XTZ 750 Super Ténéré - Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
en is het met de kosten ook nog goed gekomen? Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar die van mij was toch echt wel rijp voor de sloop.... :(

Hopen dat alles nog werkt, succes!!
 
en is het met de kosten ook nog goed gekomen? Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar die van mij was toch echt wel rijp voor de sloop.... :(

Hopen dat alles nog werkt, succes!!

Degene die hem kwam brengen zei dat het allemaal via de verzekering geregeld werd, heb dus nog niks hoeven te betalen :)

De hevels zijn besteld, nu alleen nog opzoek naar een nieuw contactslot en dat dekseltje voor het gereedschapvak. Iemand die de laatste 2 toevallig nog heeft liggen?
 
Ik niet, maar er stond wel een advertentie op marktplaats waar je zou kunnen kijken!

Nu heb je hem terug, laat ze hun geld maar eens zien te halen!! })
 
Degene die hem kwam brengen zei dat het allemaal via de verzekering geregeld werd, heb dus nog niks hoeven te betalen :)

De hevels zijn besteld, nu alleen nog opzoek naar een nieuw contactslot en dat dekseltje voor het gereedschapvak. Iemand die de laatste 2 toevallig nog heeft liggen?

Mooi man!
Beter een paar onderdeeltjes vervangen dan een hele fiets *O*


Zo'n dekseltje voor je gereedschapvakje kun je ook zelf bouwen, ik ben 'm ook al 'ns verloren. dat zal me niet nog eens gebeuren:
full
 
Laatst bewerkt:
Is er nog iemand , die in zijn collectie, een compleet intact zadel heeft liggen , ik ben op zoek naar een orgineel exemplaat met de yamaha txt aan de zijkant.

mvg Ron
 
Mooi OI al je krap komt te zitten wi ik je evt mijn spare accu doneren :)

Thanks! Maar de accu doet het nog prima!

Ben er achter gekomen dat me hendel niet krom was maar de hele houder gewoon verschoven was. Me schakelpookje is inmiddels alweer recht, alleen me knippers doen het niet...

Ik heb op marktplaats gekeken en kan een contactslot + kroonplaten krijgen voor 120 euro.. opzich wel aantrekkelijk want nu kan iedereen met een schroevendraaier hem starten. Moet wel zeggen dat ik hem vreemd vind sturen. Heb de voorband al opgepompt alleen achter ging niet, maar die is nog flink hard.. Het is net alsof die een beetje zwabberd en heb het gevoel weg te glijden als ik platter wil gaan, maar dat kan ff wennen zijn aan het andere soort fiets oid...
Hoewel ik ook het gevoel heb dat me achterveer heel veel slapper is, vooral bij het volgas wegtrekken is het net alsof je met je spatbord de grond kan raken.

Voor mijn gevoel dan :+
 
……………………………………
……… Moet wel zeggen dat ik hem vreemd vind sturen. Heb de voorband al opgepompt alleen achter ging niet, maar die is nog flink hard.. Het is net alsof die een beetje zwabberd en heb het gevoel weg te glijden als ik platter wil gaan, maar dat kan ff wennen zijn aan het andere soort fiets oid...
Hoewel ik ook het gevoel heb dat me achterveer heel veel slapper is, vooral bij het volgas wegtrekken is het net alsof je met je spatbord de grond kan raken.

Voor mijn gevoel dan :+


Ik heb ook ooit ‘ns zoiets gehad. Bleek uiteindelijk dat de onderste bevestiging van de schokbreker zelf afgebroken was. Toen ik de motor op wilde krikken ging de motor wel omhoog maar m’n achterwiel bleef op de grond staan. :? |(
De schokbreker bleef tijdens het rijden alleen maar op z’n plek omdat ie geen ruimte heeft om opzij te schuiven.


Enneh, Kiwibybike:
*O* Gefeliciteerd *O*
 
ik maak hier uit op dat het zover is of is geweest Kiwi :) nou van harte dan he .
 
Ik heb ook ooit ‘ns zoiets gehad. Bleek uiteindelijk dat de onderste bevestiging van de schokbreker zelf afgebroken was. Toen ik de motor op wilde krikken ging de motor wel omhoog maar m’n achterwiel bleef op de grond staan. :? |(
De schokbreker bleef tijdens het rijden alleen maar op z’n plek omdat ie geen ruimte heeft om opzij te schuiven.


Enneh, Kiwibybike:
*O* Gefeliciteerd *O*

Ik heb de Pro-link helemaal geinspecteerd, en als ik de motor opbok gaat het achterwiel gewoon mee. Maar het lijkt gewoon of die wat slapper is, then again ik ben inmiddels een totaal andere fiets gewent met andere vering en ander stuurgedrag, misschien zit het wel tussen me oren :+

Trouwens, ik ging gister me banden checken, voorband opgepompt alleen paste die nippel niet op me achterventiel. Of er zaten dingen in de weg, of het ventiel was niet lang genoeg om hem erachter te haken. Hoe doen jullie dat?

Oh en nog 1tje, wanneer is de volgende meeting :+
 
Ik heb de Pro-link helemaal geinspecteerd, en als ik de motor opbok gaat het achterwiel gewoon mee. Maar het lijkt gewoon of die wat slapper is, then again ik ben inmiddels een totaal andere fiets gewent met andere vering en ander stuurgedrag, misschien zit het wel tussen me oren :+

Trouwens, ik ging gister me banden checken, voorband opgepompt alleen paste die nippel niet op me achterventiel. Of er zaten dingen in de weg, of het ventiel was niet lang genoeg om hem erachter te haken. Hoe doen jullie dat?

Oh en nog 1tje, wanneer is de volgende meeting :+

dit is wel een wat exclusiever exemplaar, bestemd voor binnenbandloze wielen, maar dit idee, zijn er voordeliger... ik heb een koperen voor 4 euro bij de brezan
full


voorspanning van de achtershock vergroten, relatief eenvoudige klus, er is 10mm tussen minimum en maximum, ik heb laatst 5 mm = 5/6x indraaien strakker ingesteld en dat was een wereld van verschil, zie verder hoofdstuk 7 vh wphb voor meer details. Er ontstaat meer ruimte om de shock van boven eruit te trekken door de twee boutjes van de olietank los te draaien. Met het goeie gereedschap zou het zonder demontage moeten kunnen, mij niet gelukt, maar goed, ik heb dan ook niet de yamaha-toolbox, bovendien zat de locknut veul vaster dan de ongeveer 4Nm uit de manual..

Laf zwabberen zou ook nog swingarm freeplay kunnen zijn [7-55]

full
 
Laatst bewerkt:
dit is wel een wat exclusiever exemplaar, bestemd voor binnenbandloze wielen, maar dit idee, zijn er voordeliger... ik heb een koperen voor 4 euro bij de brezan
[afbeelding]

voorspanning van de achtershock vergroten, relatief eenvoudige klus, er is 10mm tussen minimum en maximum, ik heb laatst 5 mm = 5/6x indraaien strakker ingesteld en dat was een wereld van verschil, zie verder hoofdstuk 7 vh wphb voor meer details. Er ontstaat meer ruimte om de shock van boven eruit te trekken door de twee boutjes van de olietank los te draaien. Met het goeie gereedschap zou het zonder demontage moeten kunnen, mij niet gelukt, maar goed, ik heb dan ook niet de yamaha-toolbox, bovendien zat de locknut veul vaster dan de ongeveer 4Nm uit de manual..

Laf zwabberen zou ook nog swingarm freeplay kunnen zijn [7-55]

[afbeelding]

Vet, thanks!!

Vandaag flink eind wezen rijden, en denk dat het gewoon tussen me oren zat want nu stuurt die wel weer lekker gewoon. Alleen is van de rechterbocht de flens doorgegaan (Was al wat rot) dus hij maakt nu een tyfusherrie. Snel even opzoek naar die RVS bochten.
 
10002925_910_FR_07.jpg


bestelnummer:12002925. 6,95 :o bij motozoom.nl
bestelnummer:10002925. 4,95 bij louis.de
maar volgens mij hebben ze die ook wel bij andere zaken.


We zitten nu uitgaande van de 17e al aan de 14, alhoewel de ervaring leert dat het voor eenieder wel onder voorbehoud zal zijn.

01* MultiFlex
02* dutchdude
03* 3LDré
04* belgske
05* grolschdrinker
06* Peke Esu
07* ErntsB69
08* Kiwibybike
09* mcvdmvs
10* kluphuis
11* mattijsw
12* Bal
13* Relaxtz
14* MrOi


Nou maar afwachten welke watjes er afhaken :+
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

bestelnummer:12002925. 6,95 :o bij motozoom.nl
bestelnummer:10002925. 4,95 bij louis.de
maar volgens mij hebben ze die ook wel bij andere zaken.

Enneh, kan ik je toevoegen aan de lijst voor 17 augustus?

17 augustus pas :o Dat moet wel lukken, count me in! :]

Weet iemand trouwens nog voorbochten tekoop? Bij motogadgets zijn ze 249, vind ik toch net ff teveel geld.
 
Laatst bewerkt:
Vet, thanks!!

Vandaag flink eind wezen rijden, en denk dat het gewoon tussen me oren zat want nu stuurt die wel weer lekker gewoon. Alleen is van de rechterbocht de flens doorgegaan (Was al wat rot) dus hij maakt nu een tyfusherrie. Snel even opzoek naar die RVS bochten.
full

O-)






17 augustus pas :o Dat moet wel lukken, count me in! :]

Weet iemand trouwens nog voorbochten tekoop? Bij motogadgets zijn ze 249, vind ik toch net ff teveel geld.

full


auspuffprofis 8-)
 
Nou, ik heb de knoop doorgehakt, en ik wil mee kunnen praten op dit forum.
Ik ga op zoek naar een goede redelijk nieuwe super tenere met weinig kilometers.
Als iemand nog zo iets te koop weet/heeft hoor ik het heel graag per e-mail op joosthendrikx@gmail.com
Op marktplaats is het aanbod zeer beperkt en op speurders eveneens...
Ik hoop via deze weg een mooie op de kop te tikken!
Vast bedankt,

Joost
 
Rood is weer eens wat anders als ie maar heel is enne wat zijn de kosten ?


Weet je 't zeker? Hij verkeerd wel in goede staat maar echt mooi vind ik het zelf niet staan op de blauw witte uitvoering :?

Zo zat ie op de mijn XTZ toen ik 'm kocht.
ynskv2.jpg


Maar als je echt interesse hebt is dat jou keuze natuurlijk.
Wat dacht je van 5 tientjes?
 
Nou, ik heb de knoop doorgehakt, en ik wil mee kunnen praten op dit forum.
Ik ga op zoek naar een goede redelijk nieuwe super tenere met weinig kilometers.
Als iemand nog zo iets te koop weet/heeft hoor ik het heel graag per e-mail op joosthendrikx@gmail.com
Op marktplaats is het aanbod zeer beperkt en op speurders eveneens...
Ik hoop via deze weg een mooie op de kop te tikken!
Vast bedankt,

Joost

Goeie keus Joost.
Alleen een redelijk nieuwe wordt een probleem, ze worden al ongeveer 10 jaar niet meer gemaakt. En de echt mooie supers worden al 19 jaar niet meer gemaakt. :+

In ieder geval welkom hiero. *O*

Peke
 
Nou, ik heb de knoop doorgehakt, en ik wil mee kunnen praten op dit forum.
Ik ga op zoek naar een goede redelijk nieuwe super tenere met weinig kilometers.
Als iemand nog zo iets te koop weet/heeft hoor ik het heel graag per e-mail op joosthendrikx@gmail.com
Op marktplaats is het aanbod zeer beperkt en op speurders eveneens...
Ik hoop via deze weg een mooie op de kop te tikken!
Vast bedankt,

Joost


Idd goeie keus.
Geen idee wat je budget is maar nieuwer als deze zal je ze niet snel vinden.
Weinig km's en nog bij je in de buurt ook.
Wel een erg beroerd fototje, dat dan weer wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan