XT500 frame poedercoaten

Frazer

Happy Misfit
Donateur
4 apr 2007
10.704
17.046
Koog aan de Zaan
Beste techneuten,

Ik overweeg het frame en achterbrug van mijn XT500 te laten stralen en poedercoaten, heeft iemand een goed adres in Noord-Holland, omgeving Amsterdam/Zaanstad? (Iets verder weg mag ook wel hoor, maar liever niet aan de andere kant van het land).

Het is voor mij voor het eerst dat ik zoiets laat doen, wat is ongeveer een reële prijs voor het stralen en poedercoaten van een motorfietsframe? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik las al boutjes in alle gaten om de schroefdraad te behouden, en uiteraard alles afdoppen waar geen coating mag komen. De XT500 heeft het oliereservoir natuurlijk in het frame, kan dit kwaad met straalgrit? Ik heb wel eens horroverhalen gehoord over straalgrit wat toch in het oliereservoir terecht is gekomen, met alle gevolgen van dien.

Alvast bedankt!
 
Ik ga altijd naar Gijsen in Purmerend en betaal €100 voor stralen coaten. Ik heb zelf nog nooit een frame laten doen waarbij de olie in het frame zit. Een kennis wel bij hetzelfde bedrijf, die had geen probleem.
Je zult de zaak echt heel goed moeten afblinden.
 
Haarlem,
in de waarderpolder...
Screenshot_20210228-122529_Maps.jpg

heb ik ook veel spullen gebracht voor mn motor,
weet niet of hij een frame kan stralen.
Ben is daar de baas, tenminste, de laatste keer dat ik er was...
06 welke hier staat is niet van hem......
suk7
 
Hillegom zittie. Ik laat er dingen stralen, stralen en gronden met epoxy, stralen en spuiten (mijn wielen liggen er nu om RAL 3000 te worden gekleurd) en voor wat mij aangaat hele leuke bedragen.
 
Heb het toen ook laten doen bij Gijsen in Purmerend voor dat bedrag ga ik zelf niet lopen klooien zelf vet vrijgemaakt zij stralen hem voor alle nr en de opening en gaten doppen erin netje ingepakt dus Ja zeker weer de volgen de keer weer een vragen ;) heb even geen ander foto's
 

Bijlagen

  • DSCF6972.JPG
    DSCF6972.JPG
    208,3 KB · Weergaven: 14
  • DSCF6973.JPG
    DSCF6973.JPG
    168,2 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan