xt 660 x

je kunt hem ook beter vergelijken met een KTM-Duke....
Heb je die ook nog overwogen of ging je meteen voor de xtx?

Ik heb heel wat van dat spul gezien maar de styling van de xtx heeft me blind voor wat anders gemaakt geloof ik :9
k'heb de duke net op gegoogled maar die heeft het voor mij ook niet echt.

Om eerlijk te zijn viel me de fmx het eerst op... maar dat vind ik zelfs bij nader inzien een lauwe fiets qua power, en heeft niet eens waterkoeling...vind ik toch wel een beetje een must anno 2005 :)
 
Ik geloof onmiddellijk dat de Ktm 660 smc beter is, of meer power heeft dan de xtx..
maar volgens mij is dat een nogal profi apparaat met bijbehorend profi prijskaartje.. ik ben mij ervan bewust dat de xtx een sm wannabee is,(overigens geen slechte voor een eerste poging van yamaha) maar het is mijn eerste stap in die richting en daar komt bij dat ik het een gruuwlijk/mooi/gewelddadig ding vind om te zien.
Dat hij minder sterk is lijkt me ivb met het heel blijven van het blok ook wel gunstig aangezien ik niet graag sleutel.

Als ik voorlopig maar lekker rap weg ben en op z'n minst op het gas in z'n eerste versnelling een wheely kan trekken en hem moeiteloos op een oor kan kwakken zonder de bocht uit te stuiteren.

Ik vind persoonlijk de meeste die hard sm fietsen nog teveel op een crosser lijken, zo'n xtx plamuurt de kloof wat verder dicht tussen een crosser en een racer vind ik.. het ding spreekt me echt aan.

Wat viel je trouwes zo tegen aan de Xt600X ?

nou ik heb ook maar even op een xt660x gaan zitten en ik moet zeggen ........... ik ben er stil van echt een geweldige motor, rijdt heel soepeltjes is mooi afgewerkt en alles zit er op en eran.

als er al een minpunt is ....... het is geen sm of smc werkelijk van geen kant hij lijkt er wel op maar het is het niet jammer dus dat het uiterlijk wat anders doet vermoeden.

ik ben het dan ook met guz eens dat hij enigsinds te vergelijken valt met een duke al is die toch heel wat extremer.......
 
nou ik heb ook maar even op een xt660x gaan zitten en ik moet zeggen ........... ik ben er stil van echt een geweldige motor, rijdt heel soepeltjes is mooi afgewerkt en alles zit er op en eran.

En dat uit de mond van een ktm 660 smc bezitter ;)

dan slaat hij toch geen gek figuur :)

Wat vond jij de punten die het verst af stonden van een smc?
 
gewicht denk ik zo...
ik heb er ook even opgezeten, probeerde hem rechtop te zetten van de jiffy, dat was weer es ouderwets "tillen"... ;)

da's wel een zwaar wegend punt ja...
ik dacht trouwens dat dat kwam omdat dat soort fietsen zo hoog op hun poten staat.

ff kijken... ik zet m'n slijptol alvast aan Whieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! })

217936


Nah... om te beginnen eerst maar eens die org uitlaat dempers er af gooien denk :)
 
Dan ben al een stuk verder.
Wat staat dat ding geknepen met de orginele uitlaten.
Ik heb sins een paar maanden de LeoVince uitlaten eronder gezet,
wat een verschil (loopt veel soepeler, het geluid = :} )


:W Ronski
 
Dat hij minder sterk is lijkt me ivb met het heel blijven van het blok ook wel gunstig aangezien ik niet graag sleutel.
De hoeveelheid sleutelwerk en de onbetrouwbaarheid die een hi-performance SM of offroad met zich meebrengt wordt vooral overdreven door mensen die zelfs nog nooit zo'n ding gehad hebben.
Als ik voorlopig maar lekker rap weg ben en op z'n minst op het gas in z'n eerste versnelling een wheely kan trekken en hem moeiteloos op een oor kan kwakken zonder de bocht uit te stuiteren.
Echte wheelies maak je natuurlijk niet in z'n 1.
Ik vind persoonlijk de meeste die hard sm fietsen nog teveel op een crosser lijken, zo'n xtx plamuurt de kloof wat verder dicht tussen een crosser en een racer vind ik.. het ding spreekt me echt aan.
Inderdaad het gewicht van een SS met het vermogen van een 10 jaar oude offroad.

Sorry, voor mij is het helemaal niets maar er zijn natuurlijk mensen die compleet andere eisen aan hun motor stellen. Mij klinkt het concept nog altijd in de oren als optische een racer met de rijeigenschappen van een chopper.
 
anders moet je ff een smc voelen.... ben je volgende week ook in zoetermeer?

Neejj!! ik kom niet naar zoetermeer.. anders moet ik strax m'n xtx annuleren ;)

zonder gekheid.. wat ik al eerder zij ik geloof onmiddellijk dat het allemaal sneller en lichter kan, maar ik zit me nog ff af te vragen of ik dat allemaal wel zo belangrijk vind.
 
Inderdaad het gewicht van een SS met het vermogen van een 10 jaar oude offroad.

Sorry, voor mij is het helemaal niets maar er zijn natuurlijk mensen die compleet andere eisen aan hun motor stellen. Mij klinkt het concept nog altijd in de oren als optische een racer met de rijeigenschappen van een chopper.

Ow... lekker dan.. :X dus volgens jouw zou m'n eerste mod een apehanger moeten zijn, en een paar verchroomde sissy bars (what ever that may be)en franje zadel :+
 
zonder gekheid.. wat ik al eerder zij ik geloof onmiddellijk dat het allemaal sneller en lichter kan, maar ik zit me nog ff af te vragen of ik dat allemaal wel zo belangrijk vind.
Precies... dat is de vraag die je je inderdaad moet stellen. Evenveel verschillende wensen als personen.
 
En dat uit de mond van een ktm 660 smc bezitter ;)

dan slaat hij toch geen gek figuur :)

Wat vond jij de punten die het verst af stonden van een smc?

Idd zoals guz al zei het gewicht maar voor mijzelf telt het vermogen het meest al moet ik wel zeggen dat de fiets een voorbeeld van soeplesse en comfortabeler is vergeleken met mijn smceetje toch issie voor mij te mat en te weinig opwindend.

wat iedereen hier vergeet is dat yamaha misschien niet heeft geprobeert een supermotard neer te zetten maar weer een van de bekende crosovers zoals vroeger de trx en later de tdm stuk voor stuk fietsen met een heel eigen karakter en dat vind ik van de xt660x ook een eigen karakter en eigenlijk valt ie buiten elke klasse misschien wel een eigen klasse creerend ??

toevallig vandaag effe bij safe weze kijken en daar stond een mooie concurent van de xt de aprilia supermotard heeele mooie velgen en een strakke bike ook ! dus als je niet te extreem wil maar wel de supermotard looks zou ik daar ook even naar gaan kijken

groeten joker.


off topic : Guz ik heb achter een 40 tands laten monteren vanwege het 50/55 km per uur geschakel en dat is een hele verbetering terug laten zakken tot 40 en 60 rijden zonder te veel toeren in zn drie no problem !!! thanks for the tip. :} :}
 
zonder gekheid.. wat ik al eerder zij ik geloof onmiddellijk dat het allemaal sneller en lichter kan, maar ik zit me nog ff af te vragen of ik dat allemaal wel zo belangrijk vind.

Ik mis in mijn fiets ook wel pit, en hij zou daarnaast wel wat af mogen vallen, maar ik kan er wel 1200km in drie dagen mee afraffelen in de Ardennen. Dan kun je best lekker spelen, maar voel je je niet invalide na de eerste dag. De Xtx is dus wel meer 'motor' IMHO.
 
Ik mis in mijn fiets ook wel pit, en hij zou daarnaast wel wat af mogen vallen, maar ik kan er wel 1200km in drie dagen mee afraffelen in de Ardennen. Dan kun je best lekker spelen, maar voel je je niet invalide na de eerste dag. De Xtx is dus wel meer 'motor' IMHO.
:?
dat kan met een ktm ook hoor...
hebben we toch leuke kicxtoertjes mee gereden.
je voelt je pas invalide na 2600km in 6 dagen ;)
 
zoals eerder in dit topic beschreven
voordat ik de xtx gekocht heb
ben ik ook met een ktm 640 lc4 onderweg geweest
en ook meteen naelkaar om een goed vergelijk te krijgen
nou wat viel de ktm tegen zo veel sneller was hij niet hoor
en rammelen het dreunt gewoon door het stuur heen
en we praten hier over een nieuw apparaat
20 min en ik was al terug en met de xtx was ik een uur weg ;)

vanddat de xtx
 
Denk dat ik binnenkort een XT660 X ga testen.
Mooie motor voor mijn meisje, kan ze naast mijn Husk rijden.
(anthans proberen bij te houden. )

Qua uiterlijk vind ik de Yamaha veel mooier als de nieuwe honda of Suz.
Ben benieuwd hoe zo'n Xt rijd.
;)
 
Denk dat ik binnenkort een XT660 X ga testen.
Mooie motor voor mijn meisje, kan ze naast mijn Husk rijden.
(anthans proberen bij te houden. )

Zou je dat nou wel doen? het risico is vrij groot dat ze je strax zo voorbij komt })

218449


Of zo iets :o

218448


Smile towards the cameraman *D

218636
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan