XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Is iemand zijn xtx wellicht eerder ontvreemd??
Staat nu wel een bijzondere advertentie op facebook online.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201221-070510_Facebook.jpg
    Screenshot_20201221-070510_Facebook.jpg
    119,5 KB · Weergaven: 58
  • Screenshot_20201221-070502_Facebook.jpg
    Screenshot_20201221-070502_Facebook.jpg
    85 KB · Weergaven: 56
Allen, ik ben nieuw hier op het forum.
na lang overwegen kon ik de verleiding van de XT660X toch niet weerstaan en heb ik er 1 gekocht! Volgende week zaterdag mag ik hem ophalen.
Ook heb ik de vraag of iemand mij kan vertellen wat een handige telefoonhouder is. Ik was aan het kijken voor een sp moto telefoon houder alleen weet ik niet of dit past.
Er is ook een spiegelvariant met een kleiner bevestigings oog, kan iemand mij misschien vertellen wat de dikte is van de dunnere stang die tussen het stuur zit?
Alvast bedankt!
MV.
 

Bijlagen

  • 6F7E85D8-607E-499E-AE3E-C197356E7146.jpeg
    6F7E85D8-607E-499E-AE3E-C197356E7146.jpeg
    70,2 KB · Weergaven: 39
Allen, ik ben nieuw hier op het forum.
na lang overwegen kon ik de verleiding van de XT660X toch niet weerstaan en heb ik er 1 gekocht! Volgende week zaterdag mag ik hem ophalen.
Ook heb ik de vraag of iemand mij kan vertellen wat een handige telefoonhouder is. Ik was aan het kijken voor een sp moto telefoon houder alleen weet ik niet of dit past.
Er is ook een spiegelvariant met een kleiner bevestigings oog, kan iemand mij misschien vertellen wat de dikte is van de dunnere stang die tussen het stuur zit?
Alvast bedankt!
MV.
Heee mooie bike man. Er zijn heel veel verschillende merken. Maar sp en quadlock wordt veel gebruikt. Maar pak er 1 met een trillings demper anders is je camera snel stuk. Er is een groeps app met xtx rijders.
 
Hallo allemaal,

Sinds oktober ook happy eigenaar van een XT660X '09.

In december helaas meteen al poging tot diefstal mogen meemaken, ook al stond hij op slot met alle mogelijke sloten. Met kleine schade gelukkig terug weten te krijgen. Een andere motor die ook mee was genomen had gelukkig een GPS tracker geinstalleerd. Dief zit nu vast. Mooi weer iemand van de straat die niet met zn fikken van andermans spullen af kan blijven... Enfin, geen verspilde moeite of geld dus om een tracker te installeren; Lesson learned. Wilde ik even delen.

Mocht iemand verbanden gaan leggen; Nee, dit gaat niet over de motor in deze post
Is iemand zijn xtx wellicht eerder ontvreemd??
Staat nu wel een bijzondere advertentie op facebook online.


Ander vraagje, heeft iemand ervaring met velg stickers op de XT660X? Is dat een beetje te doen? Ik overweeg zo iets Wheel Stickers for Yamaha XT660 SUPERMOTO Tape Stripes Decals | Etsy
 
Hallo allemaal,

Sinds oktober ook happy eigenaar van een XT660X '09.

In december helaas meteen al poging tot diefstal mogen meemaken, ook al stond hij op slot met alle mogelijke sloten. Met kleine schade gelukkig terug weten te krijgen. Een andere motor die ook mee was genomen had gelukkig een GPS tracker geinstalleerd. Dief zit nu vast. Mooi weer iemand van de straat die niet met zn fikken van andermans spullen af kan blijven... Enfin, geen verspilde moeite of geld dus om een tracker te installeren; Lesson learned. Wilde ik even delen.

Mocht iemand verbanden gaan leggen; Nee, dit gaat niet over de motor in deze post



Ander vraagje, heeft iemand ervaring met velg stickers op de XT660X? Is dat een beetje te doen? Ik overweeg zo iets Wheel Stickers for Yamaha XT660 SUPERMOTO Tape Stripes Decals | Etsy
Geduld en een föhn, voor de makkelijkheid haal je je wielen der uit en tandwiel en schijven der af(thank me later) been there, done that
 
Klopt heb hem vorige week ingeruild tegen een Z300 voor de vrouw. Ga je hem kopen?
Nee, heb hem laten staan, vond de gevraagde 4000,- toch iets te veel van het goede.

Wel heb ik gisteren deze knappert op mijn naam mogen zetten;
20210307_175155-01.jpeg


Een 2009 met 33.000km en niet van nieuw te onderscheiden *D
 
Hoi ik ben nieuw hier heb 1,5 maand geleden een xt660x gekocht kenteken staat op 2008,maar gezien de achterbrug is het een 2006/2007 model,2 in 1 uitlaat met bos demper geplaatst,had al een K en N filter en vandaag de boosterplug geplaatst,scheel enorm,de motor stottert echt een stuk minder en dat scheelt toch een hoop met het bochtenwerk.
IMG_0552.JPG
 
Laatst bewerkt:
goedemiddag, ik ben al een aantal jaren actief op het forum, ook al een heel aantal jaren hier niks meer gedaan.
Heb sinds gister er een xt660x bij gekocht als opknap projectje, voor de fun. Maar is een voorvork van de r uitwisselbaar met de x? de onderpoten lijken enigszins anders.

Vriendelijke groet,

Wouter.
 
beste, de onderpoten van de x passen op zich wel in de r en andersom maar de poten van de r zijn langer dan de x en de remklauw is ook anders dus hier zal zeker rekening mee gehouden moeten worden.
als je een complete voorvork incl. velg e.d monteert is er geen probleem.
 
Ja precies, ik ben nu bezig met iemand om het stukje te laten lassen. Hoorde dat ook veel mensen er gewoon mee door rijden. Klein breukje in de voorpoot doordat iemand niet een moment sleutel heeft gebruikt om de vooras vast te zetten.
 
Goedendag XT'ers,

Al jaren heb ik een XT660 X in mijn bezit, en rijd hier nog altijd met plezier op rond in NL maar ik heb ook al de stelvio en andere gebergte gezien met deze fijne motor. Afgelopen jaar heb ik besloten de motor wat op te leuken ipv voor een nieuwe/andere SM te gaan. Zowel optisch als mechanisch wil ik wat aanpassingen doen.

De volgende onderdelen die aan de beurt zijn gaan vooral om het stuur en de hendels. Het aanbod op de nederlandse markt wat betreft rem/koppelingshendels wat werkelijk voor de XT staat aangemerkt (zoals op OTR etc) is erg klein. Vandaar mijn vraag;

Hebben jullie rem/koppelingshendel vervangen? En zo ja, welke set kan je aanraden?

Mijn voorkeur gaat uit naar CNC gefreesde en in lengte verstelbare hendels met kleur opties. Maar liever niet van oosterse makelaardij omdat het toch om de remmerij gaat, en ik daar liever geen risico's mee neem.

Ik ben benieuwd!

Gegroet!
 
ik heb goedkope chinese hendels via aliexpress, maar dit zit goed inelkaar en is niks mis mee. kwalitatief beter dan de originele hendels.

Vrijdagavond was een knutelavondje, heb inmiddels achterwiellagers gedaan, nieuwe tandwieldrager rubbers, Dominator dempers gemonteerd, ketting en tandwielen voor -1 achter +1, nieuwe koppeling. ook heb ik een nieuwe bus in het frame gelast, achter de step. Technisch begint het fietsje weer aardig te kloppen zo.
 
Goedemiddag,

Het zijn de shorty levers 3.0 van puig geworden. Ze zijn al gemonteerd. Het is even wennen omdatde hendels wat korter zijn, maar ik ben er heel erg blij mee. Volgende maand een fatbar monteren en de voorkant is alweer bijna af. Daarna wil ik onderzoeken of ik het voor elkaar kan krijgen om een wat meer sumo headlight aan de praat kan krijgen (ben geen held in elektra)

Ondertussen vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die succesvol de high-up kit gemonteerd hebben. Deze kit ligt namelijk al op de plank maar mijn fingerspitzengefühl zegt mij dat mijn ketting tegen de aftermarket uitlaat pijpen aan gaat komen als ik de kit gemonteerd heb, en de voorpootjes door laat steken. Natuurlijk is de beste manier om daar achter te komen door het gewoon te doen. Maar ik moet nogal wat fratsen uithalen om de achterschokbreker te demonteren omdat ik niet zo veel werkplaats heb (helemaal geen eigenlijk).

Groet!
 
maar, aliexpress.....

kwam deze tegen en maar meteen besteld, had toch een nieuwe nodig.
322656.JPG


ben erg benieuwd naar de pasvorm, 5 happy meals! vs +/- 85 eur incl shipping
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan