XTZ 750 Super Ténéré - Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
op mijn Yam zit een af te sluiten tankdop die heel stroef opengaat; gisteren heb ik 200 km gereden en kreeg deze bij het tankstation niet meer open! Enig idee hoe deze soepel te krijgen is? Ergens mee insmeren?
 
ja die rubber ring in de dop.

iets dat vettig blijft bij benzine ben ik nog niet tegengekomen, dus Peke, wat gebruik jij>?

zelf smeer ik met zuurvrije vaseline.
 
Hallo allemaal,
op mijn Yam zit een af te sluiten tankdop die heel stroef opengaat; gisteren heb ik 200 km gereden en kreeg deze bij het tankstation niet meer open! Enig idee hoe deze soepel te krijgen is? Ergens mee insmeren?

Had ik ook met mijn tankdop, ik heb dat ding helemaal uit elkaar gehaald en alles goed schoongemaakt, nu gaat het allemaal weer heel soepel.
 
Nog een ommetje maken vandaag Hans?? :+ :+ :+


Edzo doe vreselijk dikke sloerie ;) Mien tied komt nog wel. ik krijg nog wel een keer zo'n soort ding.

Zit nu in Duitsland maar hier sneeuwt het ook al flink.

@Rene Ik rij met mengsmering dus heb dat probleem veel minder.
 
Laatst bewerkt:
@Rene Ik rij met mengsmering dus heb dat probleem veel minder.

Mengsmering, tuurlijk, voor die mooie donkere wolk achter de super :P

gebruik zelf ook zuurvrije vaseline voor de tankdop, 1 of 2 keer per jaar ff een likje is genoeg.

@lampie, met wat voor camera/telefoon film je eigenlijk, en schroef je die dan aan je helm of zo? De filmpjes zijn erg leuk moet ik zeggen. Ik heb net een klein videocameraatje voor de vrouw gekocht, maar het lijkt me ook wel eens leuk om tijdens een ritje te filmen. Ding heeft een aansluiting voor een statiefpoot, dus ik denk dat ik de Ram mount van de garmin gewoon kan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
@lampie, met wat voor camera/telefoon film je eigenlijk, en schroef je die dan aan je helm of zo? De filmpjes zijn erg leuk moet ik zeggen. Ik heb net een klein videocameraatje voor de vrouw gekocht, maar het lijkt me ook wel eens leuk om tijdens een ritje te filmen. Ding heeft een aansluiting voor een statiefpoot, dus ik denk dat ik de Ram mount van de garmin gewoon kan gebruiken.

Als je statiefaansluiting hebt, kan je idd. wel wat fabrieken.

Dit is met mijn telefoon, SonyEricsson C905 .

Heb een soort klem moeten maken, statiefaansluiting ontbreekt helaas.

Hij zit op het stuur, in deze filmpjes.
Maar ik kan hem overal klemmen. Op de zijkant ergens van de brommer geeft ook een mooi effect, Maar dat is me te link nu. Als ik crash met dit weer is de boel stuk.

(gelukkig zat-ie niet op m'n helm , anders had ik wel een erg beroerd kijkgedrag gehad als je de beelden ziet _O- _O- _O- )

Ik heb laatst ook een filmpje gezien waar de camera waarschijnlijk op de borstkas van de bestuurder hing, middenvoor. Gaf ook een erg mooi beeld. Ga ik ook nog es proberen.
 
Laatst bewerkt:
(gelukkig zat-ie niet op m'n helm , anders had ik wel een erg beroerd kijkgedrag gehad als je de beelden ziet _O- _O- _O- )

Ik heb laatst ook een filmpje gezien waar de camera waarschijnlijk op de borstkas van de bestuurder hing, middenvoor. Gaf ook een erg mooi beeld. Ga ik ook nog es proberen.


:+ je stuurt naar waar je kijkt he :+ maar borstkas lijkt me ook wel handig, en het geeft ook een gaaf effect: http://www.goprocamera.com/hdheropreview/, kies motorcross- woods. Gave actie camera ook trouwens.
 
:+ je stuurt naar waar je kijkt he :+ maar borstkas lijkt me ook wel handig, en het geeft ook een gaaf effect: http://www.goprocamera.com/hdheropreview/, kies motorcross- woods. Gave actie camera ook trouwens.

Voordeel van op je lichaam is dat je de trillingen kwijt bent. Beter voor beeld & electronica :+

btw bij een beetje sliden staat je stuur toch echt anders dan je kijkrichting........ :P
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van op je lichaam is dat je de trillingen kwijt bent. Beter voor beeld & electronica :+

btw bij een beetje sliden staat je stuur toch echt anders dan je kijkrichting........ :P

Ik dacht al, waar zit ie nou heen te kijken tijdens het sliden, hh

Ik heb inderdaad eens een otr dagje met de Super gedaan en tijdens het driften wijst het stuur inderdaad alle kanten op behalve in de kijkrichting. Erg gaaf om te doen vond ik.
 
Laatst bewerkt:
Awel... Nieuwe achterband (Metzler Tourance), kettingset en alle lagers in het achterwiel. Wat rijdt mijn pony weer lekker strak. Nu alleen nog een droge weg...
 
Inderdaad, zit op z'n borst. Gaaf hoor. Niet zo onrustig als op de helm.

*L@mpie gaat z'n oude geldgordel ook maar eens versnijden........* :+

Ik heb zo'n leren telefoon-heuptasje gehaald, dat normaalgesproken horizontaal aan je riem hangt.

Even een gat erin gesneden voor de lens, en een setje bretels aangepast, zodat er 1 band rondom je borstkas loopt, (waar het tasje aanhangt, net als bij een riem) en de andere band van naast het tasje middenvoor, om je nek en dan terug loopt naar de andere kant van het tasje. Lijkt goed te zitten, morgen eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Oh en weet iemand de lengte van de originele dogbones? Ik heb die van mij gemeten: +-107mm, ik heb het idee dat hij wat lager is dan origineel (hij leek afgelopen zaterdag een stuk lager dan een ook aanwezige Tenere 600...)

Iemand? Die 107mm is uiteraard hart tot hart gemeten...
 
ik heb even nagemeten EN in mn nieuwe kedo-setje dogbones 'Gebrauchsanweisung' gekeken:

orig = 107 mm HoH

verhoogd = 103 mm HoH [geeft +25 mm aan de achterkant (Heck-erhöhung)]

(en als je denkt: hoe flikt ie dat met die Umlaut? Alt 148 !! *O* )
 
Laatst bewerkt:
ik heb even nagemeten EN in mn nieuwe kedo-setje dogbones 'Gebrauchsanweisung' gekeken:

orig = 107 mm HoH

verhoogd = 103 mm HoH [geeft +25 mm aan de achterkant (Heck-erhöhung)]

(en als je denkt: hoe flikt ie dat met die Umlaut? Alt 148 !! *O* )

Top! Dan heb ik dus standaard dogbones. Is er nog nieuws van het lasersnij-front?
Oh en ö, ä, ë, ï en ÿ kun je ook gewoon maken door eerst een dubbel-aanhalingsteken te typen en dan de desbetreffende klinker ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n leren telefoon-heuptasje gehaald, dat normaalgesproken horizontaal aan je riem hangt.

Even een gat erin gesneden voor de lens, en een setje bretels aangepast, zodat er 1 band rondom je borstkas loopt, (waar het tasje aanhangt, net als bij een riem) en de andere band van naast het tasje middenvoor, om je nek en dan terug loopt naar de andere kant van het tasje. Lijkt goed te zitten, morgen eens proberen.


Hm nog niet helemaal naar tevredenheid, maar een goed begin. Filmpje in de maak :Y
 
Er is nog geen bericht van Continental. Dat kan nog wel even duren trouwens, maar er komt hoogstwaarschijnlijk wel een compensatie.
 
De zijkant van de band was aan het loslaten van het loopvlak. Er was echt typisch iets met de verlijming misgegaan. Ik denk, dat ik toch voor meer grip ga en zachtere compound ga rijden, zoals de Metzler Tourance die er nu onderzit. Elk jaar rond kerst de hele handel weer vervangen. Ketting en tandwielen waren echt versleten na 15000 km.
 
Weer een "update-je" van de yamaha super-tenere site, *O*
niet dat je er veel aan hebt maar toch: -O-


introducing the new Yamaha Super Ténéré.
In the shifting sands of the Ténéré Desert, nothing is as it seems.

Today’s tracks become tomorrow’s horizons.

Landscapes become memories overnight.

And the unstoppable can be stopped.

Because here, in the shifting sands of the Ténéré Desert, the all-new Yamaha Super Ténéré is ready for adventure.

But first, sift back through the sands of time to 1979, when Yamaha began its quest to create the perfect machine for one of the toughest races on earth - the Paris-Dakar rally.

By 1989, the Super Ténéré XTZ750 had been born. Named after the ethereal desert that forms the most gruelling section of the rally, it set the standard for our Téneré range.

As you can imagine, to win a rally or race like this, a bike needs to be beyond tough. Not least because, when you’re riding solo across the desert at 150km/h somewhere between Dirkou and Agadez, a mechanical failure could be disastrous in more ways than one. Out here, you’re either tough or finished.

Or both.

By building the toughest and fastest bikes, we’ve finished first more than any other bike manufacturer in Paris-Dakar history. And that Dakar-winning toughness is something we build into all our Ténéré road bikes. You’ll be pleased to know that the latest Super Ténéré - with its rigorously-tested and incredibly reliable new engine - goes another step beyond.

If you’re looking for an intelligent adventure travel bike to conquer absolutely everything the world throws at you, look no further than the new Super Ténéré. We’ve fitted a big displacement parallel twin engine with shaft drive, utilising 270˚ crankshaft technology to offer unsurpassed levels of power, torque and traction - perfect for any extreme situation you face on your adventure.

We’ve made the new Super Ténéré highly advanced to give optimal mechanical performance as well as superb levels of rider feel and control. That’s why you’ll find our Yamaha Chip-Controlled Throttle system (YCC-T) on the new Super Ténéré, with traction control to inspire confidence on every surface. Then there’s hi-tech ABS, as well as our Unified Brake System (UBS), which links front and rear brakes for rider comfort, and comes blessed with enough intelligence to adapt to every situation - on and off-road. After all, when you’re deep in unknown territory and you can't see far ahead, sometimes you need to stop in a heartbeat. Then, when you’ve caught your breath, you need to get moving again, whatever the surface.

In early 2010 it’s time to go far beyond the desert to continue our adventure elsewhere. Then we’ll take you to other inspirational places to bring you more insights on the new Super Ténéré and on how we’ve engineered it to conquer the most challenging terrains on earth.

So as you can see, there’s no need to take the long way round; the new Super Ténéré will take you on any adventure, long or short. And if the challenge is tough, it’ll take you well beyond anything else.

The new Yamaha Super Ténéré. Go beyond.
 
ik gok dat ie er met een maand of 3 wel is. Precies op tijd voor de voorjaarsverkoop in Europa, Japan en de VS. Ik probeer een vriend van me zo gek te krijgen dat hij voorlopig ff geen GS koopt, maar afwacht tot de über-ST uitkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan