XT660X of G650 Xmoto

Wes696

Die hard MF'er
29 nov 2007
343
0
Na een dagje over de motorbeurs gelopen te hebben, en op zeer veel motoren gezeten te hebben, ben ik er wel ongeveer uit welke motor ik aan ga schaffen.
Het liefst een KTM 990 Supermoto, maar die is iets boven budget en iets te hardcore om mee te beginnen ;)

Dus blijft hetvolgende over:

Yamaha XT660X 2008 (in het wit zonder stickers :9~ , Leovince uitlaatjes en taartschep eraf)
geensticker.jpg


BMW G650 Xmoto ABS 2007 (demo)
xmoto3.jpg


Over de Yamaha is (zeker hier) veel te vinden, maar over de BMW een stuk minder.
Persoonlijk vind ik de BMW mooier en beter afgewerkt, maar is dus ook duurder. Wel weer ABS, wat ik als beginner toch wel verstandig vind.

Ik ga de motor voornamelijk voor stadsverkeer gebruiken.
Ben benieuwd naar jullie reacties, hoop dat ik wat wijzer van word :)

Alvast bedankt :}
 
De tankinhoud van de BMW is wel een pak kleiner dan de XT. Om achteraf dingen aan te veranderen zal de XT goedkoper zijn.

Bovendien is onderhoud bij BMW duurder, maar de moto heeft dan een betere naverkoopwaarde.

Persoonlijk heb ik ook even getwijfeld maar eind vorig jaar voor de XT gekozen, en nog geen seconde spijt van gehad.
 
De BMW. :) :Y

Onderhoud zal wel vergelijkbaar zijn, dat zijn fabels dat het duurder is.

Je vind er trouwens bijna niks over omdat ie slecht verkocht is.

De afwerking en het rotax blok vind ik wel héél grote pluspunten t.o.v. de yamaha.
 
Na een dagje over de motorbeurs gelopen te hebben, en op zeer veel motoren gezeten te hebben, ben ik er wel ongeveer uit welke motor ik aan ga schaffen.
Het liefst een KTM 990 Supermoto, maar die is iets boven budget en iets te hardcore om mee te beginnen ;)

Dus blijft hetvolgende over:

Yamaha XT660X 2008 (in het wit zonder stickers :9~ , Leovince uitlaatjes en taartschep eraf)
[http://img.photobucket.com/albums/v111/doerak/wessel/geensticker.jpg (afbeelding)]

BMW G650 Xmoto ABS 2007 (demo)
[http://img.photobucket.com/albums/v111/doerak/wessel/xmoto3.jpg (afbeelding)]

Over de Yamaha is (zeker hier) veel te vinden, maar over de BMW een stuk minder.
Persoonlijk vind ik de BMW mooier en beter afgewerkt, maar is dus ook duurder. Wel weer ABS, wat ik als beginner toch wel verstandig vind.

Ik ga de motor voornamelijk voor stadsverkeer gebruiken.
Ben benieuwd naar jullie reacties, hoop dat ik wat wijzer van word :)

Alvast bedankt :}

Nu zou je van mij verwachten dat ik de XTX de hemel in prijs (terecht) Maar ik denk dat er maar een manier is om er achter te komen welke fiets je meer ligt.
Heel simpel, door gewoon op allebij de modellen eens goed te gaan proefrijden. Dan horen wij wel wat het geworden is. Zou je dan toch voor de BMW gaan kan je er mooi een topic voor openen. Anders zien we je graag op het XT660X topic

suc6 met je keuze.

gr, Look.
 
Net even op mobile.de gezocht. In Duitsland staan maar liefst 151 gebruikte Xmoto's te koop.... Is misschien ook nog een optie 8-)
Proefrijden ga ik zeker doen, maar moet nog even geduld hebben -O-
Ondertussen zoveel mogelijk info verzamelen :)

Grtz Wes
 
De BMW. :) :Y

Onderhoud zal wel vergelijkbaar zijn, dat zijn fabels dat het duurder is.

Je vind er trouwens bijna niks over omdat ie slecht verkocht is.

De afwerking en het rotax blok vind ik wel héél grote pluspunten t.o.v. de yamaha.

Qua onderhoud - ik heb nog met een BMW gereden ... en dat onderhoud (incl filters en dergelijke) was wel duurder dan mijn yamaha. ;)
 
Alleen al om die abs zou ik de bmw laten, wat doet abs op een sm?

Het ABS is uitschakelbaar, dus stoppies e.d. kun je er zeker mee maken 8-)
Maar voor het rijden in het verkeer is het wel een prettig idee dat er ABS op zit, je weet maar nooit ;)

Grtz Wes
 
De BMW is ook wel mooi maar dat voorspatbord :r absoluut geen SM style!!

verder wel een gave BMW :Y
 
Laatst bewerkt:
Het ABS is uitschakelbaar, dus stoppies e.d. kun je er zeker mee maken 8-)
Maar voor het rijden in het verkeer is het wel een prettig idee dat er ABS op zit, je weet maar nooit ;)

Grtz Wes

Ok dat is wel gunstig, maar alsnog een sm hoort in mijn ogen zo licht mogelijk te zijn dus weg met die 15kilo zware rotzooi :P
 
ja ik zit met hetzelfd dilemma heb zaterdag op de xt660x gereden (kort)
was wel leuk maar zeer korte versnellingen (ben supersport gewend )
en je kan volgas geven maar gaat niet op het a-wiel
kijk ook eens naar de nieuwe ktm 690 smc of natuurlijk
de aprilia sxv 2cyl !!
laat het effe weten als je op de bmw heb gereden
 
Omdat ik mijn XT in Dls heb gekocht en tevens onderhoud vroeg de dealer mij of ik geintereseerd was in een dagje SM rijden op deze BMW. Wat heel fijn werd uitgelegd was hoe goed de ABS werkte en meer van die zaken. Mijn visie op de BMW zijn als volgt:

+ XT fijne zit bij lange afstanden dit in tegenstelling tot de BMW waar je door het smalle harder zadel meer op het stuur zit. Als je wilt SM-en is het leuk maar niet voor mij dus.

+ XT is door andere uitlaten en luchtfilter rapper. Ik vond namelijk dat de BMW een beetje slapjes aanvoelde maar uit technische gegevens blijkt dat de BMW 60 PK's heeft.
Zit misschien tussen de oren of de uitlaat knijpt dusdanig dat het niet te merken is.

+ Xt is bij het recht uitrijden stabieler doordat de voorvork minder stijl staat in vergelijking met de Bmw. Als je wilt SM-en is het leuk maar niet voor mij dus.

+ BMW heeft een ABS systeem wat heel handig is in de regen. We gingen deze uit proberen en een noodstop is echt een genot.

+ BMW is kwa materiaal, zoals de voorvork, toch eventjes iets meer kwaliteit maar dat komt doordat het BMW is.

Mijn kijk hierboven is gebaseerd op hoe ik de mijne gebruik. Je zal mij niet vaak/nooit op het circuit zien maar meer in de stad/ snelweg of dagje texel. Misschien eind april een paar dagen Beieren maar dan hang ik hem wel achter mijn auto.
 
Bedankt voor jullie reacties :} :}
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die de beide motoren kunnen vergelijken.

Dat de XT660X lekkerder zit heb ik op de beurs al wel gemerkt ja ;) maar ik was toch eigenlijk niet van plan om vaak op de snelweg te komen. Als je op leuke plaatsen wilt gaan rijden kan ie idd gewoon op de aanhanger.
Na wat nader speurwerk blijkt dat het hele ABS systeem maar 1,5 kg weegt 8-)
De BMW weegt trouwens wel eventjes 30 kilo minder dan de Yamaha....ok 28,5 kg met ABS :+
Eind van de maand maar eens gaan proefrijden :]

Grtz Wes
 
Ik heb zelf een xt maar ben nu ook eens aan het kijken naar zo'n bmw. Een echte hardcore sm is voor mij geen optie omdat ik nogal wat km's maak. Maar zo een bmw zou een mooi compromis zijn. Lichter als de xt (met uitschakelbaar abs voor ww verkeer) maar toch nog normale onderhoudsintervallen. Bij BMW maastricht airport hebben ze er een staan dus dat wordt een proefritje maken.
 
De BMW is ook wel mooi maar dat voorspatbord :r absoluut geen SM style!!
het zijn allebei geen "echte" sm's, net zoiets als de KTM-Duke, dus afwijkingen in het plastic lijkt me het minste probleem....

wat wegen ze allebei?
echte kilo's graag, volgetankt, ready to race, niet wat hij volgens de folder weegt na een kwartier sleutelen. helaas geeft bmw de laatste tijd ook alleen maar fantasie-kilo's op.
 
Laatst bewerkt:
beetje een modeverschijnsel van de laatste tijd... alles wat hoog op de poten staat en geen 200 kg is is meteen een supermoto :+ incl de xtx, ktm 950, lelijke bmws :+
 
beetje een modeverschijnsel van de laatste tijd... alles wat hoog op de poten staat en geen 200 kg is is meteen een supermoto :+ incl de xtx, ktm 950, lelijke bmws :+


Och, elke 1000 km nieuwe olie in je ktm is in mijn ogen ook niet echt "super" moto :+
Maar zolang ik op de Landsard aardig kan meekomen met m'n xtx is ie supermoto genoeg voor mij
 
Laatst bewerkt:
Lekker belangrijk zeg ,of het nu wel of niet een "echte" is . :z
(zeker als je jezelf " sm- wannabee" noemt }) ,jij bent zeker dan ook geen "echte "sm er)
 
Ik heb nog met een echte sm gereden, een Husky 570. En da's inderdaad een toffe snelle moto, maar ieder 500km olie verversen, kicken kicken en nogmaals kicken om te starten, luchtfilter uitwassen en inolien, ... is wel allemaal tof maar uiteindelijk heb ik meer "rij" plezier aan mijn xtx.
 
Lekker belangrijk zeg ,of het nu wel of niet een "echte" is . :z
(zeker als je jezelf " sm- wannabee" noemt }) ,jij bent zeker dan ook geen "echte "sm er)
mis je nu elke ironie of doe je nu alsof?

ik reageer op de echtheid van een spatbord....
 
Laatst bewerkt:
beetje een modeverschijnsel van de laatste tijd... alles wat hoog op de poten staat en geen 200 kg is is meteen een supermoto :+ incl de xtx, ktm 950, lelijke bmws :+

Niet in oude relgewoontes vervallen jij...... :o jouw ktm is ook een tank volgens sommigen....... :o

Het zijn moto's en veel mensen vinden ze super. Klaar: supermoto. :+

:z Alle gekheid op een stokje: lekker belangrijk wat wat is en hoe het heet.

Hokjesdenkerij is dat. En het verschil met een WR of CRF of Husky of weetikwat ziet iemand met een balk in zn oog ook nog wel.

En geef mij maar een van deze of zo'n LC8. :9~
 
Ik heb eind vorig seizoen een proefrit mogen maken op de BMW, is echt een hele fijne machine om mee te rijden.
Ik vond het vermogen wat "tegen vallen" dit ondanks zijn specs, nu was deze ook nog redelijk nieuw dus ook weer niet echt geknald met de BMW. Misschien kwam het zo over omdat je nergens een echte power boost voeld, het vermogen komt heerlijk soepel beschikbaar.
Het onderhoud zit wel goed net als de betrouwbaarheid, de lokale Politie rijd deze bikes ook en er zijn er met 50 a 60.000 Km op de teller en gebruiken geen olie ( er word tussen de beurten niet bijgevuld), ik heb voor de XTX gekozen omdat er meer aftermarket / tuned parts voor te koop zijn voor de BMW is er zelfs nog geen andere uitlaat.

Beide bikes zijn meer dan goed voor licht SM verkeer, de BMW zit iets lager dan de Yamaha maar heeft geen mooie velgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan