Luc v P
MF'er
Zó, heb dus laatst een XT550 blokje gekocht voor men buggy, en had daar paar vraagjes over.
Het is dus een Dry sump blok, olie tankje enal zit erbij. Maar toevallig heb ik nog een olie koeler liggen van een CB900 oid, en dacht bij mezelf die daar tussen te zetten; zou die pomp in het blok er sterk genoeg voor zijn om de olie dan nog rond te pompen? En zou het zijn voordelen hebben, zou ik het wel of niet moeten doen?
Blokolie was ik ook wel van plan te gaan vervangen, gewoon routine; wat moet daarin? 15W40 oid?
Ook heb ik iets gelezen van de startproblemen van een XT550 (op XTSRclub). Daar hadden ze het over een andere bougie die ik erin moest draaien, dan startte hij schijnbaar beter, iemand suggesties?
Degene waarvan ik het blok heb gekocht, zei dat er een 20 of 25 kw spruitstuk op zat, zijn daar nog grotere voor? Heeft het nut om een ander erop te zetten, of de ori uit te frezen oid?
En dan nog de uitlaat, ik heb er volgens mij gewoon de ori uitlaat bij, alleen op een stuk pijp van de demper zit een vrij lomp grote deuk, wat hem nogal knijpt. Uitdeuken, of ander stuk pijp er tussen lassen van dezelfde diameter zou een optie zijn, maar omdat ik de demper gewoon lelijk vind, en het voor mijn buggy is; wou ik er 2 aparte dempers voor draaien, of gewoon ééntje. Maar waar moet ik dan rekening meer houden; ik was in ieders geval wel van plan de originele pijpen vanaf de cilinder naar de demper toe te behouden, en daarachter een andere demper voor draaien. Geluid maakt niet uit, zolang het maar een beetje binnen de perken blijft, alleen prestaties mogen er zeker niet minder op worden, hoe meer koppel hoe beter Dus wat voor maten moet ik daarmee aanhouden, of is het gewoon slimmer om de originele demper wat te bewerken, en die deuk eruit te halen?
Zo, das genoeg voor vandaag dacht ik
Het is dus een Dry sump blok, olie tankje enal zit erbij. Maar toevallig heb ik nog een olie koeler liggen van een CB900 oid, en dacht bij mezelf die daar tussen te zetten; zou die pomp in het blok er sterk genoeg voor zijn om de olie dan nog rond te pompen? En zou het zijn voordelen hebben, zou ik het wel of niet moeten doen?
Blokolie was ik ook wel van plan te gaan vervangen, gewoon routine; wat moet daarin? 15W40 oid?
Ook heb ik iets gelezen van de startproblemen van een XT550 (op XTSRclub). Daar hadden ze het over een andere bougie die ik erin moest draaien, dan startte hij schijnbaar beter, iemand suggesties?
Degene waarvan ik het blok heb gekocht, zei dat er een 20 of 25 kw spruitstuk op zat, zijn daar nog grotere voor? Heeft het nut om een ander erop te zetten, of de ori uit te frezen oid?
En dan nog de uitlaat, ik heb er volgens mij gewoon de ori uitlaat bij, alleen op een stuk pijp van de demper zit een vrij lomp grote deuk, wat hem nogal knijpt. Uitdeuken, of ander stuk pijp er tussen lassen van dezelfde diameter zou een optie zijn, maar omdat ik de demper gewoon lelijk vind, en het voor mijn buggy is; wou ik er 2 aparte dempers voor draaien, of gewoon ééntje. Maar waar moet ik dan rekening meer houden; ik was in ieders geval wel van plan de originele pijpen vanaf de cilinder naar de demper toe te behouden, en daarachter een andere demper voor draaien. Geluid maakt niet uit, zolang het maar een beetje binnen de perken blijft, alleen prestaties mogen er zeker niet minder op worden, hoe meer koppel hoe beter Dus wat voor maten moet ik daarmee aanhouden, of is het gewoon slimmer om de originele demper wat te bewerken, en die deuk eruit te halen?
Zo, das genoeg voor vandaag dacht ik