xt600

boedhaman

Die hard MF'er
19 sep 2004
509
0
eindhoven
Vraagje.ik heb een oude xt600 puur om uit te proberen of ik het leuk genoeg vind om zo'n soort machine te rijden omdat ik tot nu toe alleen maar sportmotoren heb gereden.
Ik moet er noodgedwongen wel iets aan veranderen nl de velgen.
Wil er een paar fatsoenlijke velgen in hebben zodat er ook fatsoenlijk gumrubber in kan.
Nou is de vraag wat voor velgen zijn er te krijgen die hier in passen(of moet je veel verbouwen) en wat kost nou zoiets en wat voor banden zijn voor dit soort motoren nou goed om eindeloos veel grip te hebben.
Op mijn sportmotor reed ik bijvoorbeeld met pilot power.
Als iemand mij hiermee op weg kan helpen alvast dank
 
lees eens Het grote XT topic
en wat is een oude XT ?
ik ben zelf voor een 1991 XT (3TB) 17" behr velgen aan het laten omspaken.
vervolgens gaan daar ook pilot powers omheen.
 
dank voor je snelle reaktie.mijn xt is nog wat ouder zelfs maar toch wil ik wel fatsoenlijk rubber erop hebben.jij hebt velgen om laten spaken??
Oke maar waar doe je zoiets en wat zijn de kosten daarvan??
Hoor het graag van je
 
Je kunt je wielen laten omspaken bij bv bonmotoren of haanwheels of jvd-wheels dan kost t ong 550€ ex banden (velgen, spaken en arbeid)
of je zoekt 2dehands velgen
 
wel als er tweede hands iets goeds te koop is wel natuurlijk.
Het is ook een oudere xt dus als ik dan wat goedkoper uit kan zijn waarom niet.
Het is voor mij ook om uit te proberen of het een styl van motorrijden is die mij bevalt.
Ik vind zeker de nieuwere motards ontzettende beesten maar het is natuurlijk wel ff wat anders dan een sportmotor.
Maar als je nog iets weet aan tweedehands velgen hoor ik dat graag.
En wat info over de beste banden keuze voor zo'n motor is ook wel fijn.
Ze hoeven niet lang mee te gaan als ik maar een berg grip heb.
Groeten :boedhaman
 
check ebay.de voor velgen dat kan een heleboel poen schelen (en dan dus naven en velgen opsturen naar een spakenfreak, dat laatste kost ong 200€)
Enne juist door een oudere goedkopere fiets heb je meer poen over voor ombouwen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan