XTZ 750 Super Ténéré - Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtzst750

Die hard MF'er
9 feb 2009
311
0
XTZ 750 Super Ténéré - Deel 4

Na een succesvol deel 1 , deel 2 en deel 3 dan hier alweer het 4e deel over die geweldenaar van Yamaha:

XTZ 750 Super Ténéré

Zondag 17 augustus 2008
Zondag 17 augustus 2008
Zondag 17 augustus 2008
[/URL]

Zondag 17 augustus 2008 hebben we weer eens een ritje gehad. We waren in totaal met 14 Supers, met een wisseling van relaxtz en kluphuis tijdens de lunchbreak:

01* MultiFlex
02* dutchdude
03* 3LDré
04* belgske
05* grolschdrinker
06* Peke Esu
07* kluphuis xtz750
08* mattijsw
09* Bal
10* Relaxtz
11* Broer
12* Joop40
13* EdV
14* xtz8504tx​

Foto's XTZ meeting 2008 (1)
Foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=JIASXZWH (XTZ meeting 2008 (2))
Foto's XTZ meeting 2008 (3)
Foto's XTZ meeting 2007
Meeting 2007
[/URL]​


De Super Ténéré rijders of mede Mf érs dit topic:

* 3LDré
* Xtz750
* L@mpie
* Wico
* Pythoon
* Mattijsw
* EdV
* sjorrit
* d02500
* Bal
* Peke Esu
* schoffiex
* dutchdude
* mcvdmvs
* eXTZee
* Kibbe
* FJ 1200
* Jack66
* Diesmer
* XT-Derk
* V-TWIM
* schwenkertje
* S10
* V-TOM
* Joop40
* Driepinter
* komkommer
* Brabander66
* Besseltoter
* Joran
* ErnstB69
* DRAFTER86
* Hoekie69
* bakki72
* Mark vd Nieuwenhof
* Burkina
* Flaterik
* Bindini
* wie ontbreekt er nog ? :)

--------------------------------------------------------------------------------
Rommelmarkt Aangeboden / Ruilen ...............svp wijzigingen door melden aan xtz750
--------------------------------------------------------------------------------

Hierin hopen we een overzicht te krijgen wat men zoal nog "over" heeft. Zoek je een bepaald onderdeel? Check in het vervolg hier even, mischien is er een mede XTZ rijder die het nog te ruil of te koop heeft liggen.

3LDré :
- achterschokbreker
- gaskabelset 3LD (ongebruikt, past niet op mijn 4TX carbs)
- carbsset ( TDM 4TX )
- startrelais (ongebruikt)

xtzst750
- Start relais (gebruikt)
-
- Neutral sensor (gebruikt)
- Diversen blok onderdelen (gebruikt)
- Domein naam xtz750.nl te koop of te ruil
- Cdi-Unit (gebruikt)
- Gaskabelset (gebruikt) zonder handvaten of id
- kabel aansluit stekker verbindingen (afkomstig van oude boom)
- Asjes en as bussen tbv achter brug achter veer etc.
- vliegwiel
- losse steppie achterzijde (gebruikt)
- diversen blok bouten klein groot.

-Dainese Combi pak kleur Rood Zwart , evt inruilen andere kleding laarzen is een optie


Luna
- Voorvelg zonder spaken en naaf
- rechterachter step (budy)
- beugel onder tank

dutchdude
- Koppelingskorf 3LD-16150
-gereviseerd, beter dan origineel eventueel samen met koppelingsdekselpakking en borgring

Schoffiex
-standaard XTZ stuur​

EdV
-iemand nog interesse in een givi kofferset?is voor 3 koffers,heb er ook 3 maar eentje is de aansluitding kapot.ook mis je 2 stripjes om de bevestigingsbeugels voor de zijkoffers te monteren maar die kan je eenvoudig zelf maken,ook nog 2 rode remschijfcovers voor de koffers wil ik wel centen hebben, de rest kan je zo ophalen​

============================================
svp wijzigingen doormelden aan xtz750
=============================================
tech info

KETTING SPANNER CHECK Spanner eruit halen en kijken hoeveel klikjes hij uitsteekt.
Totaal is 16 kliks dus als hij 14 kliks uitsteekt is de ketting on his way out.
Primaire spoel: weerstand tussen beide stekkeraanssluitingen:2.38 tot 3.2 ohm
Secundaire spoel:Weerstand tussen beide bougiekabels(zonder dop):12.0 tot 18.0
K-ohm
blok olie 20 / 10 W 40 4,4 liter
Bandenspanning voor 2,25
Bandenspanning achter 2,25 (2,5)
Bougie spec: NGK DPR8EA-9 of ND X24EPR-U9
wp voorvork olie 667 cc (2 X)
achterveer afstel hoogte 1 persoon +/- 5 mm
achterveer afstel hoogte 2 personen of bagage +/- 11 mm
Accu 12v / 14 / 10 AH
Wiel lager achter 6322RS / 6303 / 6203 (2X)

Naaldbuizen bij KEDO:
28768 Nadeldüse (Serie), 1 Stück 12,50 €
XTZ750,TDM850-'95
Zwitserse afstelling:
33072 "Schweizer Abstimmung" (ohne TÜV) 59,90 €
XTZ750
Bij de zwitserse afstelling (zitten nieuwe naalden bij) staat als commentaar dat de naaldbuizen ook vernieuwd moeten worden om optimaal te kunnen functioneren.
Als je ziet wat de originele naalden voor een XTZST kosten bij KEDO is de prijs van een zwitsers setje niet hoog.
28092 Düsennadel (OEM), 1 Stück 62,15 €
XTZ750'89- dt. Modell



Wat is er uitwisselbaar
=================
Spanningsregelaar :

TW 125 1999-2003
TW 200 2004
XG 250 Tricker 2003
XV 250 Viargo 1989- 1992
RD 350 LCF 1986
RD 350 LC 1991-1992
XJ 600 S Diversion 1992-1995
XJ 600 N 1995-1997
FZR 600 1990-1993
XT 600 K 1991-1993
XT 600 E 1990-2002
TT 600 K 1993-1996
TT 600 E 1994-2001
TT 600 R/RE 1998-2004
XT 600 Z Tenere 1986-1989
XTZ 660 1991
XTZ 750 1989-1992
TDM 850 1991-1992
YAMAHA ORIGINAL

Achterlicht FZ model
bobine FZ Model

=============================================


:]
 
Laatst bewerkt:
Als ik dan niet de eerste post heb dan maar de tweede *O*

ookal is ie nog niet echt actief O-)
 
Laatst bewerkt:
In die eerste post staat: "17 augustus 2009 hebben we een ritje gehad." Dat zal dus nog moeten gebeuren...slim...echt op de toekomst gericht dit topic..;-)

Kent iemand trouwens het 'niesen' of 'hoesten' van de motor? Hij doet dat bij starten en stationair lopen. Soms slaat hij af voor het stoplicht. Ik denk dat er een bougie niet in orde is. Zou dat kunnen?

Ook wisselen de toerentallen nogal bij het wachten voor zo'n bewust stoplicht. Ik heb net een nieuwe shoke-kabel aangebracht, en ik vermoed dat er iets niet goed afgesteld staat. Kan dat?
 
In die eerste post staat: "17 augustus 2009 hebben we een ritje gehad." Dat zal dus nog moeten gebeuren...slim...echt op de toekomst gericht dit topic..;-)

Kent iemand trouwens het 'niesen' of 'hoesten' van de motor? Hij doet dat bij starten en stationair lopen. Soms slaat hij af voor het stoplicht. Ik denk dat er een bougie niet in orde is. Zou dat kunnen?

Ook wisselen de toerentallen nogal bij het wachten voor zo'n bewust stoplicht. Ik heb net een nieuwe shoke-kabel aangebracht, en ik vermoed dat er iets niet goed afgesteld staat. Kan dat?

bedankt , ik heb er 2008 van gemaakt,

Mijn brommert niest standaard ook altijd een keer bij een koude start maar daarna niet meer , is het niet een electrisch probleem ?
 
Stond vandaag 1 bij de drie gezusters in Groningen (volgens mij staat die daar wel vaker) met MF stikker :)
 
OK guys, heb de set Hyperpro's progressieve veren binnen. Was €212,- kwijt voor vóór en achter, incl. olie en het verwisselen van de achterveer. Dat laatste is net gebeurd, dus sleutelen maar!

Heb ook voor achterveer gekozen. Met mijn gewicht, koffer met laptop en soms vriendin achterop, zal dat waarschijnlijk ook geen overbodigheid zijn.

Ik moet wel zeggen dat sinds het wegdek weer mooi droog is de vering tussen m'n oren ook al een stuk beter werkt en ik al weer veeeel harder door de bochten ga. Ik ben benieuwd wat dit oplevert en I'll let U know...
 
OK guys, heb de set Hyperpro's progressieve veren binnen. Was €212,- kwijt voor vóór en achter, incl. olie en het verwisselen van de achterveer. Dat laatste is net gebeurd, dus sleutelen maar!

Heb ook voor achterveer gekozen. Met mijn gewicht, koffer met laptop en soms vriendin achterop, zal dat waarschijnlijk ook geen overbodigheid zijn.

Ik moet wel zeggen dat sinds het wegdek weer mooi droog is de vering tussen m'n oren ook al een stuk beter werkt en ik al weer veeeel harder door de bochten ga. Ik ben benieuwd wat dit oplevert en I'll let U know...
eXTZee: heb je een sterkere en/of progressieve achterveer laten monteren? En waar? Heb je de schokbreker gewoon los aangeleverd?
 
zo,foto's van de mijne met stikkers fijn in het nieuwe topic,is wel een #$#/ werk |( om dat een beetje
fatsoenlijk er op te krijgen,de letters heb ik met het bestand van Dre laten maken,maar de strepen
heb ik zelf gesneden en de plaats bepaald,was nog niet eenvoudig,alles bij elkaar zeker een uurtje
of 10 mee bezig geweest,anyway wel weer lekker bijna 1000 km gereden :] van de week en ze zijn
er nog niet afgewaaid ;)
full
 
Heb idd de achterschok er uit gesleuteld en er mee naar Richard Bakker(motorservice) in Zwanenburg gegaan. Hij heeft er een simpel en doeltreffende tooltje van Hyperpro voor en het zat dus bij de prijs in. Het betreft idd een progressieve veer.

Het betreft de Hyperpro combikit: SP-YA07-SSC005.
Deze bevat voorveer: 0344 X, achterveer 0541 X, boekje met uitleg en plaatjes en een liter W20 olie. Da's dus te weinig, maar Richard heeft ze al op hun donder gegeven dat als je een kit levert, alles er wel bij moet zitten! Het zou in orde komen...
 
Laatst bewerkt:
Netjes geworden hoor, EdV.
Die doorlopende kappen blijf ik wel wat merkwaardig vinden... Het heeft echter wel iets retro's :9
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit, Ed. *O*
Hoe heb je je ruitje in die tint gekregen, is dat van dat autoruitenfolie? of isie gewoon zwart?
Nou vraag ik mij eigenlijk ook wel af hoe je nu je benzinekraantje(s) bediend? :?
 
Laatst bewerkt:
tja,ruitenfolie heb ik geprobeerd maar het moet aan de binnenkant en ik kreeg 't met geen mogelijkheid
glad,op advies van de spuiter de binnenkant gespoten,je kunt er nu alleen niet meer doorheen kijken
maar mij stoort dat niet,ik kijk er toch overheen
benzinekraantjes?vingers eronder friemelen gaat net en ik doe het alleen maar 's ochtends en 's avonds
overdags hou ik ze open,ik vraag me soms wel af waarom ik ze uberhaupt nog dicht zet
 
zo,foto's van de mijne met stikkers fijn in het nieuwe topic,is wel een #$#/ werk |( om dat een beetje
fatsoenlijk er op te krijgen,de letters heb ik met het bestand van Dre laten maken,maar de strepen
heb ik zelf gesneden en de plaats bepaald,was nog niet eenvoudig,alles bij elkaar zeker een uurtje
of 10 mee bezig geweest,anyway wel weer lekker bijna 1000 km gereden :] van de week en ze zijn
er nog niet afgewaaid ;) [afbeelding]

Ziet er goed uit die motor Ed!!

Zit je lekker uit de wind zo?
 
Laatst bewerkt:
Ja Ed, uit de wind in het zonnetje is het erg lekker toeven...;-)

Zonder dollen? Ziet er goed uit zo...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan