XT500 probleempje

CaspervanH

Rookie
6 sep 2020
4
0
Een tijdje geleden de XT (1979) gereviseerd. Er is een nieuwe zuiger in gegaan en cilinder en kleppen zijn opgeknapt. Dit heb ik laten doen. Nu heb ik al een paar keer gereden met het nieuwe spul maar er viel me eerder ook al een vreemd geluid op. Gister kwam ik er achter dat na het rijden 's avonds de zuiger vast stond. Deze kon ik met een sleutel op het vliegwiel weer los trekken. Ik heb er gewoon rustig mee gereden, zoals aanbevolen bij nieuwe zuiger/cilinder.

Het geluid is er niet altijd. Het lijkt soms of de zuiger even 'hapt'. Tijdens het rijden merk of hoor ik niets. Misschien een beetje te krappe passing??

Ik ben bang dat er ergens iets niet goed is gegaan bij het in elkaar zetten, ik zou alleen nog niet weten wat. Ik heb de klepspeling gecontroleerd (meerdere keren volgens het boekje) en de kettingspanner van de nokkenasketting nagezien. Lijkt allemaal in orde te zijn.

Ik heb er een filmpje van kunnen maken, ik weet alleen niet hoe ik die kan bijvoegen. Ik kan hem evt toesturen via mail of app


Bedankt,

Casper
 
Wiseco staat wel bekend als goed spul hoor, je moet wel de zuiger/cilinder-speling aanhouden die hun opgeven, er zit documentatie bij als je een nieuwe koopt, tenminste bij mijn bigbore kit wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens gelezen dat de cilinder geklemd moet worden met een brugstuk bovenop de cilinder,omdat ie vervormd bij het aandraaien van de kopmoeren.?Dan pas bewerken van de cilinder.Weet wel dat er een paar moeren op de cilindervoet zitten,maar cilindertapeinden weet ik niet meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan