XT600 voor vakantieritten

leuk topic :)

@ratman, heb je al iets gemaakt voor de zijkoffers?
heb nu een topkoffer gemaakt van het originele rek, maar ben benieuwd naar je zijkoffer oplossing

xenon zou ik niet doen, is veel te fel voor overige verkeer met van die diffuse voorglazen als van de xt. en de ballast van mijn blackbird is al 2 keer stuk gegaan (pilot)
 
ziet er goed uit!!!!!!wilbers maakt goed spul, had ik in mijnweg motor zitten. maakte echt een wereld van verschil
dag oma!

[afbeelding]

het begint weer op een motor te lijken, blok hangt er weer in en is nu volledig gereviseerd. Nu heeft ie wel compressie! de laatste dingen die gedaan zijn:
  • nieuwe zuiger, veren en pen
  • twedehands cilinder met nieuwe bus
  • kleppen geslepen (andere Kop)
De oude cilinder en kop was van het type 1VJ en de nieuwe is van een 3AJ, ik vond het wel een goed idee om de 3AJ set toe toepassen en. De 1VJ set is nu ook gecontroleerd en gaat zeker nog wel 30000 a 40000Km mee dus die bewaar ik voor een volgend project, slijtage was niet de reden van de wissel.

Ik heb voor de alu achterbrug gekozen, behoud ook de trommelrem en het achterwiel van de 43F. Kleine aanpassingen zijn wel nodig hier, achterbrug is ca 10mm smaller dus er moet een vulbus tussen en de ketting geleiding behoeft enige aanpassing.

De voorvork krijgt op termijn zwarte balgen, ik vind die rooie geen pan en ze liggen al klaar. Ik wacht alleen tot ik iets met de vering ga doen, ik overweeg Wilbers omdat ik toch wel erg veel kilometers ga maken.
Verder wil ik een middenbok monteren wat ik met vakanties en tijdens sleutelen wel wat handiger vind, tot mijn verbazing past trouwens de zijstandaard van de 43F niet! Bij dit frame (1VJ) is het steunpunt net een mm dikker.... verder is alles hetzelfde.
 
leuk topic :)

@ratman, heb je al iets gemaakt voor de zijkoffers?
heb nu een topkoffer gemaakt van het originele rek, maar ben benieuwd naar je zijkoffer oplossing

xenon zou ik niet doen, is veel te fel voor overige verkeer met van die diffuse voorglazen als van de xt. en de ballast van mijn blackbird is al 2 keer stuk gegaan (pilot)

Ik heb die twee munitiekisten overgenomen en die komen er ook op, na een paar kleine aanpassingen passen ze perfect. Ik zal zeker een paar plaatjes posten als ze erop zitten.

Xenon heb ik ook op mijn Guzzi gehad en nooit problemen mee, er zal wel kwaliteitsverschil zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan