XT660X Topic - Part 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Look

MF veteraan
26 jun 2006
6.403
61
*O* *O* *O* Deel 6 alweer *O* *O* *O*

Hier moet je zijn als je een Yamaha XT660X liefhebber bent.
Er is inmiddels al heel wat af gelult over deze parel van Yamaha.
Je kan het allemaal terug vinden in deze topic's.

xt 660 x
xt 660 x topic - part 1
XT660X Topic - Part 2
XT660X Topic-Part 3
XT660X Topic - Part 4
XT660X Topic - Part 5

Dus op maar weer naar de volgende 100 pagina's met veel XT660X foto's, verhalen, tip's, en info

full


gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Hier mijn speeltje, Zondag waarschijnlijk mijn DNA stage 3 monteren, en een nieuwe ketting set met Supersprox tandwiel. en mijn Slipclutch... Marcel van drunen here we come!
xtxik.jpg
 
Ja hallo allemaal ik zat al op pagina 101 sorry oeps

We hebben tweede paasdag lekker getoerd met ongeveer 11 sm.
Dat was gezellig,er zaten een paar bij die hadden het vaker gedaan de rubber
zat aan de zijkant van de velg niet normaal dat was nog van het tt baan.

Je had alle mensen moeten zien als wij er aan kwammen met al die herrie.

Ik had een lol van oor tot oor geweldig

Groetjes uut grunn
 
Laatst bewerkt:
Zondag gaan mijn K&N filter en DNA stage 2 filter van mijn motor af..
Iemand intresse in een koop mogen ze weg voor 50 euro!
Ik wil ze ook wel even schoon maken en opnieuw inolien...

Oja MC mel..... geef even je 06 a.u.b kom ik die zooi ophalen :9
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Met het goede weer heb ik de XT660X nog eens uitgelaten. Maar er is iets waar ik mij aan stoor. Is het normaal dat deze moto in zijn eerste versnelling zo snel stopt met doortrekken? Hij wil echt geen toeren maken en lijkt wel begrensd ofzo op een bepaald toerental?

De setup is volledig origineel.

Alvast bedankt voor de reacties!

yamahaXT660X003Large.jpg

yamahaXT660X002Large.jpg
 
Hoi allemaal,

Met het goede weer heb ik de XT660X nog eens uitgelaten. Maar er is iets waar ik mij aan stoor. Is het normaal dat deze moto in zijn eerste versnelling zo snel stopt met doortrekken? Hij wil echt geen toeren maken en lijkt wel begrensd ofzo op een bepaald toerental?

De setup is volledig origineel.

Alvast bedankt voor de reacties!

[afbeelding]
[afbeelding]

He Brent, zo als bij de meeste motoren is ook de XTX begrenst. Aan de ene kant is dat maar goed ook. Denk aan de levensduur van je blok. Maar aan de andere kant ook wel weer lastig.
Zelf heb ik hier ook vaak last van. Het lijkt wel of de XTX net iets te vroeg in z'n begrenzing slaat. Ik zal eens bij m'n dealer na vragen of hier wat aan te doen is.
Of is er misschien iemand anders die er wat van kan vertellen?

gr, Look.
 
Heeft iemand een (digitaal) werkplaatshandboek voor de xt?

En/of kan iemand mij zo vertellen welke en hoeveel olie er in moet?
Moet er ivm het dry-sump systeem nog iets speciaals gedaan worden na/tijdens het aftappen?
 
Heeft iemand een (digitaal) werkplaatshandboek voor de xt?

En/of kan iemand mij zo vertellen welke en hoeveel olie er in moet?
Moet er ivm het dry-sump systeem nog iets speciaals gedaan worden na/tijdens het aftappen?

Ja en Ja. :+



Sorry, ja ik heb een digitaal wphb.

en ja je moet na het verversen de boel even ontluchten via een boutje bij je oliefilterhuis.

full


Olie inhoud; 2.5 liter en 2.6 liter als je ook je oliefilter vervangt. (wel aan te raden)

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Okee, super,
Welke olie moet/kan er precies in?
dankje alvast

10W30 of 10W40, half of vol syntheet
API SE SF SG, of hoger. en natuurlijk motorfiets olie voor 4T motoren.

gr, Look.
 
:}
Dankje!

Nog 'n vraagje, heeft er iemand ervaring met het weer fatsoenlijk maken van de uitlaatbochten?
Deze zijn bij mij redelijk aangeslagen/gecorrodeerd.
Lichtjes opschuren met fijn schuurpapier, en evt oppoetsen met polijstspul(belgom/commandant)?
Of zijn er betere opties?
 
:}
Dankje!

Nog 'n vraagje, heeft er iemand ervaring met het weer fatsoenlijk maken van de uitlaatbochten?
Deze zijn bij mij redelijk aangeslagen/gecorrodeerd.
Lichtjes opschuren met fijn schuurpapier, en evt oppoetsen met polijstspul(belgom/commandant)?
Of zijn er betere opties?

(fijn) staal wol en WD40. Voor het starten nog een keer insmeeren met WD40 en dan lekker gaan rijden. Daar worden ze mooi diep donker van kleur van.

gr, Look.
 
dit is mijn xtx bj 2004



optie`s

acra`s
dynojet
dn stage 2 filter
en inleg K&N filter
snorkel verwijderd
tandwiel verhouding 15/48

zeer snelle ventieldopjes
 
Laatst bewerkt:
Dat is een DNA stage 2 wat je bedoelt ;)

Dit is een stage 3
[afbeelding]

Zondag ga ik hem monteren :P

Ziet er wreed uit Erik. Ik ben benieuwd hoe dat er straks uit ga zien en hoe die ga klinken. Zelf heb ik vanavond m'n XTX zijn witte jas uit gedaan en hem weer in het zwart gestoken. Kan ik komens syzoen weer eens lekker zwart rijden ;-)

full


t'is nog een foto van de laatste keer dat die zwart was maar zo ziet die er nu weer uit.

gr, Look.
 
Hoi,

Ik weet niet of dit de goede plaats is, maar ik heb sinds een week een XT660X in bezit :-), en er zit wel startonderbreking op maar ik zou er graag een simpel alarm op willen hebben, puur alleen een bewegingssensor met een toeter, een geheel los staand is van de motor. Nu heb ik dit gevonden "M+S® TG 400 S alarm". Hebben jullie hier ervaring mee of een ander alternatief.
ALvast bedankt voor de reacties
 
Hoi,

Ik weet niet of dit de goede plaats is, maar ik heb sinds een week een XT660X in bezit :-), en er zit wel startonderbreking op maar ik zou er graag een simpel alarm op willen hebben, puur alleen een bewegingssensor met een toeter, een geheel los staand is van de motor. Nu heb ik dit gevonden "M+S® TG 400 S alarm". Hebben jullie hier ervaring mee of een ander alternatief.
ALvast bedankt voor de reacties

Helaas geen ervaring met dit alarm, maar op de handleiding ziet het er wel redelijk makkelijk uit om deze in te bouwen

http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10034953.pdf

hier staan nog een paar andere van M+S
 
Het lijkt mij ook niet al te moeilijk, waar zouden jullie dat centrale kastje plaatsen, zoveel ruimte heb je niet. Helemaal achterin onder buddy heb ik al een slot liggen
 
Zo heren,

Zal me ook even hier melden.
Nog een overstapper: van de Kawa ZX636 -05 naar de Yama XT660 -10,
morgen ophalen en puzzelen hoe de kentekenplaat erop moet komen.

Wil nog geen gaten boren (en wordt dus waarschijnlijk op de één of andere manier
de kentekenplaathouder hoger plaatsen en kont inkorten) aangezien ik ook
aan het kijken ben voor een "kleine kont".

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan