XT660X Tunen

RopJop

Rookie
4 feb 2006
4
0
Utrecht
Hi all,

sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Oranje XT660X. Wat een geweldige fiets. Na een Kawasaki ZZR 600 (beetje te heftig), een Honda Transalp, jaren niets, toen een Honda FX650 Vigor nu gevallen voor een XT660X.

Gisteren bij de dealer (Arie Molenaar, IJsselstein) al de tuning discussie gehad. Komt eigenlijk op het volgende neer:

1. K en N Luchtfilter
2. Nieuwe uitlaat (Laser komt op de beurs met een versie)
3. Power Commander

Dan ben je �1.300,- armer, maar heb je een dijk van een fiets.

Mijn vraag in dit forum is de volgende:

Heeft er iemand ervaring met bovenstaande aanpassingen en wat kan ik daarna verwachten?

En ik lees e.e.a. over een A.I.S. , wat is dat?


RopJop
 
Ik zal je mijn ervaring vertellen . heb de XT-X uitgevoerd met CRD voorbochten LASER uitlaatdempers K&N filter en snorkel verwijderd en extra gaten in het luchtfilterhuis geboord, IRIDIUM BOUGIE, en RAPID-BIKE module en afgelopen maandag op de bank geweest. Volgens RUUD heb ik nu 49 PK aan het wiel. Dat is omgerekend +- 55 pk aan de krukas. maar vooral het midden gebied is de motor sterker geworden, en het aan en uit effect/ of zagen wat ze zeggen is weg. Nu alleen nog wachten tot de pekel en zout weg is dan kunnen we gaan rijden.
full
 
Dat moet toch wel de mooiste XT zijn die ik tot nu toe heb gezien :Y Niet gek veel veranderd qua styling maar ik vind m zo erg strak 8-)
 
Thanx, het ziet er uit dat er niet veel veranderd is , maar dat is het wel,
het valt alleen niet echt op. De zijn veel onderdelen zwart gepoedercoat, T-stuk, bovenplaat, onderpoten,duovoetsteunhouders,zijstandaard, duohandgrepen.
De lakdelen zijn van model 2006. en dan nog de voorem van GALFER en een FATBAR stuur en KTM stuurrijzers en hij is achter 2cm opgehoogd. en de achterkant is afgezaagd. het lijk niet veel maar het was toch even werk.
 
Is inderdaad zo dat de details de fiets maken, en dat juist die dingen een hoop tijd kosten... (mijn fiets zitten ook al veel te veel uren in, hij is nooit af)

Ik had eigenlijk bij het lezen van de topictitel gehoopt op een stevige discussie over Big-Bore kits en steile nokken; valt dat ff tegen... -O-
 
XT Fan ; hoeveel pk had je op je achterwiel voor je alles veranderde aan je motor ? En wat is je koppel nu met de wijzigingen ?

Ik zou zelf nooit 1300 euro over hebben voor een paar pk meer en ietsje meer koppel. Kan je beter doorsparen voor een motor met meer vermogen, het vermogen gaat namelijk toch veelste snel wennen.
En dan hebben we het idd zoals Nelizz al zei niet eens over bigbore kits of andere nokkenassen etc.

Maargoed, ik kan niet in ieders z'n portomonnaie kijken en ieder heeft z'n eigen maximale bedrag voor z'n hobby.
 
Ik heb nog niet echt representatieve plaatjes van m'n fiets... Hij staat ook veel te vaak binnen nog door de verbouwing aan m'n huisje. Komen binnenkort!
 
JK ; weet niet exact wat het koppel en vermogen was, maar ik schat dat het vermogen zo iets van 42 pk aan het wiel was. Eigenlijk gaat het niet om het topvermogen , het gaat om het opnemen vanaf onderuit, topvermogen kan je met een 1 cil. alleen maar krijgen door het toerental te verhogen. Bij de XT is het de ECU die halt zegt bij 6850 tpm en dat is heel weinig. Persoonlijk heb ik het zelf gedaan om het bokken/zagen te verminderen vooral als je lagetoeren draaid.
En als ik op Emmen rij dan kan ik net mijn collega op een XR650 bij houden. Veder rij ik er ook als het een beetje weer is woon/werk mee. Wat ook bekent is dat krukassen van 1 cil. niet echt veel vermogen en hoge toerental kan hebben.
Zo ken ik namelijk iemand met een F650 blok getuned naar 80 pk bij 9000 tpm, dat loop misschien 1000 km en dan is het reviseren. Dus het is maar wat je wil...
Het is een beetje hobby, maar geen bodemloze put.
 
Hi all,

sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Oranje XT660X. Wat een geweldige fiets. Na een Kawasaki ZZR 600 (beetje te heftig), een Honda Transalp, jaren niets, toen een Honda FX650 Vigor nu gevallen voor een XT660X.

Gisteren bij de dealer (Arie Molenaar, IJsselstein) al de tuning discussie gehad. Komt eigenlijk op het volgende neer:

RopJop

Ik heb de bike vorige week "boven" zien staan, ziet er gelikt uit.

Gefeliciteerd.

check ook hier eens

ps; woon je in de omgeving ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan