XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Bijlagen

  • Screenshot_20200516_085853.jpg
    Screenshot_20200516_085853.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 32
Dat is duidelijk. lijkt me geen werkje idd om te doen zonder olie wissel. beter gewoon met de motor rechtop en dan dit doen. ik had gehoopt dat het makkelijker berijkbaar zou zijn die moer , ik heb er zover ik weet geen last van maar is zeker wel iets wat ik ga doen. Als die moer los komt wat blijkbaar vaker gebeurd dan ben ik de sjaak. Bedankt voor de info.
 
Dat is duidelijk. lijkt me geen werkje idd om te doen zonder olie wissel. beter gewoon met de motor rechtop en dan dit doen. ik had gehoopt dat het makkelijker berijkbaar zou zijn die moer , ik heb er zover ik weet geen last van maar is zeker wel iets wat ik ga doen. Als die moer los komt wat blijkbaar vaker gebeurd dan ben ik de sjaak. Bedankt voor de info.
ps . waar heb je dit schema vandaan? zo te zien niet uit het Haynes boek.
 
Dat is duidelijk. lijkt me geen werkje idd om te doen zonder olie wissel. beter gewoon met de motor rechtop en dan dit doen. ik had gehoopt dat het makkelijker berijkbaar zou zijn die moer , ik heb er zover ik weet geen last van maar is zeker wel iets wat ik ga doen. Als die moer los komt wat blijkbaar vaker gebeurd dan ben ik de sjaak. Bedankt voor de info.
Ik had er bij mijn xt ook last van. Heb even filmpje voor je gemaakt zodat je weet bij welk geluid je aan de slag moet. Ook met geluid na reparatie.
 
zo dan , als dat alleen met het aandraaien van de krukas moer is. biezar verschil

Je kunt de krukas moer controleren via het gat achter je waterpomp.

Koelvloeistof eruit laten lopen en je waterpomp uit het blok trekken. De olie hoeft er dan niet uit en je kan zo de moer zien zitten, voelen, en de borging controleren.
 
Qua geluid duidelijk hoorbaar ja.
Dus of het dan de moeite waard is om de waterpomp eruit te halen als je blok nog normaal klinkt is de vraag natuurlijk ;)
 
@LangeB dit is een screens ot uit de service manual
Als je op Google yamaha Xt660x service manual zoekt vind je hem. Ik heb ook een geprinte versie in mijn schuur liggen.
 
Oke, ik verveel me alweer omdat ik niks te doen heb aan de xt.

Heb besloten om een nokkenas en gasklephuis op te sturen naar Engeland. Daar worden ze omgeruild voor een stage 2 nokkenas en een +3mm opgeboorde gasklephuis.

In theorie zou de +3mm gasklep 4-6Pk moeten geven en de nokkenas ook rond de 5PK winst.

Dit gaan we strax natuurlijk testen op de dyno. Ik heb nu 54.5pk dus ik hoop dalijk minimaal 60pk te hebben.

Verzenden heen en terug is beide 5 dagen dus verwacht met 2 weken de nieuwe spullen in huis te hebben.
 

Bijlagen

  • 20200607_155823.jpg
    20200607_155823.jpg
    1.015,9 KB · Weergaven: 13
  • 20200607_155813.jpg
    20200607_155813.jpg
    760,2 KB · Weergaven: 13
  • 20200607_173845.jpg
    20200607_173845.jpg
    875,3 KB · Weergaven: 12
Wel ideaal als je wat spul apart hebt liggen.
Anders zit je 2 weken zonder bike.

Zuiniger zal die niet worden zeker. Denk je dat de meeste winst in acceleratie of in topspeed zit?
 
Wel ideaal als je wat spul apart hebt liggen.
Anders zit je 2 weken zonder bike.

Zuiniger zal die niet worden zeker. Denk je dat de meeste winst in acceleratie of in topspeed zit?

Geen idee. Ik hoop dat de topsnelheid wat hoger wordt. En de acceleratie ook sneller. Maar we gaan t zien :)
 
Voor wie er nog op vakantie / weekend weg gaat met de XT deze zomer;

Tanktas (speciaal voor XT 660 X/R) vaste MF prijs 60 euro
1592481307102.png


Topkoffer (ZGAN) met houder (monolock systeem). 35 liter

100 EUR vaste MF prijs

1592481294589.png

1592481411559.png


Samen af te halen voor 150 euro!
 
Iemand interesse in een skidplate? Zelf gekocht via mp, maar nooit gemonteerd. Prijs: 50 eu
 

Bijlagen

  • IMG_20200613_152956.jpg
    IMG_20200613_152956.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 12
  • IMG_20200613_153005.jpg
    IMG_20200613_153005.jpg
    724 KB · Weergaven: 12
Vandaag mijn XT aan de kant van de A16 moeten parkeren.
Begon als iets van misfire, viel even later uit.
Start in neutral, als ik hem in gear zet valt die uit.
Op heel hoog toerental krijg ik hem in zijn 1 en kan ik rijden, maar in 2, 3 of 4 bij enig verlies van toeren slaat die of over, of valt uit.

Uiteindelijk thuis gekregen met de ANWB, maar nog geen oplossing gevonden (wel ideeën).
Mensen hier ervaring hier mee?
 
Vandaag mijn XT aan de kant van de A16 moeten parkeren.
Begon als iets van misfire, viel even later uit.
Start in neutral, als ik hem in gear zet valt die uit.
Op heel hoog toerental krijg ik hem in zijn 1 en kan ik rijden, maar in 2, 3 of 4 bij enig verlies van toeren slaat die of over, of valt uit.

Uiteindelijk thuis gekregen met de ANWB, maar nog geen oplossing gevonden (wel ideeën).
Mensen hier ervaring hier mee?
Overbrug je zijstandaard schakelaar als eerst. Geeft je motor een storings code aan?
 
Zie hier de problemen live:

Met engels commentaar en wat gevloek ;)


De killswitch van de zijstanderd is al verwijderd, maar zal de koppeling die erop zit eens nakijken.
Heb een fuelmod/kevmod van @MrSemicolon op de XT zitten, maar verwacht niet direct problemen daarvan.
 
Zie hier de problemen live:

Met engels commentaar en wat gevloek ;)


De killswitch van de zijstanderd is al verwijderd, maar zal de koppeling die erop zit eens nakijken.
Heb een fuelmod/kevmod van @MrSemicolon op de XT zitten, maar verwacht niet direct problemen daarvan.


Fuel mod geeft idd geen storingen.

1e Ik zou ook denken aan zijstandaard schakelaar. Check ff hoe die verwijderd is en of er geen draadjes los zitten.

2e koppelings schakelaar controleren, bedrading checken.

3e bedrading en stekkers controleren bij je spannings regelaar.

Check ook ff diag mode of er fout codes staan.
 
Fuel mod geeft idd geen storingen. Dat vermoedde had ik ook niet nee.

1e Ik zou ook denken aan zijstandaard schakelaar. Check ff hoe die verwijderd is en of er geen draadjes los zitten. Die heb ik zelf verwijderd. Maar zal mijn overbrugging los maken en opnieuw zetten, just in case ;)

2e koppelings schakelaar controleren, bedrading checken. Stond op de planning ;)

3e bedrading en stekkers controleren bij je spannings regelaar. Wel de bedraging en stekkers van de cdi en de fuel regulator nagelopen, nog niet van de spanningsregelaar, zet ik erbij.

Check ook ff diag mode of er fout codes staan. Moet nog even kijken hoe ik daar kom. Zal vast in de workshop manual staan gok ik...?
 
@XT660x Orange, die moer waar jij het over hebt, is dat dezelfde als waar een aantal pagina's eerder ook al over gepraat is als kinderziekte van de XT?

"De xt660 staat inderdaad bekend om ze betrouwbaarheid maaaaaar, er zijn wel aantal "kinder ziektes" zo trilt bij sommige xt's de prinairy moer los wat simpel te maken is voor paar tientjes"

Ook las ik iets over een appgroep voor XT gekkies, bestaat ie nog steeds?

En staat er nog iets in de planning voor een XT meeting?
 
Zie hier de problemen live:

Met engels commentaar en wat gevloek ;)


De killswitch van de zijstanderd is al verwijderd, maar zal de koppeling die erop zit eens nakijken.
Heb een fuelmod/kevmod van @MrSemicolon op de XT zitten, maar verwacht niet direct problemen daarvan.


Ik heb een hele tijd geleden ook een dergelijk probleem gehad, ik heb toen o.a. de bougie kabel en kap nagezien en voor de zekerheid de rechter stuurunit waar de killswitch in zit vervangen voor een nieuwe en daarna nooit meer het probleem meegemaakt. overigens heb ik wel nog mn zijstandaard schakelaar erop zitten. Voordat ik mn stuurschakelaar vervangen had is het probleem er nog 1x geweest maar erna niet meer, dus het lijkt erop bij mij dat het in de stuurschakelaar zat of in de bedrading of stekker van deze.
 
Ik heb een hele tijd geleden ook een dergelijk probleem gehad, ik heb toen o.a. de bougie kabel en kap nagezien en voor de zekerheid de rechter stuurunit waar de killswitch in zit vervangen voor een nieuwe en daarna nooit meer het probleem meegemaakt. overigens heb ik wel nog mn zijstandaard schakelaar erop zitten. Voordat ik mn stuurschakelaar vervangen had is het probleem er nog 1x geweest maar erna niet meer, dus het lijkt erop bij mij dat het in de stuurschakelaar zat of in de bedrading of stekker van deze.

Ja, killswitch op het stuur staat inderdaad ook op de planning.
Ga proberen een stapel dingen in 1 sessie te doen en hopen dat er eentje tussen zit die werkt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan