XT en berijder gingen ten gronde..

Nelis

MF veteraan
22 feb 2004
1.673
2
Ik ben zonet op m'n bek gegaan, voor de eerste keer...
In een enthousiaste rotonde merkte ik dat mijn motor ineens een rechte lijn aanhield, en het geschraap bevestigde mijn vermoeden; ik lag op de grond. Ik heb geen lichamelijke schade. M'n broek heeft wat gaten, en de XT heeft een scheef stuurtje en een mooie bereklauw op de tank. Verder moet ik morgen in het daglicht even grondig checken.
Allroad; *schop, kick*; heee, hijs weer goed :] Werelds :}

Groet, Nelis.
 
Kzal er ookwel aan vast zitten, iedereen gaat het overkomen....
Is zow jammmer maja dat is het motor rijden en is gwoon doodzonder van je motor, maja hopen dan je snel weer alles `` recht`` is en je verder kan rijden :)
 
Kut, m'n knipperlichtjes zijn voor en achter gestorven... En handkappen :} deze vernieuw ik wel, maar ze hebben hun werk prima gedaan.
 
Kut, m'n knipperlichtjes zijn voor en achter gestorven... En handkappen :} deze vernieuw ik wel, maar ze hebben hun werk prima gedaan.
knippers heb je ook niet echt nodig, ik doe al bijna 7 jaar zonder ;)

handkappen met alu brace? zoals de acerbis rally2... goed spul, het beschermd je hendels bij een val. dus oprapen en verder rijden.

hoe is je schakelpookje? niet krom?

maarre... bedenk je eens wat er gebeurt was met een supersport of een chopper?
ik zeg niet dat off-roadjes bedoeld zijn om te vallen, maar ze kunnen er wel veel beter tegen dan elk ander type :}

(Redrider heeft ook al menig maal naast zijn motor gelegen, gelukkig slechts 2 maal op asfalt....)
 
Ik heb inderdaad ook Acerbis kappen, werken prima.

Die spierpijn valt reuze mee, tijdens de val stond ik alweer op m'n benen toen de motor nog gleed, en kon ikzelf zo 'uitrennen', heel gek.

Hierbij ook nog even hulde aan de twee automobilisten die direct stopten en m'n motor overeind hielpen, en m'n kentekenplaat rechtbogen :}
En een hele dikke middelvinger aan de eerste voorbijganger die hard doorreed B|
 
Prachtig om te lezen dat het allemaal meevalt, is weer een mooi lesje voertuig beheersing geweest?

Ben het er ook helemaal mee eens dat je met de offroad wat makkelijker kan vallen zonder het janken over schade aan tupperware })


@013; heb je de knipperlichten er af gesloopt? kzou ook zonder willen rijden omdat dat veel stoerder staat vinnik...nooit problemen met smeris of verkeerssituaties gehad? en kijk je dan gewoon extra goed en steek je je hand uit (zal wel nie)?


Evengoed sterkte nelizz, al weet ik eigenlijk niet met wat ;) :)
 
Ik heb inderdaad ook Acerbis kappen, werken prima.

Zijn deze nu door de val kapot of niet? Want je gaat ze vervangen zei je een reply terug. Ik wil zelf ook handkappen aanschaffen, maar als deze door een schuiver al kapot gaan heb je er natuurlijk niet veel aan ;) Die handkappen zijn duurder dan een nieuwe rem/koppelings hendel en een handvatje.

Die rally2 handkappen van acerbis kan er wel tegen?
 
Zijn deze nu door de val kapot of niet? Want je gaat ze vervangen zei je een reply terug. Ik wil zelf ook handkappen aanschaffen, maar als deze door een schuiver al kapot gaan heb je er natuurlijk niet veel aan ;) Die handkappen zijn duurder dan een nieuwe rem/koppelings hendel en een handvatje.

Die rally2 handkappen van acerbis kan er wel tegen?

Heb zelf de rally pro, meermalen mee op mijn snufferd gegaan, zijn dan ook behoorlijk afgeschuurd maar niet kapot.

Voor de T.S.

http://www.verheul.nu
 
@013; heb je de knipperlichten er af gesloopt? kzou ook zonder willen rijden omdat dat veel stoerder staat vinnik...nooit problemen met smeris of verkeerssituaties gehad? en kijk je dan gewoon extra goed en steek je je hand uit (zal wel nie)?

Ik heb de knipperlichten ook niet meer en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Ik kijk goed uit als ik van rijbaan wil wisselen en steek ook mijn hand uit.
Bij een ongeluk kan de automobilist wel de schuld krijgen omdat hij niet goed oplet bijvoorbeeld, maar daar heb ik weinig aan als ik met mijn motor onder die auto lig.
 
@013; heb je de knipperlichten er af gesloopt? kzou ook zonder willen rijden omdat dat veel stoerder staat vinnik...nooit problemen met smeris of verkeerssituaties gehad? en kijk je dan gewoon extra goed en steek je je hand uit (zal wel nie)?
mijn eerste motor is zijn knippers kwijtgeraakt met een schuiver
mijn huidige XR650R heb ik zo bij de dealer gekocht zonder knippers
(hier is al eerder een draadje over geweest, of dat het nu wel verplicht is of niet)

Ik kijk zowieso extra goed als ik op de motor rijdt,
en ja, daar waar nodig steek ik gewoon mijn hand uit.

Nee, nog nooit probs mee gehad in verkeerssituaties
en nee, ook nog nooit probs mee gehad met onze vrienden in het blauw (wel andere waarschuwingen en/of bekeuringen gehad helaas)
 
Zijn deze nu door de val kapot of niet? Want je gaat ze vervangen zei je een reply terug. Ik wil zelf ook handkappen aanschaffen, maar als deze door een schuiver al kapot gaan heb je er natuurlijk niet veel aan ;) Die handkappen zijn duurder dan een nieuwe rem/koppelings hendel en een handvatje.

Die rally2 handkappen van acerbis kan er wel tegen?

Ze dienen bij mij als effectief slooptuig voor spiegels, tegen kou en en m'n koppelingshandle te beschermen zodat je na een val door kunt rijden. In die gevallen werken ze dus heel goed, nu dus geschaafd en naar ondergebogen, maar na een eenvoudig terug buigen is er geen spoortje van te zien in het plastic. Ik weet nog niet of ik ze vervang.

Ik ben in principe volledig verzekerd, en ik heb bij de dealer een schattinmg laten doen, die was hooog.

En deze rotonde was bij deze snelheid niet goed rechtdoor te nemen :X Voor alle Westlanders hier: bloemenroute eerste rotonde vanaf de A4 naar Naaldwijk.
 
Laatst bewerkt:
hier een stukkie bodem onderzoek!
bleek drijfzand te zijn (helaas kwam ik daar iets te laat achter)
4 uur scheppen trekken en doen met behulp van 2 alleraardigste mensen verder kon ik op sleeptouw bij me maatje toch thuis komen ;)
full
 
(hier is al eerder een draadje over geweest, of dat het nu wel verplicht is of niet)


knippers en spiegels zijn verplicht, iig vanaf 1 jan. 1997, spiegels ook, en een 2e spiegel ook als je motor harder kan dan 120km/u


En deze rotonde was bij deze snelheid niet goed rechtdoor te nemen :X Voor alle Westlanders hier: bloemenroute eerste rotonde vanaf de A4 naar Naaldwijk.


Alle rotondes hier in het Westland durf ik niet echt hard te nemen met de motor, ze zien er allemaal zo vies uit, zoab zit helemaal dicht ed, rijden veels te veel vrachtwagens, wel heel jammer, want de grote rotonde bij De Lier zou prachtig wezen.
PS: met de auto heb je daar ook nooit grip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan