XT550

Zo, de buggy is nu zo goed als startklaar, alleen ik krijg gvd dat blok niet aan de gang. Ik moest er maar op vertrouwen dat het blok liep.. ( van lawrence, vertrouw ik wel..)

Maar iig, luchtfilter erop gemaakt, benzine tankje etc etc..

Hij vonkt goed, benzine weet ik niet, de bougi is telkens wel vochtig, maar niet nat:|

Carb is schoongeblazen met compressor..

iemand suggesties?

buggy035.jpg


buggy034.jpg


buggy033.jpg
 
als de bougie vochtig is dan komt er dus wel benzine in. Nat hoeft ie volgens mij helemaal niet te worden hoor...is geen 2takt.
Maar een eencilinder verzuipt redelijk gauw.
Kicken met de decompressie ingeknepen, volgas en benzinekraan UIT. Als je bang bent voor een terugslag moet je zorgen dat de bougie niet vonkt (heeft vast wel contactslot ofzo)
Daarna nog een keer proberen te starten.
En anders de tip van michel. Deo in je luchtfilter spuiten :)
 
Nadeeltje is dat ik moeilijk bij men kickstarter kan..

btw, heeft de sr500 geen electrostart oid? dat ik daar bv een startmotor van haal, en op me xt550 blok kan beune?
 
Nadeeltje is dat ik moeilijk bij men kickstarter kan..

btw, heeft de sr500 geen electrostart oid? dat ik daar bv een startmotor van haal, en op me xt550 blok kan beune?

XT550 heeft toch zelfde blok als de XT600? De XT600e heeft een starter. SR500 moet je ook aankicken.
Ik heb ze allebei, en voor allebei geld: bougie, droogkicken zonder bougie, bougie erin, nooit gas geven bij het starten (als je een acceleratie pomp hebt kun je die ook wel ff afkoppelen anders) warme starterknop kun je eens proberen, met of zonder choke, is ff testen. En een nieuw bougietje kopen kan nooit kwaad, ookal vonkt deze, hij kan gewoon doorgeslagen zijn.

En remreiniger in de carb spuiten werkt ook wel...
 
Hij heeft een prima auto decompressie. Koud blok; choke vol uit en geen gas geven! -> kicken maar (als dat kan :? ). Kicker ff laten zakken tot je een luide klik hoort -> weer omhoog laten komen en een trap geven. Dit blijven herhalen.
Succes!
 
Zo, hij rijd inmiddels :]

En nie zo'n beetje ook, errrrg vet..

heeft er toevallig iemand een schema van de draadboom van xt550?
 
Ja? is het een beetje te doen qua koppel? ;) hij ziet er leuk uit :9 have fun with it.
 
Hehe, bij 4000 toeren overschakelen is wel te doen ja :]

Maar nog één vraagje, tot nu toe moet ik het blok telkens aanlopen.
Alleen als ik hem de eerste keer aanloop, en daarna slaat hij af, of zet ik hem zelf af; dan wil ik hem weer opnieuw aanlopen, maar dan slipt de koppeling gewoon, ofja, hij gaat niet rond en volgens mij slipt de koppeling dan..

Als je hem dan even laat staan doet hij het daarna weer, kan het met verkeerde olie te maken hebben?
 
Oeh, ik heb geen id. Ik ken wel klevende koppelingsplaten van crossers, die dus in het begin niet ontkoppelen, als ze koud zijn. Daarna gaan ze het wel doen. Misschien profiteer je daar nu dus van, als je hem de eerste keer aanzet, maar dat in werkelijkheid je platen zijn versleten. Meer kan ik er niet van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan