XT remmerij..

Nelis

MF veteraan
22 feb 2004
1.673
2
Ik ben nu, voordat ik aan het vermogen ga rommelen, eerst van plan de remmen en de vering van m'n XT wat te 'upgraden'. Van de week zijn er al staalomvlochten remleidingen van Goodgridge op gegaan (in 1 middagje compleet voor 115 euro, bij H&N motoren in Delft :} Ik dacht dat het XRMANU was: dank voor de tip!!) Resultaat; knetterharde remhandle... En goede looks natuurlijk (ze zijn transparant Yammie-blauw :9~ )

Nu denk ik nog over de streetkit van Moto-Master, nou is mijn vraag, kan ik gewoon mijn originele Nissin (4-zuiger meen ik) klauw op die adapter gooien en klaar is Nelis?
Mijn remblokken zijn net door de dealer vervangen, moet ik die weer opnieuw vervangen?
En er zit een of ander rubberen ding tussen mijn spaken/naaf en mijn huidige schijf, kan ik die weglaten (ziet er niet uit!!)?

Met andere woorden, met 244 euro voor die kit kom ik niet voor andere geldverslindende problemen te staan?

Alvast dank voor de reacties...
Nelis.
 
Nu denk ik nog over de streetkit van Moto-Master, nou is mijn vraag, kan ik gewoon mijn originele Nissin (4-zuiger meen ik) klauw op die adapter gooien en klaar is Nelis?
Mijn remblokken zijn net door de dealer vervangen, moet ik die weer opnieuw vervangen?
En er zit een of ander rubberen ding tussen mijn spaken/naaf en mijn huidige schijf, kan ik die weglaten (ziet er niet uit!!)?

Met die kit zou je inderdaad klaar zijn. Een 4-zuiger remklauw is voldoende om die machine van je te stoppen.
Ik zie niet in waarom je de remblokken zou moeten laten vervangen. Ze zullen iets op je schijf gesleten zijn, maar ervan uitgaande dat de blokken zachter zijn dan de schijf, slijten je blokken wel weer netjes met je nieuwe schijf.
Wel kijken of de remblokken die je nu hebt geschikt zijn voor de nieuwe schijf. Bepaalde combinaties van schijven en blokken gaan niet goed samen.

Over dat rubberen ding kan ik je geen advies geven.
 
nou dan ook maar is kijken of deze nog betere remmen kan krijgen dan...

full
 
???

Verder heb ik mijn schuifmaat even op mijn schijf gehouden, en het is volgens mij een 5mm schijf, en de Moto-Master is 4mm...? Hoe zit dat?

Hij bedoelt je remklauw. Is een 2-zuiger i.p.v. een 4-zuiger klauw.
Die 4mm schijf werkt afdoende hoor. In ieder geval een stuk beter dan die kleine 5mm schijf van jou.
Mocht je de boel snel oververhitten, dan zou je kunnen kijken naar de 5mm schijf.
 
Hij bedoelt je remklauw. Is een 2-zuiger i.p.v. een 4-zuiger klauw.
Die 4mm schijf werkt afdoende hoor. In ieder geval een stuk beter dan die kleine 5mm schijf van jou.
Mocht je de boel snel oververhitten, dan zou je kunnen kijken naar de 5mm schijf.

Oooh, ok. Maar 4mm kan dus zonder problemen... Overhitten zal wel niet snel gebeuren met mijn gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan