XT660X Deel 9; Best of ALL worlds

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op zoek naar de rechter (outer)tube van de voorpoot.
Heeft er iemand dit onderdeel, de rechter voorpoot of een complete voorvork van de xtx te koop?
Ik heb al een paar motorsloperijen gebeld maar van deze bike hebben ze bijne niks -O-
 
Zijn de kappen over te spuiten, of bladdert de verf er gauw weer af. ?
Ik heb wel eens gehoord dat PP niet valt te spuiten.
Weet iemand dit ??
 
Beste

Na al een tijdje meelezen / soms vragen stellen.
Hierbij toch een aantal pics van me brommertje.

Druk bezig geweest van de week met het verbouwen van de achterkant en crashpads er op plakken.

Nu rest nog het vervangen van de spiegels iemand nog ideeén?
Ook laat ik het zadel zwart bekleden en een de motor compleet mat zwart wrappen.














 
Aan de sticker te zien is het dat ding van off-the-road ;)
Dat ding van ruim 200 euro :X

Haa.

Dat klopt helemaal! veel te overpriced maar paste wel goed!
Ik had helaas pindakaas mijn orginele fender / achterlicht gesloopt door achter uit de schuur
tegen een muur aan te komen. Ik moest er dus zo en zo 150 euries tegen aan gooien voor de orginele onderdelen, dan maar paar euro extra.
Dan ook maar crash pads erbij. :P

@xtx660yammie

OFF-THE-ROAD | OTR LED-Heckumbau XT-660 | online kaufen

@Rens192

Waar heb jij die YAMAHA sticker vandaan? En heb je nog tips voor het aanbrengen van het velg lint? ( Wat een klote klus zal dat zijn )
 
@Rens192

Waar heb jij die YAMAHA sticker vandaan? En heb je nog tips voor het aanbrengen van het velg lint? ( Wat een klote klus zal dat zijn )
Stickers heb ik zelf laten maken. Vector bestand op internet gezocht en deze opmaat laten printen.

Tips voor het velglint.. Zorg dat je wiel los is van de grond. En neem vooral de tijd.
Als het verkeerd gaat of je wilt een stukje los halen, verwarm het dan. Het liefst met een verfföhn. Zo lost het lijmlaagje op en verpest je niet gelijk alles.
 
Haa.

Dat klopt helemaal! veel te overpriced maar paste wel goed!
Ik had helaas pindakaas mijn orginele fender / achterlicht gesloopt door achter uit de schuur
tegen een muur aan te komen. Ik moest er dus zo en zo 150 euries tegen aan gooien voor de orginele onderdelen, dan maar paar euro extra.
Dan ook maar crash pads erbij. :P

@xtx660yammie

OFF-THE-ROAD | OTR LED-Heckumbau XT-660 | online kaufen

@Rens192

Waar heb jij die YAMAHA sticker vandaan? En heb je nog tips voor het aanbrengen van het velg lint? ( Wat een klote klus zal dat zijn )

Pff, das wel serieus geld voor zo een kontje, ik had destijds toen ik nog xt reed een 2e kap (zo een waar je achterlicht in zit) voor kleingeld op ebay gescoord en die zelf omgebouwd maar dit ziet er natuurlijk net een tikkeltje strakker uit.

Wellicht kun je nog denken aan AS-bescherming in zinne van skatewieltjes met een stuk draadstang zowel achter als voor, op die manier kun je je voorvork en achterbrug sparen bij een eventuele val.

Gr,

B
 
Crash pads zitten er nu ook op!!

Handkappen & Crash pads is meer dan voldoende voor een schuivertje? Of is val beugel / Val dop rond het blok ook nog een aanrader? Geen porum overgens

Pff, das wel serieus geld voor zo een kontje, ik had destijds toen ik nog xt reed een 2e kap (zo een waar je achterlicht in zit) voor kleingeld op ebay gescoord en die zelf omgebouwd maar dit ziet er natuurlijk net een tikkeltje strakker uit.

Wellicht kun je nog denken aan AS-bescherming in zinne van skatewieltjes met een stuk draadstang zowel achter als voor, op die manier kun je je voorvork en achterbrug sparen bij een eventuele val.

Gr,

B
 
Crash pads zitten er nu ook op!!

Handkappen & Crash pads is meer dan voldoende voor een schuivertje? Of is val beugel / Val dop rond het blok ook nog een aanrader? Geen porum overgens

Ik heb die van mij twee keer neergelegd. (beide keren denken dat je de standaard goed hebt uitgeschopt, maar toch niet.. ;( ) Maar geen schade, hij valt dan op de crash pads, handkappen en de handgrepen aan de achterzijde.
De kappen, uitlaat en blok raakt dan de bodem niet. Maarja...als je op snelheid een glijer maakt glij je vaak ergens tegen aan. Dan zal een valbeugel wel iets helpen maar een valdop niet (lijkt mij).
Maar zoals je aangeeft, een valbeugel vind ik niet uitzien...
 
Wellicht kun je nog denken aan AS-bescherming in zinne van skatewieltjes met een stuk draadstang zowel achter als voor, op die manier kun je je voorvork en achterbrug sparen bij een eventuele val.

Gr,

B
Dat had ik eerst ook gedaan, maar het a) het was niet zo mooi en b) volgens mij, als je een schuiver maakt, hapt zo'n skatewieltje op het asfalt en wordt je motor gelanceerd.
Moet je niet willen denk ik.
 
Ik heb deze valbeugels.

Q66Qwgz.jpg


Wel een prettig gevoel dat het blok veilig is als je hem een keer om laat donderen, en het is meteen een mooie extra bevestigingsplek voor de gopro.
 
Haaaa dat mistaat nog niet eens zo.

Waar heb je die valbeugel vandaan??
MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘valbeugels zwart’
Het zijn ook meteen de goedkoopste.
Er staat overigens dat ze voor het '07-'14 model zijn maar op die productfoto staat het oude model. :?
Ze worden gemonteerd met 3 bouten in het stuk frame aan de voorkant waar de olie doorheen loopt, volgens mij is dat bij alle bouwjaren wel het zelfde.

QIdVEVD.jpg


Bij het >'07 model moet je de middelste bout wel even een handje helpen met de slijptol omdat je hem er zoals je ziet niet uit krijgt dankzij de lambdasonde.
 
Laatst bewerkt:
http://www.bs-motoparts.com/nl/valbeugels/valbeugels-givi-yamaha-xt-660-r/x-07-14-zwart-i3463-11897-0.htm
Het zijn ook meteen de goedkoopste.
Er staat overigens dat ze voor het '07-'14 model zijn maar op die productfoto staat het oude model. :?
Ze worden gemonteerd met 3 bouten in het stuk frame aan de voorkant waar de olie doorheen loopt, volgens mij is dat bij alle bouwjaren wel het zelfde.

[afbeelding]

Bij het >'07 model moet je de middelste bout wel even een handje helpen met de slijptol omdat je hem er zoals je ziet niet uit krijgt dankzij de lambdasonde.

ja of gewoon ff de uitlaat eraf halen :Z |( |(
 
ja of gewoon ff de uitlaat eraf halen :Z |( |(
Dan moet ik zeker eerst een week lang kruipolie spuiten bij de cilinderbouten anders breken ze vast weer af net als bij mn vorige motor :')
Dat is sowieso nog meer werk dan even een hoekje eraf slijpen.
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt bij heel veel mensen dat er na het verwijderen nieuwe draad getapt mag worden in de uitlaatpoort. Meestal door slecht vakmanschap als idioot vastdraaien, geen gebruik van loctite/smeermiddelen, geen gebruik van momentsleutel etc.
 
Ja want je cilinderbouten breken altijd af als je een uitlaat eraf haalt |(
Ik was in ieder geval niet de eerste waar dat bij gebeurde. Toen die afbrak had ik hem naar de motorzaak in de buurt gebracht waar vervolgens de 2e bout ook nog eens afbrak.
Dus dan is de keuze snel gemaakt om dat te riskeren of even simpel wat weg te slijpen, die bouten heb je daarna toch niet meer nodig.
 
Weet iemand hier de buiten en binnenmaat van de uitlaatbocht van een XTX?Ik hoop ze te kunnen gebruiken voor een project.
 
Weet iemand waar je die crd uitlaatlijn zoals Bakkiepleur kan krijgen?

Heb gekeken op de website en dat model maken ze niet? :s

Want zij zijn buiten otr het enige merk dat ook andere voorbochten levert..
 
Ja want je cilinderbouten breken altijd af als je een uitlaat eraf haalt |(
mijn orginele uitlaat zat nog steeds muurvast toen de cilinder bouten eindelijk los waren heeft een gasbrander wrikijzer en flinke hamer aan te pas moeten komen voordat het los was. dus ja het kan gruwelijk vast zitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan