XTZ 660 Ténéré

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een idee om dit forum een beetje nieuw leven in te blazen.

Ik ben op zoek naar koffers en kofferrekken voor mijn xtz 660 uit '91.
Zijn er hier mensen met ideeen.
Wat is handig, wat niet?

Zelf vind ik aluminium koffers zeker mooi. Maar zijn ze ook praktisch?
 
Voor een komplete stamboom met technische info, kijk op:
www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm?lang=de&id=120953623
Even een kort Tenere overzicht:
XT600Z 34L 83-85
XT600Z 1VJ 86-87
XT600Z 3AJ 88-91
XTZ660 3YF 91-93 en 94-98
XT660Z 11D 08-
Greetz, Hans.

P.s.: heb zelf een XT600Z 3AJ, '88 en een XTZ660 3YF '96(zoals op de afbeelding) gereden en rij nu een XT660Z 11D '08.
full
 
Laatst bewerkt:
Misschien een idee om dit forum een beetje nieuw leven in te blazen.

Ik ben op zoek naar koffers en kofferrekken voor mijn xtz 660 uit '91.
Zijn er hier mensen met ideeen.
Wat is handig, wat niet?

Zelf vind ik aluminium koffers zeker mooi. Maar zijn ze ook praktisch?

Afhankelijk wat je ermee wilt gaan doen: vnl. op de weg en af entoe offroad of veel offroad? Rij zelf al jaren met alu koffers van H&B, bevalt goed en kunnen ook tegen een stootje. Als je veel offroad gaat rijden, kun je ook aan softluggage denken(Ortlieb, Wolfman, Kriega, Giantloop o.i.d..). Zowel (alu) koffers als softluggage hebben voor- en nadelen, je moet zelf afwegen wat je wilt.
Succes&greetz, Hans.
 
Ik heb even een vraag met betrekking tot mijn XTZ 660.
Het olieverbruik wordt de laatste tijd steeds meer en meer.
Het is nu al rond de liter per 1000 km als het niet meer is.

Nu wil ik zelf de motor gaan reviseren. (leer ik gelijk ook nog wat)
maar wat is dat slim om allemaal aan te pakken.

Ik kreeg van de motorzaak het advies om een 1 of ander goedje door mijn olie heen te gooien wat dan de cilinder van binnen schoon zou maken (roet e.d. eraf). Heeft dit nog zin om te doen?
Of is het beter om de motor gelijk goed aan te pakken.

Er staat nu 34.000 km op de teller.

Hebben jullie goeie adviezen voor mij?

groeten,
Martijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan