xt 660 x topic - part 1

Mooi stukje handenarbeid Look, nu je toch bezig bent kan je niet gelijk ff 2 exemplaartjes maken ? O-)

Dat zou best wel kunnen, maar dit frampje is pas gemaakt op mijn motor d.w.z. pas op het stuk dat ik er af heb gezaagd. En op het door mij aangschafte achterlicht. Ook de kentekenplaat bevestiging is pas gemaakt op de afstand van de gaatjes in mijn kentekenplaat. Dit alles is dan weer afgestemd op de Laser uitlaat dempers. Je heb goede kans dat dit bij jou anders is.
Je kan de tekening met de maten van me krijgen, hoef je die alleen maar aan te passen. Dan een plaatje aluminium van 2 streep dik en een ijzerzaagje voor in de decoupeerzaag en je kan aan de slag. Wel netjes op de lijntjes blijven. Dan de zaak in de gewenste hoek zetten (kan gewoon in de Work Mate)En op kleur laten maken bij een poedercoater. Veel succes

gr, Look. ;)
 
Laatst bewerkt:
gaat scheuren...je had beter RVS gebruikt.
en de 90° hoeken rond gemaakt.(inwendig 90°, uitwendig kan geen kwaad)

Dit probleem is al eerder aan de orde geweest. Aluminium heb je in veel soorten, let wel heel veel soorten. De aluminium die ik hier voor gebruik is speciaal gemaakt om te kunnen zetten en gaat ook door de trillingen niet schuuren. Je ziet dit al als je het buig, nl gewoon alu word dan wit op de rand, deze niet. Als je het dan terug buig (wat niet nodig is) dan scheurt het ook niet in. Je kan dit natuurlijk niet oneindig blijven doen.
Het geeft natuurlijk geen garantie. Onder bepaalde omstandigheden breekt en scheurt alles af. In dat geval maak ik gewoon weer een nieuwe. _O-

oh ja, jaren geleden heb ik van dit alu een uitlaat steun gemaakt (inplaats van het duo steppie) voor op een Suzuki GSX-R750ww uit '94' die heeft er 6 jaar op gezeten tot ik hem verkocht heb en is ook nooit af gescheurt.

Maar toch nog bedankt voor de tip.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Helder verhaal Look, dus ik zou dan excact hetzelfde moeten wegzagen en het zelfde led-lichie moeten hebben... voor de rest maakt het verder niet veel uit lijkt me :)

Inderdaat, en je moet even goed naar de stand van je Superpoles kijken. Ik heb even terug gekeken op pagina 16 naar je foto's en zag dat de dempers vrij kort zijn, maar ook erg dicht bij elkaar staan. Je kentekenplaat blijft dus voor je dempers zitten, dat geeft niet zolang de "demperopeningen" (nieuw nederlands woord) maar vrij blijven. Even na meten dus.

gr, Look.
 
Hee charger, aan het lunshen zie ik "12:40". Ik ook van daar. En 8 het valt best wel mee met die handarbeid. Ik noem dit gewoon een verlengstuk van m'n hobby.
Wel ben ik gister nog even wezen gummen net als Italianbikerboy. Wat een weer voor eind novemer. Jij treft het ook, nog een priema weertje om op de motor naar je werk te gaan. Eet ze en,

de Gr, van Look.

En nu aan de koffiepauze... }) , en het is idd nog een prima weertje, heb deze week pas mijn zomerhandschoenen vervangen door de winter exemplaren :]
Er worden vanmiddag fotos gemaakt van mijn XTX, hij wordt gebruikt voor het maken van een reclamefilmpje voor mijn werkgever (AXA) Dus misschien binnenkort op TV te bewonderen... *O*
 
Hebben jullie de nieuwe witte uitvoering al gezien?
Zo te zien wel met de oude achtervork :?
Maar wel met acrapovic uitlaten, handkappen en skidplate.
Ze zullen nog wel wat oude modelletjes over hebben gehad
full
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie de nieuwe witte uitvoering al gezien?
Zo te zien wel met de oude achtervork :?
Maar wel met acrapovic uitlaten, handkappen en skidplate.
Ze zullen nog wel wat oude modelletjes over hebben gehad
(Afbeelding)

Ik vind het wel wat hebben die "ouwe" kleurstelling, ik had er al eens aangedacht om de mijne op die manier volgend jaar te spuiten.
 
oh ja, jaren geleden heb ik van dit alu een uitlaat steun gemaakt (inplaats van het duo steppie) voor op een Suzuki GSX-R750ww uit '94' die heeft er 6 jaar op gezeten tot ik hem verkocht heb en is ook nooit af gescheurt.

Maar toch nog bedankt voor de tip.

gr, Look.


je uitlaat stuen zit in principe vast aan 2 stukken (frame en demper, ook al draagt de steun de demper, wordt toch de trillingen enigzins gedemt erdoor)
dat spatbord zit vast aan 1 kant waardoor de trillingen naar het uiterste punt kunnen gaan.
maar we zien wel, ik hoop van niet natuurlijk dat je je kenteken verliest
 
En nu aan de koffiepauze... }) , en het is idd nog een prima weertje, heb deze week pas mijn zomerhandschoenen vervangen door de winter exemplaren :]
Er worden vanmiddag fotos gemaakt van mijn XTX, hij wordt gebruikt voor het maken van een reclamefilmpje voor mijn werkgever (AXA) Dus misschien binnenkort op TV te bewonderen... *O*

Top man, laat even weten waneer het wordt uitgezonden.

gr, Look.
 
je uitlaat stuen zit in principe vast aan 2 stukken (frame en demper, ook al draagt de steun de demper, wordt toch de trillingen enigzins gedemt erdoor)
dat spatbord zit vast aan 1 kant waardoor de trillingen naar het uiterste punt kunnen gaan.
maar we zien wel, ik hoop van niet natuurlijk dat je je kenteken verliest

Daar heb je wel gelijk in. De tijd zal het leren. Ik maak in iedergeval de kentekenplaat ook nog extra vast aan de motor zelf, mocht het dan afbreken ben ik die in iedergeval niet kwijt.
Toch denk ik dat dit niet zal gebeuren. Als ik zo kijk en voel hoe het zit moet het goed komen zo.

gr, Look.
 
Daar heb je wel gelijk in. De tijd zal het leren. Ik maak in iedergeval de kentekenplaat ook nog extra vast aan de motor zelf, mocht het dan afbreken ben ik die in iedergeval niet kwijt.
Toch denk ik dat dit niet zal gebeuren. Als ik zo kijk en voel hoe het zit moet het goed komen zo.

gr, Look.


veel succes ;)

xtx ziet er veel sportiever uit met kleiner achterlicht
 
Hebben jullie de nieuwe witte uitvoering al gezien?
Zo te zien wel met de oude achtervork :?
Maar wel met acrapovic uitlaten, handkappen en skidplate.
Ze zullen nog wel wat oude modelletjes over hebben gehad
(Afbeelding)

het ziet er uit als het 2006 model maar dan met wit plastic. Waar is die foto gemaakt en waneer als ik vragen mag?
Het kan inderdaat zo zijn dat op deze manier de overjarige modellen worden opgeruimt gezien het nieuw model dat er aan komt.

gr, Look.
 
het ziet er uit als het 2006 model maar dan met wit plastic. Waar is die foto gemaakt en waneer als ik vragen mag?
Het kan inderdaat zo zijn dat op deze manier de overjarige modellen worden opgeruimt gezien het nieuw model dat er aan komt.

gr, Look.
afgelopen weekend op motornews op de officiele yamaha stand
 
Inderdaat, en je moet even goed naar de stand van je Superpoles kijken. Ik heb even terug gekeken op pagina 16 naar je foto's en zag dat de dempers vrij kort zijn, maar ook erg dicht bij elkaar staan. Je kentekenplaat blijft dus voor je dempers zitten, dat geeft niet zolang de "demperopeningen" (nieuw nederlands woord) maar vrij blijven. Even na meten dus.

gr, Look.

Heb je gelijk in.. ze staan lekker kort en dicht tegen de fiets aan dus zal de kenteken plaats iets verbogen moeten worden voor de 'doorlaat'.
Maar de Superpoles gaan er hoogstwaarschijnlijk af en wordt een 2-1 systeem van GPR op geschroefd... dus eerst maar eens afwachten totdat de GPR's erop zitten ;)

offtopic: IEMAND INTERESSE IN EEN SETJE SUPERPOLE DEMPERS ?? (in nieuwstaat)

*D
 
hallo oud-collega's.
ik was hier voorheen -x-t-x- van de rode te koop gezette xtx.
vroeg mij af waar het oude topic is gebleven.
en zit hier bij jullie iemand die nu op mijn oude xtx rijdt?
hij stond in Zelhem te koop,daar heb ik hem van de zomer ingeruild voor een nieuwe zwarte R6 2006.

Groetjes en succes met jullie XTX
 
hallo oud-collega's.
ik was hier voorheen -x-t-x- van de rode te koop gezette xtx.
vroeg mij af waar het oude topic is gebleven.
en zit hier bij jullie iemand die nu op mijn oude xtx rijdt?
hij stond in Zelhem te koop,daar heb ik hem van de zomer ingeruild voor een nieuwe zwarte R6 2006.

Groetjes en succes met jullie XTX

Leuk dat je nog even wat van je laat horen, Ik heb veel tips van je gebruikt van de oude topic. Die kan je nog vinden als je naar het hokje "aantal dagen terug" gaat. Klik op 100 dagen terug en hij staat er weer tussen.
Als ik me niet vergis kwam je van een R6 af. en deed je je XTX weg wegens gezins uitbrijding. Ik begrijp dat je de verlijding niet kon weerstaan, de R6 van 2006 is werkelijk om te kwijlen. Toch is het bij mij andersom, Mijn XTX is tot nu toe de fijnste motor die ik gehad heb. Ook de GSX-R die ik 6 jaar gereden heb was ook een geweldige motor. Maar de XTX pak je gewoon wat makkelijker.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
afgelopen weekend op motornews op de officiele yamaha stand

Oke bedankt, dan zal het inderdaat zo zijn dat Yamaha haar oude modelletjes op deze manier gaat ruimen. Hij ziet er inderdaat best wel strak uit in het wit.
"Blijf toch een mooie motor he"

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
De witte kleurstelling is er al langer maar volgens mij alleen in Italie.


(Afbeelding)


groetjes gerard

Klopt Gerard, Ik denk dat ze daarom de witte kleurstelling hebben genomen omdat ze die al op voorraad hadden. :Y
En omdat deze nog nooit in Nederland is uitgebracht heb je toch weer iets nieuws.

gr, Look.
 
Ik vind het wel wat hebben die "ouwe" kleurstelling, ik had er al eens aangedacht om de mijne op die manier volgend jaar te spuiten.

Spuiten hoef niet, je kan de witte plastic deelen gewoon bestellen en op je motor schroeven. Omdat jou kleurstelling een neutrale zadelhoes heeft hoef je daar ook niets aan te doen.

gr, Look.
 
Spuiten hoef niet, je kan de witte plastic deelen gewoon bestellen en op je motor schroeven. Omdat jou kleurstelling een neutrale zadelhoes heeft hoef je daar ook niets aan te doen.

gr, Look.

Oke, zit wel wat in ja, ik zal is ff hier en daar gaan spitten. :Y
 
Zo, een beetje stil op de topic. Is iedereen al aan zijn winterslaap begonnen?
Ik nog niet, Ik ga van het weekend m'n skid plate en de plaatjes bij de voetsteunen er af halen. Samen met m'n achterlicht frampje kan dat dan naar de spuiter om te laten poedercoaten. Kan ik het maandag wegbrengen, en hoop dan dat het in de loop van de week klaar is. Uiteraard volgen dan de foto's. Tevens ga ik dan de bevestiging van de skidplate modificeeren. Die is nu nog orgineel, dus klote.

@Charger, Ik denk dat je gewoon naar de Yamaha dealer toe moet voor nieuw plastic. Het voordeel is dan dat de stikkers er al op zitten.
Spuiten gaat niet zo goed met dit soort kunstof.

gr, Look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan