XT660X, Dorsoduro 750 of Husky 610

henkiehenk

Rookie
30 sep 2009
6
0
Beste motorrijders!

Ben opzoek naar n nieuwe motor die ik voor zowel woon-/werk kan gebruiken als voor sportief touren (scheuren dus).

Ik twijfel alleen tussen de volgende modellen:

XT660X (2004/2007): na wat andere dempers etc. etc., lijkt me dit wel n vette motor. Weinig onderhoud, niet te duur, en ziet er stoer uit. Alleen schijnt deze wel tegen te vallen mbt vermogen.

DORSODURO (2008): Ziet er super uit. Toch iets andere klasse dan yamaha. Maar wel duurder, en meer onderhoud (?).

HUSQVARNA 610 (2008/2009): Ziet er stoer uit. Niet te duur in aankoop. Begint toch al meer op een hardcore sm te lijken. Wel veel onderhoud (?).


Wie kan mij helpen met m'n keuze?! Wie heeft er wel eens gereden op een van deze motoren? Hoor jullie mening graag

groeten henk :]
 
Dorsoduro !

Nothing beats twin-power.

Indien het buget wat lager is zou ik toch ook eens de Versys een kans geven.

En zoals steeds : testen en kijken wat je ligt !

Persoonlijk reed ik al met de Husq 610 en vond het niet zo mijn ding. Minimalistisch is een understatement.

Succes bij de zoektocht.
 
Dorsoduro heeft juist het minste onderhoud van de modellen die jij noemt. Ik denk dat je in de war bent met een Aprilia SXV die in tegenstelling tot de Dorsoduro wel veel onderhoud nodig heeft.

Maar de XT660X en de Husq 610 hebben beide ook niet veel onderhoud nodig, om de 6000km een kleine beurt en om de 12000 een grote.

Ik zou gaan voor de dorsoduro als je er ook woon/werk mee gaat doen. Deze rijd namelijk het fijnste op de snelweg.
 
ik zou gaan voor de 610 heeft weinig onderhoud nodig,2 jaar garantie en ziet er als een sm uit waarmee je ook nog eens op het circuit kunt.voor 7990 een nieuw ding
 
De XT, daar rijd je gegarandeerd het goedkoopste mee, en ziet er nog eens mooi uit ook.

imho
 
Hahaha
Niets is zo persoonlijk als een motor.
Zie de reacties . Alle drie de voorkeur voor de andere motor :+ :+

Wil de echte expert opstaan *O* *O*



Gewoon proefrijden dus!
 
Bedankt alvast voor de adviezen!

Het maakt het er niet makkelijker op :P

Over m'n rijgedrag: Ik zal met zo'n motor ong. 4x in de twee weken naar m'n werk rijden. En dat werk is op nog 10 km afstand. Daarnaast af en toe een knallen. Ik denk dat ik niet veel op de snelweg ga rijden..
 
Als je wat meer langere afstanden gaat doen zou ik voor een dorsoduro gaan, voor kortere afstanden natuurlijk ook geschikt. Ong hetzelfde gewicht als een XT en veel meer power.

610 is ook een optie stuk lichter en genoeg power, en kan je ook nog eens een circuitdag doen :)
 
Wat ik wel belangrijk vind is dat de achterkant (dus incl. de uitlaten) gewoon goed zijn.
Ik neem geen genoegen met de standaard dempers van de aprillia en de yamaha (en dan nog niet gesproken over die uitstekende kentekenplaten).
Dan hoef ik aan de husq weinig meer te doen..
 
Wat ik wel belangrijk vind is dat de achterkant (dus incl. de uitlaten) gewoon goed zijn.
Ik neem geen genoegen met de standaard dempers van de aprillia en de yamaha (en dan nog niet gesproken over die uitstekende kentekenplaten).
Dan hoef ik aan de husq weinig meer te doen..

Setje akra's onder de dorsoduro staat anders heel goed!

IMG_1614.jpg


IMG_1613.jpg


IMG_1615.jpg
 
In een woord: prachtig!

Mooi voor elkaar.

Maar voor zo'n setje ben je al snel 1200 euro kwijt?
En dan hebben we 't nog niet over de motor zelf die (vergeleken met de andere 2) duurder is..
 
Beste motorrijders!

Ben opzoek naar n nieuwe motor die ik voor zowel woon-/werk kan gebruiken als voor sportief touren (scheuren dus).

Ik twijfel alleen tussen de volgende modellen:

XT660X (2004/2007): na wat andere dempers etc. etc., lijkt me dit wel n vette motor. Weinig onderhoud, niet te duur, en ziet er stoer uit. Alleen schijnt deze wel tegen te vallen mbt vermogen.

DORSODURO (2008): Ziet er super uit. Toch iets andere klasse dan yamaha. Maar wel duurder, en meer onderhoud (?).

HUSQVARNA 610 (2008/2009): Ziet er stoer uit. Niet te duur in aankoop. Begint toch al meer op een hardcore sm te lijken. Wel veel onderhoud (?).


Wie kan mij helpen met m'n keuze?! Wie heeft er wel eens gereden op een van deze motoren? Hoor jullie mening graag

groeten henk :]

Natuurlijk moet je voor de XTX gaan da's logies, maar, ik weet nog een hele mooie gebruikte 610 te staan. Zeker de moeite waard om eens naar te gaan kijken

full


staat bij www.jstmotoren.nl

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor zo''n Dorso, maar een zware bak is dat zeg. Net even de Specificaties zitten kijken, pffff.

Ik ga maar geen advies geven want heb alleen ervaring met de SM610. Ben er erg blij mee. Heerlijk licht. Ik rijd ongeveer zoveel als jij gaat rijden. Als ik 10 km op de snelweg moet, rijd ik niet veel harder dan 100 a 110, want dan ga ik teveel wind vangen en begint me kont te kriebelen van het trillen. Ik kies meestal om heerlijk binnendoor te knallen. Bocht naar bocht, beentje vooruit en steeds platter met die motor. Iedere bocht weer een sport om nog vroeger het gas er weer op te zetten. heeeeerlijk

Ik mis mijn GsxR echt niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor zo''n Dorso, maar een zware bak is dat zeg. Net even de Specificaties zitten kijken, pffff.

Ik ga maar geen advies geven want heb alleen ervaring met de SM610. Ben er erg blij mee. Heerlijk licht. Ik rijd ongeveer zoveel als jij gaat rijden. Als ik 10 km op de snelweg moet, rijd ik niet veel harder dan 100 a 110, want dan ga ik teveel wind vangen en begint me kont te kriebelen van het trillen. Ik kies meestal om heerlijk binnendoor te knallen. Bocht naar bocht, beentje vooruit en steeds platter met die motor. Iedere bocht weer een sport om nog vroeger het gas er weer op te zetten. heeeeerlijk

Ik mis mijn GsxR echt niet ;)

Ja hij is wel aan de zware kant, maar daar merk je nix meer van als je rijd :N
 
@ suzfreak

Bedankt voor je advies.
Ik heb zelf ook een gsxr 750 k6 gehad (onlangs gejat) dus ik zoek al een beetje naar iets anders en was toch van plan zoiets (dus SM oid) te nemen.
Maar ik heb gisteren de husq zien staan, hij oogt wat klein... (Ik ben 1,85) heb jij daar geen problemen mee?!
 
@ suzfreak

Bedankt voor je advies.
Ik heb zelf ook een gsxr 750 k6 gehad (onlangs gejat) dus ik zoek al een beetje naar iets anders en was toch van plan zoiets (dus SM oid) te nemen.
Maar ik heb gisteren de husq zien staan, hij oogt wat klein... (Ik ben 1,85) heb jij daar geen problemen mee?!

Kijk hier even. Voor 1,85m is die niet te klein. Sowieso is een renthal fatbar een goeie optie als je wat te klein oogt en voelt.

Ik ben zelf bezig met mijn klein budget een SM610 op te leuken (voor zo ver dat nodig is) *O*
 
en dan nu mijn advies :

Voor jou gebruik kan een 1 cilinder prima. De keuze tussen de yamaha en de husq zou voor mij dan makkelijk zijn; de husqvarna ! De yamaha is ook een zeer goede fiets maar heeft techniek uit de 2e wereldoorlog -O- Het motorblok is namenlijk gebaseerd op het 660cc SZR blok uit de (vroege) jaren 90 !
Wil je een fiets die wat meer allround is dan kan je voor de dorsoduro gaan. Je hebt dan van alles wat meer: gewicht, vermogen, achterband, uitlaten, dashboard, enz, enz. Het is allemaal een stuk mooier dan bij de 1 cilinders.

succes met je keuze ;)
 
Wat een verschillen.

Ik zou de XT zeker schrappen, dan heb je the worst of both worlds, én hoog gewicht én relatief weinig vermogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan