[XT660X] Ik hoor alleen klik na duwen op startknop

Kepel

Die hard MF'er
12 aug 2013
622
8
Peel en Maas
Hi,

Ik heb een vraagje. De laatste tijd start mijn XT660X (2005) niet.
Als ik op de startknop duw hoor ik alleen klik. Deze klik lijkt uit de buurt van de startmotor te komen.
Duw ik gelijk daarna weer op de startknop dan slaat hij wel aan. Het niet starten doet hij niet altijd. (willekeurig)

Wat heb ik gemeten heb:
accu: 12.9 v in rust;
accu: 14.6 v als de motor loopt;
accuspanning op de accu: zakt even naar 10.5 v als ik de motor start;
Het startrelais (die onder de zijkap langs de accu) geeft tijdens het starten 8,5v - 9v door naar de startmotor. (Een beetje weinig als je het mij vraagt)

Ik ben een beginner qua sleutelen betreft.
Waar denken jullie dat het probleem zit. De accu, start relais of startmotor?
Zijn er nog meer manieren iets te testen uit te sluiten ?
 
Hi,

Ik heb een vraagje. De laatste tijd start mijn XT660X (2005) niet.
Als ik op de startknop duw hoor ik alleen klik. Deze klik lijkt uit de buurt van de startmotor te komen.
Duw ik gelijk daarna weer op de startknop dan slaat hij wel aan. Het niet starten doet hij niet altijd. (willekeurig)

Wat heb ik gemeten heb:
accu: 12.9 v in rust;
accu: 14.6 v als de motor loopt;
accuspanning op de accu: zakt even naar 10.5 v als ik de motor start;
dat is al weinig ( accu goed geladen? dan nieuwe accu)
Het startrelais (die onder de zijkap langs de accu) geeft tijdens het starten 8,5v - 9v door naar de startmotor. (Een beetje weinig als je het mij vraagt)
dat is te weinig
Ik ben een beginner qua sleutelen betreft.
Waar denken jullie dat het probleem zit. De accu, start relais of startmotor?
Zijn er nog meer manieren iets te testen uit te sluiten ?
je verliest volgens jouw opgave bijna 2 volt van accu pool naar startmotor. Dat is veel te veel. Meet exact waar die voltjes verdwijnen en los dat op.
 
Laatst bewerkt:
Accu: