Hyperpro geupgraded + achterveer stukkie strakker gezet. Bochten gaan nu lekker, maar het gezwabber op de snelweg is iets minder maar zeker nog aanwezig.
Hoort dit bij deze motoren? Lijkt net of het frame niet stijf is..Wat is jullie ervaring hiermee?Bekijk bijlage 1415489
Het is me niet 100% vreemd heb het vaker gehootd.

Check voor de zekerheid is:
Speling achterbrug/dogbone/ schokbreker
Achterband gecupt
Wiellager hoorbaar/slijtage
Balhoofd speling.

Soms kan een beetje speling onder het rijden voelen alsof je frame van rubber is idd.
 
Waar je ook nog naar kan kijken,
Zijn de voorvorken door de kroonplaten gestoken.
Te ver maakt de motor ook onrustig.
Zit de vorkbrace tussen de voorpoten goed vast bij mijn oude 660 waren de boutjes los.
Bandenspanning lijkt me ook logisch niet hoger dan 2.4 gaan.
 
Hallo mannen (en vrouwen?)

Ik heb hier nog een tank met een deukje er in en een voorspatbord met wat vegen er over liggen. Misschien dat ik er hier nog iemand blij mee kan maken.
Mocht je er wat mee kunnen dan hoor ik het wel.

20190805_193923.jpg


Hij is van het eerste model. 2004 / 2007.

gr, Look.
 
Thanx voor de tips! Ik zal deze week eens jullie tips nalopen.

Ik zat zelf nog te denken aan het iets verhoogde ruitje. Dit haalt heel aardig de wind weg. Ik ben 1.93. Maar als die ruit de tubulentie opvangt die normaal mijn lichaam vangt(en door elkaar schud), dan moet dat ding toch aardig aan de bovenkant van de voorvork staan te rammelen. Ik zal hem er eens afhalen en zonder die ruit testrijden..
Als ik meer weet laat ik het hier weten..
 
Thanx voor de tips! Ik zal deze week eens jullie tips nalopen.

Ik zat zelf nog te denken aan het iets verhoogde ruitje. Dit haalt heel aardig de wind weg. Ik ben 1.93. Maar als die ruit de tubulentie opvangt die normaal mijn lichaam vangt(en door elkaar schud), dan moet dat ding toch aardig aan de bovenkant van de voorvork staan te rammelen. Ik zal hem er eens afhalen en zonder die ruit testrijden..
Als ik meer weet laat ik het hier weten..
Ik heb laatst een hoge ruit erop gehad om te testen, ik had ook de gedachte om op die manier wat van de rijwind weg te nemen en dat deed hij ook alleen ik had daardoor een enorm 'gebrul' rond mn helm waarschijnlijk omdat de rijwind daarheen geleid werdt . ik wist niet hoe snel ik weer het orginele ruitje terug moest monteren, wat een fiasco was dat zeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan